Advertenties


Wie heeft er voor mij de handleiding voor het aanbregen van Climair?

Gestart door Rohald, 12 februari 2011, 19:41:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rohald

ik heb vandaag 2 windschermen (voor aan de voorzijramen) gekocht.
alleen als ik ze in mijn raamrubbers steek, dan gaat mijn raam niet geheel meer dicht (blijft +/- 1cm lager). dit komt waarschijnlijk omdat het scherm te dik is.
op een gegeven moment ging zelf mijn raam niet meer naar beneden.

heeft iemand ook dit soort windschermen op zijn megane zitten? enig idee hoe ik ze er netjes op kan zetten?
heb zelf zitten denken om een schuurapparaat op het scherm te zetten, zodat ze iets dunner worden en beter passen met mijn ramen dicht.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

nd-photo.nl

Jip, ik heb net als nog een paar anderen hier de ClimAir. Heb je netjes de handleiding gevolgd?

Bij mij ging het aan de bestuurderskant ook minder soepel dan aan de passagierskant. Maar het werkt nu prima (bij de climair moet je je ramen tenminste 24uur dicht hebben na montage uit mn hoofd gezegd)

Rohald

ik heb ze van iemand overgenomen, dus helaas zat er geen handleiding bij.
ik heb ze er zonder montage tussengestopt om te kijken of het goed werkte. maar ik krijg mijn raam niet eens geheel dicht. dus ik zou ze na montage niet eens 24uur dicht kunnen houden.
welke montage heb jij gebruikt?

ik heb trouwens ook climair.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Benjamin Renon

Lijk mij dat hij bij je rubbers moet klemmen.

http://seddes.eu/ws4/nl//product_info.php?cPath=773&products_id=772
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

nd-photo.nl

IK heb helaas de handleiding niet meer, anders had ik die kunnen inscannen. Je zou een poging kunnen wagen bij Climair.nl om daar om een kopie te vragen. Uit mn hoofd gezegd eerst de achterkant erin en dan de voorkant, ik weet nog dat het niet helemaal soepel ging en ik soms het idee had dat hij zou breken, maar het is sterk plastic en is gelukkig goedgekomen :)

Als hij eenmaal erin zit moet je je raam telkens een stukje omhoog doen en dan weer naar beneden, totdat je bovenaan bent gekomen, daarna tenminste 24uur dichtlaten.

Rohald

ik zal het op deze manier proberen.

als iemand toevallig nog de handleiding heeft, zie ik hem graag te gemoet. !-!
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015


Benjamin Renon

Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Rohald

het is ook zo simpel eigenlijk.

bedankt voor het filmpje. had er zelf nog niet bij stil gestaan om op youtube te kijken  :sleepey:
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015


Rohald

dat ga ik morgen doen. het ziet er eigenlijk wel makkelijk uit.
als het me gelukt is zal ik kijken of ik wat foto's kan plaatsen (als ik weet hoe dat moet 8)7)
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

nd-photo.nl

tip voor snel fotos uploaden: www.plaatjesupload.nl en daarna de code/tekst copyen voor BBforum

Rohald

ze zitten erop, en het is wel een net gezicht. heb hem nog niet kunnen testen met regen of met wind op de snelweg. maar dat zit wel goed  !-!

alleen is bij de bijrijderskant het onderste puntje afgebroken. er was al een kleine hap uit, en dat is dus helaas doorgescheurd.
op zicht niet zo erg, het is maar een klein stukje. heb de rest met tesa powerstrips vastgeplakt. anders viel hij er weer uit. zal hem van het weekend vastzetten met kneedbare kit.

alleen nu kreeg ik na 24u mijn bestuurdersraam niet open. het is mij onduidelijk of die onderste punt nu wel of niet in je deur moet komen.
volgens het filmpje moet hij er niet in. maar het scherm moet vanaf je spiegel naar de bovenkant tussen de rubbers gestopt worden.
persoonlijk vind ik hem met de punt erin beter. maar dan gaat mijn raam dus niet meer open. die punt is gewoon te dik.
en als ik hem er niet in stop, dan is het geen gezicht. heb ook het idee dat je hem er nu zo uittrekt. op het filmpje zie je na het monteren die hele punt niet meer in beeld  :huh:

hoe hebben jullie dat zitten?
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

nd-photo.nl

Die punt zit er bij mij ook in, anders trek je hem zo eruit. Dat was het meeste werk bij mij en had ook de indruk dat hij zou breken toen ik echt kracht moest zetten, maar dat was dus niet zo. Bij de andere kant ging het bij mij een stuk makkelijker...

Rohald

Heb zojuist nieuwe binnengekregen via forumlid Testit.
Helaas passen deze niet. Er staat wel Renault Megane (en dan nog iets onleesbaars) op. Maar ze zijn +/- 1cm te lang.

Iemand enig idee of de deuren van een ph1 en ph2 in lengte verschillen? Of voor welke type Megane ze anders zouden kunnen zijn?
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev