Advertenties


Ik heb weer iets nieuws...........

Gestart door Scrammy, 9 februari 2011, 17:28:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Roy16v

das een hele goeie,blijf dan of bij een aandrijfas die slingerd,of wat je zecht met de uitlaat.

Roy16v


Scrammy

Citaat van: PFVFDiesel op 24 februari 2011, 01:15:06
nog iets kunnen ontdekken?

Door omstandigheden heb ik nog geen tijd gehad om het één en ander uit te sluiten, net zoals de distributieriem vervangen en de grote beurt uit te voeren. Ik hoop binnenkort wat dagen vrij te kunnen plannen zodat ik met de auto aan de slag kan.

Scrammy

#18
Ik heb eindelijk even tijd gehad om het gebrom te onderzoeken, maar uiteraad niets kunnen vinden.
Ik ben geheel tegen mijn gevoel in volgas gegaan om te kijken of het gebrom en getril bij een bepaalde snelheid op zou houden en ja hoor..... bij de 170 is het gebrom en getril weg maar om nou altijd 170 te rijden is ook wat (mocht het maar in NL  ;)  )
Wederom even een beschrijving van waar ik me het meest aan erger en de oorzaak dus niet kan vinden:

Vanaf 145 km/uur t/m 170 km/uur is het net alsof mijn luchtfilter wat gewoon standaard is vervangen wordt door een open sportfilter alla K&N-filter met dus een bijbehorende getril/resonatie. Toen ik 18 was vond ik zo'n geluid wel leuk, maar nu hoeft het van mij niet meer vooral omdat ik weet dat het geluid gewoon niet hoort/goed is en zeker weten of het het aanzuiggeluid is doe ik ook niet en als dit wel zo is, wat moet ik dan veranderen en hoe zal ik dit kunnen uitsluiten?

Wie kan mij verder helpen?????

matthew

Een monteur met je auto en jou mee laten rijden.Want dit isd echt niet zo op te lossen.

Scrammy

Citaat van: matthew op 21 maart 2011, 20:43:09
Een monteur met je auto en jou mee laten rijden.Want dit isd echt niet zo op te lossen.

Ook dit is al gebeurd en ook deze snapt er niets van, ook hij heeft ( gezamelijk met mij) het één en ander proberen uit te sluiten maar zonder resultaat.

matthew

Dan heeft die niet zijn best gedaan.
Nog een keer doen en desnoods auto laten staan bij garage en uit laten zoeken.

Scrammy

#22
Citaat van: matthew op 21 maart 2011, 21:16:32
Dan heeft die niet zijn best gedaan.
Nog een keer doen en desnoods auto laten staan bij garage en uit laten zoeken.

De betreffende ex automonteur is een collega van mij die echt extreem pietje precies is en echt alles geeft en uitzoekt om met een oplossing te komen, word er helemaal gek van dat hij de oorzaak niet kan vinden.
Als ik de tijd, ruim een dag werk á 8-9 uur en dus keer 2 monteurs = ca 17 uur die wij er in hebben gestoken bij een garage had moeten betalen welke gemiddeld zo'n EU 70,- is (als het niet meer is) kom ik op EU 1190,- uit en als er dan ook nog eens geen oorzaak gevonden is snap je natuurlijk dat ik hem niet naar een garage breng en al zou het de helft ervan kosten zou ik het nog niet doen. En tevens de monteurs zomaar een vrijbrief geven om met deze snelheden proef laten rijden zint mij niet. Ik doe het alleen op plekken waar ik zeker van mijn zaak ben en daar dus ook geen kosten aan zal hebben.

Ik hoop eigenlijk dat iemand van hier dit probleem al eens voor handen heeft gehad zodat ik er geen tijd meer in hoef te steken en relaxt kan rijden. Ik heb namelijk chronisch vrije tijd te kort en als ik het eens heb wil ik deze tijd ook eens met schone handen doorbrengen zoals nu, maar ook nu ben ik weer met de auto bezig.

Scrammy

#23
dus.......... wie helpt me uit de brand??

sjerrie

motorsteunen goed ? Draagarmrubbers in orde ?
Alle draaiende delen goed ? dus zonder onbalans.
Wat je kunt doen is eens langs iemand gaan met een testbank die die snelheid aan kan. Kun je naast de auto staan om zo op onderzoek te gaan of iemand op je motor leggen zonder kap en dan de snelweg op haha.
Het lijkt mij dat het ligt aan onbalans in de draaiende delen, assen, vliegwiel, wielen/bandenof bouten of rubbers die loszitten of kapot zijn.
~Just got Maggied~

Scrammy

#25
Citaat van: sjerrie op 21 maart 2011, 21:57:05
motorsteunen goed ? Draagarmrubbers in orde ?
Alle draaiende delen goed ? dus zonder onbalans.
Wat je kunt doen is eens langs iemand gaan met een testbank die die snelheid aan kan. Kun je naast de auto staan om zo op onderzoek te gaan of iemand op je motor leggen zonder kap en dan de snelweg op haha.
Het lijkt mij dat het ligt aan onbalans in de draaiende delen, assen, vliegwiel, wielen/bandenof bouten of rubbers die loszitten of kapot zijn.


Wat we al gecontroleerd hebben:

motorsteunen (1 onlangs vervangen en anderen nog goed), draagarmrubbers, fuseekogels, wiellagers, onbelans wielen (ook nog voor en achter uitgewisseld), luchtfilterhuis en aanzuigbuis gecontroleerd, hitteschilden van uitlaat, vrijlopen van complete uitlaat, vrijlopen en/of vrij liggen van allerlei andere zaken die kunnen gaan trillen/resoneren, zelf de remmen nagezien etc....etc..... we hebben echt overal op speling en op het vrijliggen van onderdelen gecontroleerd.
Ook zonder kap rijden met iemand op de motor hebben we al gedaan, maar ook zonder resultaat..........nee hoor dat nog net niet, maar je zal zo maar de oorzaak kunnen vinden, dan zal ik het gelijk doen.
Testbank ook nog niet geprobeerd, maar ook dat zal in de kosten gaan lopen.

En oh ja, wat ik al eens eerder in een ander topic geschreven heb is dat ik zonder een oplossing heb gevonden voor het ene probleem, dat het andere probleem zich al voordoet en dat was vanmiddag bij de pompstation.
Mijn ontgrendeling van mijn tankdop werkt niet meer naar behoren, heb wel 30x mijn CV moeten gebruiken om mijn tankdop te kunnen openen en ieder vroeg zich af waar ik mee bezig was (vooral degene die achter mij stond). Thuis nog eens geprobeerd en ja hoor... wederom hetzelfde verhaal.

Ik word er een beetje gek van, maar dat hebben jullie al denk wel in de gaten.

Ooit nog een Renault.......nee, geen haar op mijn hoofd die je weet wel en dat zijn er inmiddels al niet zoveel meer. Al kan ik mij voorstellen dat anderen niet anders meer willen want qua comfort zijn het prima auto's, maar technisch heb ik toch echt mijn twijfels gekregen en moet ik mij bij vele anderen aansluiten wat betrouwbaarheid betreft tenminste, zo een gevoel geeft mijn auto mij in ieder geval en toch is dat jammer.

sjerrie

Citaat van: Scrammy op 21 maart 2011, 22:09:15
Wat we al gecontroleerd hebben:

motorsteunen (1 onlangs vervangen en anderen nog goed), draagarmrubbers, fuseekogels, wiellagers, onbelans wielen (ook nog voor en achter uitgewisseld), luchtfilterhuis en aanzuigbuis gecontroleerd, hitteschilden van uitlaat, vrijlopen van complete uitlaat, vrijlopen en/of vrij liggen van allerlei andere zaken die kunnen gaan trillen/resoneren, zelf de remmen nagezien etc....etc..... we hebben echt overal op speling en op het vrijliggen van onderdelen gecontroleerd.
Ook zonder kap rijden met iemand op de motor hebben we al gedaan, maar ook zonder resultaat..........nee hoor dat nog net niet, maar je zal zo maar de oorzaak kunnen vinden, dan zal ik het gelijk doen.
Testbank ook nog niet geprobeerd, maar ook dat zal in de kosten gaan lopen.

En oh ja, wat ik al eens eerder in een ander topic geschreven heb is dat ik zonder een oplossing heb gevonden voor het ene probleem, dat het andere probleem zich al voordoet en dat was vanmiddag bij de pompstation.
Mijn ontgrendeling van mijn tankdop werkt niet meer naar behoren, heb wel 30x mijn CV moeten gebruiken om mijn tankdop te kunnen openen en ieder vroeg zich af waar ik mee bezig was (vooral degene die achter mij stond). Thuis nog eens geprobeerd en ja hoor... wederom hetzelfde verhaal.

Ik word er een beetje gek van, maar dat hebben jullie al denk wel in de gaten.

Ooit nog een Renault.......nee, geen haar op mijn hoofd die je weet wel en dat zijn er inmiddels al niet zoveel meer. Al kan ik mij voorstellen dat anderen niet anders meer willen want qua comfort zijn het prima auto's, maar technisch heb ik toch echt mijn twijfels gekregen en moet ik mij bij vele anderen aansluiten wat betrouwbaarheid betreft tenminste, zo een gevoel geeft mijn auto mij in ieder geval en toch is dat jammer.

Motorsteunen goed of lijken ze goed ?
Hoe zit het met je schijven zelf ? Zijn die recht of zitten die recht op de naaf ? Borgboutjes van de schijven niet los ?
Met het trillen wat je beschrijft is het net of er in een van de draaiende delen een goede onbalans zit. Resoneren trilt het wel iets maar niet zo erg als je vertelt.
Motor loopt verder goed. Alle cilinders werken mee. Hangt het blok recht en zit de bak goed vast aan het blok ?
Scheuren in je subframe ?

Een kleine afwijking kan al heel wat onbalans veroorzaken en dus een trilling. Als er iets anders is wat op de trilling mee gaat lopen dan wordt het erger. Zelfde frequentie. Beetje hetzelfde als met marsen over een brug lopen in het leger.
~Just got Maggied~

Scrammy

Citaat van: sjerrie op 21 maart 2011, 22:41:30
Motorsteunen goed of lijken ze goed ?
Hoe zit het met je schijven zelf ? Zijn die recht of zitten die recht op de naaf ? Borgboutjes van de schijven niet los ?
Met het trillen wat je beschrijft is het net of er in een van de draaiende delen een goede onbalans zit. Resoneren trilt het wel iets maar niet zo erg als je vertelt.
Motor loopt verder goed. Alle cilinders werken mee. Hangt het blok recht en zit de bak goed vast aan het blok ?
Scheuren in je subframe ?

Een kleine afwijking kan al heel wat onbalans veroorzaken en dus een trilling. Als er iets anders is wat op de trilling mee gaat lopen dan wordt het erger. Zelfde frequentie. Beetje hetzelfde als met marsen over een brug lopen in het leger.

Motorsteunen lijken na controle goed, zijn natuurlijk niet nieuw dus enig slijtage zullen deze wel hebben. Ik kan ze wel vervangen, maar dat kan ook weer onnodig geld uitgeven betekenen maar één ding weet je dan zeker en dat is dan dat het niet meer aan de motorsteunen kan liggen.
Remschijven zijn recht, dit gecontroleerd met één of andere stalen lineaal en tijdens het aanleggen van de rem is niets te voelen. Alle bouten m.b.t. de remmen zitten vast tevens de overige bouten ook van de andere componenten.
Of het blok recht hangt??? deze zal niet hangen zoals een nieuwe maar optisch hangt deze ok, net zoals de versn.bak.
Of er scheuren in het subframe zitten weet ik niet, auto is 2 maanden geleden gekeurd en hier is toen niets over gezegd.
Motor loopt nu juist beter dan toen ik hem kocht alleen het stationair draaien varieert nogal eens, maar dat zal niets uit moeten halen met de snelheid waar ik het probleem mee ondervind.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev