Advertenties


Startblokkering en openen deuren werkt niet meer

Gestart door Marcooob, 3 februari 2011, 19:12:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marcooob

Hallo,

Ik vond zojuist mijn oude reservesleutel en de behuizing hiervan was veel mooier dan degene van mijn huidige sleutel. Daarom besloot ik om enkel de behuizing van de sleutel te verwisselen voor die van de reservesleutel ( niets met het batterijtje of mechanisme gedaan ).

Hierna werkte de sleutel niet meer, nadat ik het had teruggedraait werkt het ook niet meer.

De enige manier waarop ik mijn auto nu kan starten is dmv het invoeren van een code met de deurvergrendeling knop. Ik las hier wel verhalen over een kapotte ontvanger etc. maar kan me niet indenken dat dat precies in dezelfde paar minuten gebeurt terwijl ik de behuizing van de sleutel verwisselde.

Heeft iemand dit probleem ook gehad en hier een oplossing voor? Het gaat om een Megane 1cabrio uit '97 1.6
Komt net vandaag terug van de garage voor nieuwe distributie etc.

Nicole

#1
De sleutel werkt helemaal niet meer? Lampje brand ook niet meer?
Heb je de batterijen er ook uit gehad?

Sorry, las eroverheen dat je batterij er niet uit had gehad.. Ben er niet helemaal bij vandaag :D
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Marcooob

Batterijen zijn er niet uitgeweest en het lampje brand ook gewoon, ik heb echt enkel de helft waar de sleutel zelf aan vast zit en het knopje wat je moet indrukken omgewisselt voor die van mn reservesleutel.

Nicole

Zag het. Had er overheen gelezen, mijn fout haha!

Doen beide sleutels het niet?
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Gyszz

Bij mij was bij beide sleutels de soldeerverbinding van een pootje het infrarood ledje gescheurd, hierdoor maakt hij dan geen contact.
dit kan bij jou ook zijn gebeurd bij het loshalen of terug steken van het printplaatje.
even opnieuw vastsolderen en mijn sleutel deed het weer  !-!

ja kan eerst even met een digitale camera kijken of de infrarood nog werkt.
even op de lens richten, knopje in drukken en dan zou je op het scherm van je camera de LED op moeten zien lichten.
zo niet, dan denk ik dat dat het probleem is.

Succes!
Renault Megane Coupe 1.4 16v Dynamique 2001

Marcooob

Heb hem net uit laten lezen en de sleutels opnieuw laten programmeren maar ook dat werkt niet...
Volgens de monteur was hij 99% zeker dat de zekeringenkast? kapot was en de enige oplossing hiervoor was volgens hem een nieuw kastje + 2 nieuwe sleutels.

Gyszz

heb je al gekeken of de infrarood led voorop nog werkt? (niet het rode lampje bovenop de sleutel)
tegen mij zeiden ze ook dat het een fout in de computer was en ik een nieuwe nodig zou hebben.
later bleek dus gewoon de LED afgebroken.

is een stuk goedkopen haha ;)
Renault Megane Coupe 1.4 16v Dynamique 2001

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev