Advertenties


problemen aan renault megane scenic

Gestart door Christa, 1 februari 2011, 22:49:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christa

hoop via jullie site dat jullie mij kunnen helpen aan bepaalde storingen die ik heb aan mijn auto Renault Megane Scenic.
bouwjaar 2001. Het lampje autodriehoekslipgevaar gaat vaak aan en de auto remt af en toe uit zichzelf. heb 3x remschakelaar (dat gaf hun pc aan) laten vervangen, maar heb nog steeds dat probleem. Ook het lampje van centrale verwarming/elektronische storing gaat vaak aan, deze gaat af en toe aan bij het starten (vooral als het flink vriest). De lampjes gaan meestal aan tijdens het rijden en als ik de motor uitzet en later weer start gaan de lampjes weer uit.
Er werd gezegd dat het aan de zender van de stuur kan liggen, maar zeker weten doen ze niet. Herkent iemand deze problemen?

matthew

Dat slip gevaar,dat is esp.
Wat bij de scenic nog weleens wil gebeuren is dat je deze schakelaar aan tikt met je knie,en dan schakel je de esp aan of uit.(bij uit krijg je melding).
Misschien dat dit dus gebeurd.
Als het tijdens rijden gebeurd dan grijpt hij juist in en dan remt ook inderdaad je auto af,dit is om het vermogen te verdelen en te verminderen om niet door te slippen en grip te houden.(bij bv sneeuw ,ijzel,of erge regenval).

En wie is hun pc?

Wat voor motor heb je er in?
Automaat of handbak?

Christa

nou mijn knie komt er helemaal niet bij, ben klein, dus dat is al onmogelijk. pc is computer, via de zekeringkast kunnen ze zien waar de storing zit en die geeft iedere keer die remschakelaarprobleem aan. het is handbak

Christa

op je vraag welke motor; 1.6 16V euro 2000

matthew

#4
Ik neem aan de delaer met uitlees apparatuur,daar doe;de ik op.

Ok dan raak je hem niet met de knie.
Maar is het andere niet uitgesloten?
Of is het ook met gewoon goed droog weer?

Dan is het namelijk misschien in je abs systeem te zoeken.

Christa

mag ik je bij je naam noemen Matthew? Weet je, ik ben af en toe beu van de garage waar ik mijn auto heb na laten kijken, ik weet af en toe niet wat ik moet doen, het kost me kapitalen om iedere keer weer terug te gaan. Weet jij een goede monteur die van deze auto meer afweet en in de buurt van Den Bosch woont?

matthew

Ik zou de auto ook eens een keer bij de dealer laten uitlezen dan,ik denk dat er dan meer info moet uit komen.

En tuurlijk mag je me bij naam noemen.

Arend is dealer in de buurt.

Christa

de abs systeem is ook nagekeken, de remmen met toebehoren ook. Het maakt niet uit met wat voor weer ik rij, regen, storm, mooi weer, elke keer geeft hij het signaal aan. Hij reageert af en toe als ik over een helling of een kuil rij. Ook geeft hij het signaal aan als ik een tijdje gereden heb, dus onverwacht. Ik had een vaste garage, maar deze kon het gewoon niet vinden, toen heb ik via een kennis laten doen, maar ook hij kwam er niet uit.

matthew

Dan verwacht ik dat het in het abs regeleneenheid zit.

Christa

ok, maar ik denk dat de garage daar ook wel naar heeft gekeken. Ik ben wel tig keer naar de garage geweest en ze konden het gewoon niet vinden. Wel hadden ze ontdekt dat de bedrading loszat en hebben het gerepareerd.
Het klinkt misschien stom, maar is er dan misschien geen elektrische storing vanaf de zekeringkast naar de dashboard?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev