Advertenties


megane f7r wil niet lopen

Gestart door mkool, 5 februari 2011, 20:57:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mkool

probleem is ontdekt

riem ligt doormidden  8)7

Roy16v


sjerrie

Botsknop sluit de benzine niet af tijdens het starten. Wij hadden gewoon benzine toen de knop eraf was. Sloeg wel aan en gaf brandstof tijdens het starten maar voordat de motor aansloeg werd de brandstof toevoer onderbroken.

Helemaal goed dat het probleem is gevonden.
Nu maar hopen dat er verder niets kapot is.

Succes verder met het fixen van de auto en misschien tot ziens op het circuit.
~Just got Maggied~

RobScénic

De botsknop is er juist voor, om tijdens een ongeluk de brandstoftoevoer naar de motor af te sluiten, om het brandgevaar in te perken.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

sjerrie

Bij een botsing inderdaad. Niet als je de auto start. Het kan zijn dat het bij een type anders is of dat er in de ecu iets anders is maar bij onze komt er wel brandstof uit ondanks dat die knop uit stond.
Is het ook niet een combi met de airbags of een andere registratie van een botsing of aanrijding ?
Want als het zo is dat er helemaal geen brandstof uit mag komen dan moet ik dat toch een na gaan kijken want dat is niet de bedoeling dan en heeft die knop geen nut bij ons.
~Just got Maggied~

RobScénic

Als je tegen die knop aanslaat zou hij het al niet meer mogen doen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

sjerrie

Nou dan is er iets mee gedaan want ik heb net de stekker eraf gehad en motortje draait gewoon. Heb wel een storing in de airbags. Misschien dat het daardoor komt. Ach heb weer wat om uit te zoeken ;)
~Just got Maggied~

matthew

Als de riem doormidden is dan zijn al je kleppen krom.

En de botsknop is er idd voor om je brandstof te onderbreken,dus niet in orde.

sjerrie

Heb het gevonden. Staat andere software op de ecu en bedrading naar de botsknop is doorverbonden waarschijnlijk want als ik de bedrading op de stekker zelf doormeet dan piept hij hem gewoon door.

Software eens goed doorgespit en heb gevonden hoe je de startblokkering volledig buiten werking kan zetten.
Gaan nu eerst testen tot ik zeker weet dat het goed werkt en dan kijken wie er interesse heeft.
Evenals sleutels inlezen, radiocode's, uitlezen en resetten.

Google is my friend indeed !
~Just got Maggied~

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

sjerrie

Wil iemand dit eens proberen ?
In je zekeringbak zit een zekering van 30A tussen 2 nokjes in. Lijkt of deze apart zit van de rest omdat er een soort van parkeervakje van gemaakt is.  2de rij van onderen, 4de van links.
Let op radio en klok gaan ook uit. Ben nog aan het uitzoeken wat hier nog meer op zit maar bij ons kan ik de auto starten en rijden. Als ik de zekering terug zet na het starten blijft de motor draaien tot ik de motor uitzet dan schiet de vergrendeling er wel weer op.

Het is voor een ph 1 megane coupe. Of het voor andere modellen werkt weet ik niet. Misschien de ph 2.
Misschien een idee als je sleutel niet werkt.
~Just got Maggied~

mkool

Citaat van: sjerrie op 10 februari 2011, 09:58:46
Wil iemand dit eens proberen ?
In je zekeringbak zit een zekering van 30A tussen 2 nokjes in. Lijkt of deze apart zit van de rest omdat er een soort van parkeervakje van gemaakt is.  2de rij van onderen, 4de van links.
Let op radio en klok gaan ook uit. Ben nog aan het uitzoeken wat hier nog meer op zit maar bij ons kan ik de auto starten en rijden. Als ik de zekering terug zet na het starten blijft de motor draaien tot ik de motor uitzet dan schiet de vergrendeling er wel weer op.

Het is voor een ph 1 megane coupe. Of het voor andere modellen werkt weet ik niet. Misschien de ph 2.
Misschien een idee als je sleutel niet werkt.


ik heb geen radio en klok nodig. dus volgens jou kan ik op die manier de startblokkering omzeilen? dat zou heel mooi zijn, gezien het een circuitauto wordt..

sjerrie

Ja bij ons werkt het in ieder geval.

Ik ga sets maken waarin je binnenwerk van je sleutel moet klikken en als je je ander alarm aanzet dat de verbinding automatisch wordt gemaakt naar je ontvanger dus op deze manier wordt het ongeveer origineel overbrugd.

Tenminste ik ga dat doen als het uiteindelijk een probleem wordt qua software overschrijven.
Ben bezig de originele software van renault op mn laptop te krijgen maar dealers doen moeilijk.
Ik mag daar wel spelen ermee maar ik kan er thuis nog meer mee.

Circuitproject is altijd leuk. Wat ga je motorisch verder aanpassen.
Vergeet geen oliekoeler en grotere radiator te plaatsen.
~Just got Maggied~

Jacques

#28
Bij mijn ECU (F7R 710) is de startonderbreker eruit geprogrammeerd .Ik hoop hem binnenkort te testen. Dan weet ik zeker of het werkt. Kijk maar even in mijn topic. Er zit een andere eprom in. http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=46&start=40

Oja oliekoeler? De meeste clio's en zeker de ombouw 2L F7P's rijden met 4,5L olie. De megane heeft 6L olie en een grote warmtewisselaar

Radiator: Clio's hebben een radiator van 43,5cm breedt. De Megane 60cm.  Al met al heeft de Megane 1 2.0 16V veel meer koeling dan de oude clio's en R19 met omgebouwde blokken.

mkool

Citaat van: sjerrie op 10 februari 2011, 16:03:22
Ja bij ons werkt het in ieder geval.

Ik ga sets maken waarin je binnenwerk van je sleutel moet klikken en als je je ander alarm aanzet dat de verbinding automatisch wordt gemaakt naar je ontvanger dus op deze manier wordt het ongeveer origineel overbrugd.

Tenminste ik ga dat doen als het uiteindelijk een probleem wordt qua software overschrijven.
Ben bezig de originele software van renault op mn laptop te krijgen maar dealers doen moeilijk.
Ik mag daar wel spelen ermee maar ik kan er thuis nog meer mee.

Circuitproject is altijd leuk. Wat ga je motorisch verder aanpassen.
Vergeet geen oliekoeler en grotere radiator te plaatsen.

oliekoeler ligt klaar, mijn vorige circuitgebakkie heb ik dat van overgehouden (renault 5 gt turbo). @Jacques, een warmtewisselaar is GEEN oliekoeler, het helpt wel iets maar het is meer om de olie sneller warm te maken.

radiator hoeft inderdaad niet vervangen te worden, die zijn ruim voldoende.

Wat mijn plannen zijn?

-cup kooi (cupmegane), ligt klaar
-fusees met extenders en uniballs incl clio rs remmen, ligt klaar
-abs en alle troep eraf
-cupmegane onderstel

en dan eerst maar is rijden. motorisch komt later wel misschien.

Citaat van: matthew op  9 februari 2011, 22:12:35
Als de riem doormidden is dan zijn al je kleppen krom.

En de botsknop is er idd voor om je brandstof te onderbreken,dus niet in orde.

4 kleppen krom, dus valt mee.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev