Advertenties


Alles gaat stuk...ligt het aan mij?

Gestart door Patty, 15 februari 2011, 08:48:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Patty

Goedemorgen!

Al een tijdje niet meer geweest... maar dat is geheel te wijten aan mijn lieve o zo leuke autootje.... ja, je proeft een deel sarcasme :P
Inmiddels heb ik al lekker het een en ander mogen maken... maar ik heb jullie hulp nodig met het vinden van een onderdeel.

Wat is er allemaal al kapot gegaan en gemaakt de laatste 2 maandjes?
- Distributieriem
- Thermostaathuis ivm lekken koelvloeistof
- De motor lekte olie dus die hebben we moeten dichten
- Uitlaatklem
- Bedradingen opnieuw aan moeten sluiten

En waar zijn we nu mee bezig?
1. Mijn auto start niet goed stationair en hij valt tijdens het rijden (voornamelijk binnen de eerste 5 minuten) zomaar uit. Dit gebeurt vaak in een bocht of als ik moet afremmen.. Ik krijg een melding van een storing in de benzinemotor.
Van het weekend heb ik hem uit laten lezen, blijkt me snelheidssensor kapot te zijn... dus daar moet ik weer een nieuwe voor bestellen en dan hopen dat het opgelost is..

2. De kachelweerstand is stuk...hij blaast op alle standen...maar dan ook op alle standen knoer en knoer hard... dus het kan vrij snel vrij heet worden in mijn auto... en dan heb ik er niks mee te maken :P
Nu ben ik al meerdere sloop bedrijven in de regio afgeweest...maar helaas nog niet de juiste kachelweerstand gevonden.
Ik zoek er namelijk 1 die ook airco heeft..en dat is schijnbaar niet snel te vinden? 1 stekker ingang. (tips?)

Het is me eerste autootje...ik ben er gek op en hij rijdt (als hij rijd) als een tierenlier...
Maar ik begin er bijna over na te denken om hem de deur uit te doen... :(

HELP!

massous186

ja lieve schat, op een gegeven moment is het gebeurd met de pret en gaat een auto alleen maar geld kosten. Miwsschien toch maar weg doen en wel weer een megane kopen ;-)

succes
grt
marcel

Colin

Je broer werkte toch bij de renault? kan die niet wat regelen voor je?

Als je op het forum even zoekt naar kachelweerstand kun je genoeg vinden misschien dat er wat tussen staat voor je.

Succes !-!
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Patty

Me broer werkt ook bij renault... maar dan moet ik alles nieuw bestellen... en dat gaat ook uit de klauwen lopen..

Zojuist weer iets nieuws ontdekt... tijdens het rijden gaat de wijzer van me tellerplaat ineens naar beneden... heb dus op goed geluk maar een beetje zitten gokken hoe hard ik reed rondom de stoplichten/flitspalen :P
Ideetjes?

Colin

Waarschijnlijk je sensor op de bak. Kost ongeveer 35 euro nieuw.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Roy16v

dat uitslaan bij koude motor is de mapsensor,
wij hebben er nu 2 liggen uit voorzorg.

als ik met coupoe nr3 sochtends na het werk ging,en trapte de koppelingin bij de 1e bocht dan sloeg ie al af,en zo ging het de hele rit tot ie warm is.
map sensor vervangen en nu super en loopt mooier stationair.

dat je km teller na beneden gaat klopt inderdaad dat is de sneheids sensor.

matthew

Het enige dure is dus de kachelweerstand en die zou ik nieuw kopen.

Je kunt van een auto die al wat ouder is ook niet verwachten dat deze niks mankeerd als je hem koopt.

Ik denk dat 1 op de 100 auto's echt niks mankeerd,maar daar moet je dan vaak ook net wat meer voor betalen in aanschaf.

Ik zeg repareren en je rijdt weer met plezier.

Was trouwens je  d-riem gebroken of alleen vervangen omdat deze daar volgens onderhoudsschema aan toe was.
Want elke auto heeft ook gewoon onderhoud nodig.

Roy16v

precies,en soms kun je beter een auto kopen met veel km die onderhoud heeft gehad dan die duurdere met minder km en minder onderhoud.

krientje

Hey,

Ik heb mijn auto nog geen maand.
Moest de boordcomputer laten vervangen omdat de sensor kortsluiting had gemaakt op de boordcomputer:S
En dat heeft ook klauwen vol geld gekost.

Ik wens je succes met het zoeken naar de juiste onderdelen.

Gr Krientje

Nicole

Citaat van: Patty op 15 februari 2011, 18:20:27
Me broer werkt ook bij renault... maar dan moet ik alles nieuw bestellen... en dat gaat ook uit de klauwen lopen..

Zojuist weer iets nieuws ontdekt... tijdens het rijden gaat de wijzer van me tellerplaat ineens naar beneden... heb dus op goed geluk maar een beetje zitten gokken hoe hard ik reed rondom de stoplichten/flitspalen :P
Ideetjes?

Km teller heb ik ook gehad, is idd de snelheidssensor op de bak zoals Colin zegt, was idd iets van €34,95 ofzo.
En makkelijk te vervangen.

En uitslaan is eigenlijk bijna zeker de mapsensor. Die kan je event. ook van de sloop halen (bij de sloop hier hebben we daar ook gewoon garantie op, dus dat scheeld dan ook !-! ).
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Patty

Snelheidssensor is besteld..

@matthew, ik wist al bij aankoop dat ik hem moest vervangen... er was geen duidelijke historie maar het was te zien dat hij aan vervanging toe was, ook meteen het rollertje vervangen.

Ik heb nu weer een nieuw raadsel :D blijft altijd leuk... NOT
vanmorgen heeft ook de radio en de klok er de brui aan gegeven...
Ik heb de zekeringen nagekeken...kon geen scheurtjes ontdekken, heb voor de zekerheid de zekering van de klok vervangen..maar ook toen gebeurde er niks.
De cd speler neemt wel de CD in, licht dan op..en na 2 seconden valt hij uit.. met geen mogelijkheid weer aan te krijgen..

Ideetjes??

RobScénic

Toch een zekering denk ik. Dat je radio de cd inslikt is normaal, en geeft aan dat de constante stroom gewoon werkt. Dus krijgt hij geen stroom op de acc-stand of contact.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Patty

Ja maar als ik de zekeringen controleer aan de hand van de plaatjes op het klepje kan ik echt geen scheurtjes ontdekken..
Kan het zijn dat er dan ergens anders een probleempje zit? of moet ik echt alle zekeringen er stuk voor stuk uit gaan halen?

Benjamin Renon

Je zult ze er toch uit moeten halen wil je het checken.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Rogier

je kan je zekeringen ook gewoon doormeten ;) en ik weet niet of ze der voor zijn maar onder je motorkap (bij de computer) zitten ook 3 zekeringen ;).

het probleem van het uitvallen heb ik op het moment ook ;) dus je bent niet de enige :P

verder heb je nog weinig problemen, ik had het eerste jaar (met mijn vorige coupé) 1100 euro aan reparatie kosten ;) dus je hebt nog even :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev