Advertenties


Ervaringen Phase II (technisch)

Gestart door peyden, 29 maart 2005, 16:46:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peyden

Beste mensen,

Sinds een jaar heb ik een 1.6e Cabrio uit 1998, hiervoor heb ik drie jaar een coupe 2.0e uit 1996 gehad.
De cabrio gaat de deur uit, en wil voor 99,9% weer een coupe halen, een phase 2 dan wel.

1. Wat zijn nou de verschillen in uitvoering en dan bedoel ik de privilege,dynamique,sxpression enz.......
2. De 1.6e wat ik nu heb vind ik persoonlijk aan de trage kant, aangezien de nw motor 15 pk meer heeft kan ik hier wel mee leven, maar een 2.0 16v zis ook nog niet uitgesloten, wat zijn jullie ervaringen m.b.t. de betrouwbaarheid van deze types. Ik had namelijk een aantal slechte recensies gelezen (hier op het forum en in div. tests) maar meestal worden alleen de slechte dingen verteld de goede dingen worden als vanzelf sprekend gezien.
De 2.0ide zou bv niet mooir rond lopen, en erg trillen, hier heb ik een hekel aan................. een motor moet namelijk mooi rond lopen, heb zelfs er aangedacht om oordopjes te kopen voor de 1.6e wat ik nu heb  :P




peyden

Citaat van: Remko de W. op 29 maart 2005, 19:09:22
de verschillen van privilege, dynamique, expression enz.......

kun je opzoeken op de autoweeksite,
anders heb ik hier nog wel ergens de originele folder liggen...

Had uiteraard al op de autoweek site gekeken, maar hier wordt alleen onderscheid gemaakt tussen automaat en handgeschakeld en dan de 1.4 -1.6 -2.0, dus niet in uitvoeringen.

Niemand die het zo weet ??

Roel uit Belgi

Waarom wil je veranderen van cabrio naar coupe???

peyden

Citaat van: Roel uit Belgi? op 30 maart 2005, 10:38:31
Waarom wil je veranderen van cabrio naar coupe???

Heb een cabrio nooit echt mooi gevonden, ik hou meer van ronde gestroomlijnde vormen........(wie niet he) Maar om toch iets van de zomer te doen te hebben heb ik na aandringen van mijn ex (haha) een cabrio gekocht.
Mijn nieuwe vriendin heeft ook een cabrio, dus .................... Het is uiteraard geen straf om in een cabrio te rijden, maar vind een coupe veel mooier.

Tony

Ik zou ook voor de coupe gaan, zo'n rijdende tent vind ik niks in dit klimaat.

En of zo'n IDE motor nou zo geweldig is... ???
Renault heeft niet voor niets besloten om er maar Nissan motoren in te knikkeren. :) :)
Wat dat aangaat is de IDE een miskleun (ze worden dan ook niet meer gemaakt)
Ikzelf zou er nooit een willen hebben.

Als je al gaat voor mooie rondlopende motoren dan moet je die niet zoeken in opgepepte 1.4 motoren (1.6)
De 2 liter is dan toch de beste keuze, die zijn toch wat solider. En van de 2 liters vindt ik persoonlijk het oude vertrouwde ontwerp van de 8-kleppers nog het meest geslaagd. Die lopen vaak ook het mooist en kunnen tegen een stootje.

Het nadeel is weer dat je flink moet doortrekken voordat ie door heeft dat je vooruit wilt. :)
Hoe sterker hoe trager het begrip moet je maar denken. ;D






Michel Cijs

in de ph2 zijn de 1.6 16v toch ook zeer nette motoren, vrij probleemloos en redelijk vlot

Stefan

Persoonlijk vindt ik voor de Fase II de 1,6-16v gewoon de beste middenweg mbt prestaties en betrouwbaarheid etc.
En dat zeg ik echt niet alleen omdat ik er zelf 1 heb.... :P
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tony

Kan best zijn.. maar de 8v 2L vindt ik technisch gezien nog steeds de beste in z'n klasse.
Het is een duurzaam beestje die al lang mee gaat.
Ik weet niet welke versie van de coupe/tent het meest verkocht is,anders kunnen we alleen op deze site al een statistiek maken welke motor de meeste problemen geeft.

Stefan

Citaat van: Remko de W. op 31 maart 2005, 18:21:59
Citaat van: Michel Cijs op 31 maart 2005, 13:10:48
in de ph2 zijn de 1.6 16v toch ook zeer nette motoren, vrij probleemloos en redelijk vlot

idd, alleen te weinig koppel onderin, voor de rest fijne motor,
met net zoveel pk's als de ouwe 2l 8V

Klopt Remko
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

peyden

Dat van de IDE motoren, heb ik dus ook gelezen.
heb zelf 3 jaar een 2.0-8v motor gehad en kan je mening helemaal delen, zijn mooie perfecte motoren maar ze blijven toch enigsinds ouderwets, en daarbij niet geleverd in de phase 2. Dus die 2.0-8v valt af aangezien ik alleen maar een phase 2 wil.

Maar in de phase 2 zijn meen ik alleen maar IDE motoren geleverd, dus dan zal het toch een 1.6-16V worden.

In elk geval bedankt voor jullie reacties.


Stefan

In de fase II zijn niet alleen maar IDE motoren geleverd!
Er is 1 IDE motor geleverd, de 2 Liter IDE (met directe inspuiting dus)
DE 1,4-16v en 1,6-16v zijn GEEN IDE motoren maar gewoon "normale"
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

peyden

#11
Citaat van: Stefan op  1 april 2005, 12:02:54
In de fase II zijn niet alleen maar IDE motoren geleverd!
Er is 1 IDE motor geleverd, de 2 Liter IDE (met directe inspuiting dus)
DE 1,4-16v en 1,6-16v zijn GEEN IDE motoren maar gewoon "normale"


Sorry, is wat onduidelijk van mij, maar dat bedoelde ik ook.
de 2.0-16V is in de phase 2 alleen maar als IDE geleverd.

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)


Tony

Ja dat is dan wel weer jammer. :-[
Maar nieuwer wil nu eenmaal niet zeggen; beter.

En cabrio mist nu eenmaal een 'dak' en is vervangen voor iets opvouwbaars (droog opbergen), van doek en kan behoorlijk lekken en tochten..
Dat zijn toch alle eigenschappen die een tent ook heeft?
Trouwens wat is er mis met een tent!?

En wat de 'mobiele tent' aangaat: Een soft-top klink nog belachelijker :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev