Advertenties


megane f7r wil niet lopen

Gestart door mkool, 5 februari 2011, 20:57:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mkool

Ik heb hier een megane coupe staan met een f7r blok, welke plotseling uit is gevallen en nu niet meer wil starten.

Startmotor gaat rond, hij krijgt benzine, hij vonkt.

Heb al een andere bobineblok geprobeerd, hielp niet.

Alle stekkers gecheckt, evenals alle zekeringen.

Hij slaat gewoon niet aan. Het vreemde is ook dat de ene keer de startmotor sneller rond gaat dan de andere keer.

Andere ecu heb ik niet liggen dus dat is ff geen optie. Iemand verder nog ideeen?

edit- startblokkering werkt ook, als ie geblokkeerd is vonkt hij 2x en daarna niet meer, blokkering opheffen en hij vonkt prima.

Trek deze week de distributiekap er ff af om te kijken of de distributieriem er wel omheen zit en of deze op tijd staat.

overigens met remmenreiniger start hij ook niet.

BDP sensor is 3 weken geleden vervangen en dat hielp destijds niet. bedenk me nu, kan deze verkeerd om zitten? stekker zit er wel goed in dus het lijkt me sterk maar toch

sjerrie

Distri op tijd ?
Kleppen gesteld ?
Massa punten goed ?

Kunnen veel dingen zijn namelijk. Onze meg loopt sinds vandaag weer als een zonnetje. 3 dagen aan het zoeken geweest wat het probleem is.
~Just got Maggied~

Roy16v

als ik je verhaal zo lees zou ik zeggen lage accu spanning.

hij vonkt,dus odp en bdp krijgen signaal dus distri zit er nog om,
hij krijgt benzine dus das ook goed.

kleppen kun je niet stellen van een F7R dus das het probleem ook niet.

ik gok hem op te lage accu spanning.

mkool

volgeladen gloednieuwe accu erin gezet

dat is echt het probleem niet.

distributie niet op tijd zal kunnen, maar dan ploft of gebeurt er meestal in elk geval iets.

er gebeurt gewoon helemaal niets.

morgen heb ik een andere ecu ter beschikking, denk alleen dat dat ook niet werkt ivm die ###startblokkering.. of kun je de ecu wel wisselen?

odp? ben heel ervaren met clio 16v/williams blokken, die hokken hebben alleen een bdp. en vonkt dus al als de krukas draait, en gezien de startmotor de krukas ronddraait is het logisch dat die vonkt.

sjerrie

Oh hydraulische kleppen. Ja stellen wordt moelijk dan.

Bdp kun je inderdaad proberen.
Auto liep altijd wel. Dus accu is goed lijkt me, brandstofpomp misschien ?
Andere dingen injectoren, leidingen of koppelingen van leiding naar injectierail ?
zekeringen in motorruimte ook goed ?
Als er iets veranderd is zou dat het probleem kunnen zijn.
~Just got Maggied~

mkool

sjerrie,

als je mijn startpost goed zou lezen en je leest nu je reactie nog is, dan slaat het dus nergens op want dat is allemaal al gecheckt :p

kom er net achter dat er een fasesensor op de nokkenas zit inderdaad.

misschien dan toch de riem van tijd af..

sjerrie

#6
Als de auto altijd heeft gelopen en ineens niet meer kan je distri riem ook ineens niet meer op tijd staan. Of er moet een tandje zijn versprongen onder het rijden. Lijkt mij ook vreemd.

Brandstofpomp kan altijd kapot gaan of door vuil verstopt zitten evenals je leiding of injectoren. Brandstoffilter is er misschien eens tussenuit gehaald door een oude eigenaar.

Ben net klaar met een k7m die bleef tikken. Kleppen en distri stonden goed maar tik bleef bestaan.
Probleem bleek achteraf te zijn dat de veren op de stang waar de tuimelaars opzitten de tuimelaars niet bij elkaar hield en dat de tik veroorzaakte. 2 nieuwe erop en tik was weg. Ben 3 dagen aan het zoeken geweest naar de oorzaak van het tikken.

Ik wil helpen door mee te denken want de kleinste dingen kunnen de grootste problemen geven.
Beetje jammer dat je zo reageert maar uitsluiten is problemen oplossen. Dat is storing zoeken.
~Just got Maggied~

mkool

ik zette er een smilie bij en het was niet zo ###lig bedoelt  !-!

Heb remmenreiniger geprobeerd, ook daar loopt hij niet op, dus het heeft hoe dan ook met de ontsteking te maken. De auto is bij de vorige eigenaar uitgevallen onder het rijden en vervolgens naar een garage geweest waar de bdp en de lambda zijn vervangen. de auto deed het hierna nog niet en nu heb ik hem gekocht om hem op te bouwen voor circuitgebruik.

het kan wel zijn dat de riem versprongen is aangezien hij de auto 4,5jaar heeft gehad en de riem nooit heeft vervangen..

benzine probleem heb ik uitgesloten met remmenreiniger, het zit hem volgens mij in de ontsteking.

ik ben ook blij dat je meedenkt ;)

en overigens, bougies zijn zeiknat...

sjerrie

Natte bougies is benzine ? Ruikt ook naar benzine toch ?
Ecu zou je lenen toch ? Weet niet of dat kan met de zekeringenkast maar niet geschoten is altijd mis he.
Kun je sensoren niet doormeten op de een of andere manier ?

Even alles op een rijtje :

- bobines goed
- brandstof goed
- vonken goed
- bougies goed ?
- massa aan blok goed ?

Zitten de goede kabels wel op de juiste bougies ?
Je hebt wel tegendruk als je handmatig de nokkenassen draait ?
Stekker ecu niet kapot ?
Wat nog zou kunnen odp of bdp kapot.
Verder zou ik het ook niet zo snel weten.

~Just got Maggied~

Roy16v

ecu kun je wel uitwisselen,maar dan heb je geen vonk.

Roy16v


sjerrie

Kreeg even een idee !!

Zit daar ook geen botsknop op ?
Misschien die indrukken of even draadjes doorverbinden ?
~Just got Maggied~

mkool

is een zwarte ja  Y

vandaag check ik de distributie even..

matthew

Citaat van: sjerrie op  6 februari 2011, 00:15:40
Kreeg even een idee !!

Zit daar ook geen botsknop op ?
Misschien die indrukken of even draadjes doorverbinden ?
Dat heeft geen zin,want deze sluit de brandstof af en dat is er wel.


De timing d-riem controleren is een goede optie.

Mocht het dat niet zijn,zou ik me nog wel kunnen voorstellen dat de brandstofpomp capaciteit te laag zou kunnen zijn.

Roy16v

ik heb eens mee gemaakt bij mijn vrouw haar coupe (N-COUPE) dat de brandstof pomp inwendig was gesmolten.

stationair wou die wel,hij gaf ook wel benzine maar zodra hij belast werd sloeg ie uit.
op een gegeven moment wou die wel starten maar niet meer aanslaan,kreeg wel benzine en vonk.

toen een hele lange zoektocht gehad en pomp er maar uit en dat kapje er onderweg en jahoor,het was net een treurboom zo gesmolten.

zit nu een pomp in van een 2.0 8v coupe.
wil perfeckt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev