Advertenties

Laatste poging om hulp recirculatieklep

Gestart door johnhoogland, 29 januari 2011, 16:08:58

Vorige topic - Volgende topic

johnhoogland

Ik heb allerlei topics doorgelezen, het hele forum doorgezocht, maar niets gevonden dat hielp. Ik heb een defecte recirculatieklep. Omdat ik airco heb, zit het stekkertje dat je los kunt maken niet op de plaats waar in andere topics over wordt gesproken. Op de volgende fot zie je hoe het er bij mij ook uitziet. Die stekker met rood/zwarte draden is van de kachelmotor.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=77390
Zo ziet het er bij mij dus ook uit. Er kan geen klepje meer worden weggehaald ofzo.
Ik kan die stekker van de recirculatieklep echt nergens vinden. En ook geen enkel topic gevonden waar dit beschreven is.
Airco kan ik niet zelf uitbouwen. Wat nu? Kan ik er via het dashboard bijkomen? Iemand een andere tip? Ik word er gek van. Ben al maanden aan het proberen. Wil geen 800 euro dokken om een stekkertje los te maken.....

Rogier

de stekkers van de reciculatieklep zit onder de ruitenwissers dus je moet de parafaan los klikken en dan zie je de stekkers ;)

rene1969

Ik heb je een pdf gestuurd, misschien heb je er iets aan.
Gr René

johnhoogland

Citaat van: Rogier op 29 januari 2011, 16:42:07
de stekkers van de reciculatieklep zit onder de ruitenwissers dus je moet de parafaan los klikken en dan zie je de stekkers ;)
weet je dat zeker? Kijk eens naar die foto waar ik naar link. Ik heb echt heel goed gekeken en ik zien hem niet. Je bedoelt toch onder de rechterruitenwisser, voor de auto staande?

Benjamin Renon

Misschien dat dit topic je nog verder kan helpen. http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=7636.0

(owja als je van de eerste pagina gaat zoeken en recirculatie intikt krijg je een heleboel topics.)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

johnhoogland

Echt, ik heb alles en alles gelezen op dit forum en op andere. Maar niemand met deze lay-out heeft het probleem nog kunnen oplossen....

theguruuu

Hoi,
Dat gebeuren met die recir. is niet te verhelpen.
Stekker eruit en zo laten.  8)
Waarom zou je zeggen, : :huh: :huh:

De mechanische gedeelte die het kleppensyteem aandrijft is van plastic, de tandwiel'tjes gaan stuk en dan functioneert het niet meer.

Om deze te repareren moet je een hele hoop los halen,: ruitenwisser systeem, airco, verwarming, verwarmingfanhuis. :sleepey:

In de verwarmingfanhuis zit de hele zooi van de recirculatie gebeuren, als je deze ook uit elkaar heb gehaald wat pielewerk is, alle onderdelen.
Uiteindelijk heb je dan je kapotte tandwiel, probeer dan maar de zelfde te bestellen, wat niet gaat.  l-  l-  l-

Stel je heb een tandwiel, dan moet je nog alles in elkaar zien te krijgen. :D  :D  :D

Airco, verwarming enz. alles moet weer gevuld worden.  8)7  8)7  8)7

Dus stekker er uit en relaxen, zo heb ik het ook gedaan.  :afro:

Groetjes Arslan,

johnhoogland

mijn probleem is dat de stekker niet bereikbaar is.....
De garage heeft dit inmiddels bevestigd. Om bij de stekker te komen moet alles uitgebouwd worden.  >:(

RobScénic

Die stekker zit aan de BIJRIJDERSKANT, niet aan de bestuurderskant!
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Rogier

dan weet ik nu ook waar deze stekker zit :P ik heb hem al wel is gevonden maar het is een gedoe om hem los te krijgen :(

RobScénic

Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

sjerrie

Gewoon een hamer pakken  :D

Als deze erg vast zit even inspuiten met wd40 om alle troep los te weken. Daarna kun je de stekker zo los maken.
Oh ja kant waar spanning/stroom opstaat even aftapen tegen kortsluiting. Mocht je een lekje of plas daarin krijgen kun je sluiting krijgen of hele vreemde storingen.
Hierna met de puntjes naar beneden ergens aan vast tapen.
Beter voorkomen dan genezen
~Just got Maggied~

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev