Advertenties


Coupe start niet na reviseren cilinderkop

Gestart door sjerrie, 31 januari 2011, 20:57:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

sjerrie

Dames en heren,

Na lang overwogen te hebben wat we met de coupe gaan doen hebben we besloten om het v6 turbo project even uit te stellen.
Er zitten wat ogen en haken aan om het goed en veilig te doen. Niet al te min met de kosten en tijd.

Maar goed het volgende probleem:
Na een lekke koppakking en een kop die door derden gesloopt is hebben wij een k7m kop van een clio op de kop getikt en er moesten van bout gaten voor het inlaatspruitstuk aangepast worden maar verder is het zeker op het oog dezelfde kop.
Nokkenas, kleppen en maten zijn hetzelfde dus dat moest geen probleem worden dachten we.
Nu alles aangepast is op het spruitstuk van de megane kon de kop er weer op.
Verder het blok opgebouwd, alles aangesloten, olie en koelvloeistof ververst en sleutel omdraaien en ..... niets !
Ja een startmotor die draait en een plof...

Motortje draait dus niet. grom !
Bdp gemeten op ongeveer 230 ohm. Die waarde is goed dacht ik. Is werkend stil gezet namelijk.
Massa is goed op het blok. Startkabel tussen het blok en de min van de accu gehouden.
Er is een nieuwe stappenmotor opgegaan, gashuis is schoon.
Daarnaast nieuwe slangen en dergelijke erop.
Aansluitingen schoongemaakt en ingespoten met contactspray.

Nu weet ik dus dat het of in de ontsteking moet zitten of de inspuiting.
Vonken doet het wel, eveneens ruikt het naar benzine als de bougies eruit zijn.

Zal het nu zo zijn dat ondanks dat ik de nokkenas + tandwiel van de oude kop er terug op heb gezet dat er toch qua tijd iets niet klopt ?
Die ploffen maakte het zo dat er iets niet klopt maar wat ?
Alles zit aangesloten en is ook zo eraf gehaald.

Wie o Wie heeft een goed idee ?

Tis dat ik bijna kaal ben anders zat ik met mn handen in het haar ;-)

Grtz Den
~Just got Maggied~

matthew

Je zult idd eerst 100%zeker moeten weten of je d riem timing wel goed staat.

Ik denk ook dat je hier je probleem in moet gaan vinden.

Kleppen ook nog eerst gestelt?Niet dat de helft dicht staat.

sjerrie

Timing staat goed. Riem staat met de streepjes op de nokjes op krukas en nokkenas dus dat kan bijna niet verkeerd staan.
Bij het vervangen van de vorige riem is het ook op deze manier terug gezet en net als toen de riem met de duim en wijsvinger techniek gesteld. Op deze manier reed ze hiervoor ook goed.
Ik ga morgen de kleppen eens nakijken. Deze zijn gesteld toen de kop in elkaar is gezet na de revisie en dus ook zo gesteld.
Ook maar nog eens kijken naar de timingriem.
Daarbij heb ik al bij veel auto's dit gedaan. Ook met blueprinten van blokken, tunen en ombouwen van atmosferisch naar turbo.
Noem dus maar op maar ik ben ook bang dat ik iets over het hoofd zie.  :?
Daarom mijn vraag hier ;-) Het lijkt mij gek dat daarmee iets fout is gegaan maar goed het kan altijd gebeuren natuurlijk.
Zou wel erg stom  8)7 zijn als daar de fout in te vinden is he.

In ieder geval thnx voor het meedenken  !-!
~Just got Maggied~

Jacques

misschien de fase senor, die je nokkenas in de gaten houdt, niet aangesloten?

sjerrie

BDP sensor bedoel je ?
Yep aangesloten en stekker past maar op 1 manier. Ga het morgen eens omgedraaid proberen. Schijnt zomaar te kunnen dat het ineens andersom moet.
Ik heb een beetje remreiniger in de inlaat gespoten en daar komt een vlam uit als ik ga starten dus een backfire (eigenlijk een frontfire  ;)) en dat zou het niet op tijd staan kunnen betekenen.

To Do List:
- Kleppen nogmaals nakijken en waar nodig nogmaals stellen
- Timing distri-riem checken
- BDP sensor nakijken (weerstand waarde opvragen)
- Diverse stekkers nakijken + schoonmaken
- Verstopping uitlaat ? (kat of spruitstuk)
- Iemand zoeken met een accu-lader (vanavond erachter komen dat de mijne kapot is grrr)

Ideeen zijn nog altijd welkom. Indien ik wat vind zet ik het hier uiteraard weg. Goede hoop in ieder geval
~Just got Maggied~

Roy16v

vaak is het iets heel simpels maar kom er maar even op...

Jacques

Citaat van: sjerrie op  1 februari 2011, 01:12:45
BDP sensor bedoel je ?

Nee, de sensor bij je nokkenaspoelie die de ECU verteld dat welke cinders er aan de beurt zijn.

RobScénic

Is de botsknop niet ingedrukt? Hoor je de brandstofpomp wel draaien?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Paul

Zitten de 2 massakabels boven de dynamo goed?
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

sjerrie

Citaat van: Jacques op  2 februari 2011, 01:13:06
Nee, de sensor bij je nokkenaspoelie die de ECU verteld dat welke cilinders er aan de beurt zijn.

Bdp sensor dus. Is een 8 kletser. Bdp doet dat volgens mij bij een k7m blokkie.

Verder was alles goed. Massa punten zaten goed, sensoren goed en botsknop was ingedrukt. Gelijk eruit getrokken en ook maar een nieuwe op gestoken.

Wat was nu het grote probleem ???

Nou dat was dat er een andere poelie op de nokkenas zat. Namelijk 1 zonder spie en bij de revisie precies 180 graden de andere kant opgemonteerd.
Had namelijk het verkeerde inslagpunt gepakt bij het monteren.
Yeay, i know kinda stupid maar gelukkig geen schade. Vacuum is goed op de kleppen en compressie is als nieuw.
Maar goed na het stellen nog een vreemde harde stink tik erin.
Lijken de kleppen maar het is zo luid dat het lijkt of 1 van de verstuivers niet helemaal naar z'n zin heeft. Dit is te testen inderdaad maar zodra de stekker eraf gaat valt het motorje uit.

- Heej tikken is weg werd er geroepen door een kennis !! Nee L*L motor is uitgevallen..... koekwaus !!

Morgen maar eerst koelsysteem schoonsoda-en, spoelen en weer afvullen en dan maar eens langere tijd laten draaien.
Misschien dat de olie ondanks monteren met olie toch ergens niet helemaal kan komen. (oliepomp doet het wel iig ;))
Zat ineens op andere plekken dan dat het zou moeten blijven.....

Heb al veel auto's onder handen genomen maar toch blijft Maggy een apart geval......
Audi coupe met rs4 blok compleet gereviseerd met turbo's, spruitstukken, nos, verstelbare poelie's, 480 peekaa's en erg veel koppel op 4-wheeldrive. Afvullen, starten en knallen zonder 1 tikje of lekje.
Met renault helaas een iets ander verhaal..

Keeping you posted !

Grtz Den
~Just got Maggied~

matthew

Dus stond de boel toch niet goed op tijd.

Motor kan zowiezo wel iets wat tikkerig klinken hoor.

sjerrie

Haha ja wel op tijd maar dat was de tijd van de andere zijde van de wereld ;)

Tikkerig wel maar daar kan ik niet zo goed tegen. Ben meer van de naaimachine stilheid zeg maar.

Beetje uitlaat en zoeven mag maar tikken is uitgesloten.
Krijg het er ook wel uit maar het kan even duren maar voor elkaar krijgen zal ik het haha
~Just got Maggied~

matthew

Dan toch klep speling nogmaals controleren.
ik geloof 15 in en 25 uit.

sjerrie

#13
Dames en heren,

De oplossing gevonden voor het tikken en het niet starten.

Het niet starten is al eerder gepost maar het tikken is nu ook opgelost.

Namelijk deze veren: https://picasaweb.google.com/109281720054955430544/Koprevisie#5294201713343538946 (foto geleend van de website: www.spronk.us. Hier staan ook veel nuttige dingen over de megane)

Deze veer houdt de tuimelaars tegen elkaar en op de plek maar het was dus zo dat de tuimelaars naar links en rechts konden bewegen en daardoor konden gaan tikken. Ik heb 2 nieuwe veren erop gezet en het tikken was verdwenen.
~Just got Maggied~

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev