Advertenties


vooruit coupe

Gestart door Roy16v, 28 januari 2011, 20:38:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roy16v

zo heb een raam geregeld voor 35 euro en een koffer met raam gereedschap voor geplakte ruiten.
maar even mee aan de gang aankomend weekend.

Roy16v

en de raam zit er in!
en goed ook!

Roy16v

voor iemand die het zelf proberen wil,

speakerkapjes los,dashboard bovenkant los.
ruitenwisser armen loshalen,even bekloppen met een klein hamertje aan de zijkant en de rubbertjes op een goeie plek leggen.
paravan los halen,wel voorzichtig lossen want er zitten plastic clips onder de watergoot.
A-stijl binnenkapjes er af halen.

(mocht de ruit gebarsten zijn/al in spinters en barsten zijn,plak hem even in met duk tape,zo houd je alles bij elkaar en krijg je geen glaskorreltjes in je kachel! )

dan aan de onderkant een platte schroevendraaier met inkeping door de kit laag tikken.
in deze inkeping doe je het snijdraad.
waar het draad na binnen komt lus je deze aan 1 van de 2 hendeltjes.
dan trekkende bewegingen maken en zo rondom.

het kan alleen,maar is best zwaar en denk goed om het hemeltje!

dan ( bijna ) alle kit verwijderen en ontvetten met thinner,geen terpentine!
dan raam rand ontvetten.

draai een wasknijper in 2en en leg de 2 stukjes links en rechts in de inkepingen in de watergoot.

dan kitten,begin onder de antenne en werk voorzover het kan en mogelijk is in 1 lijn achterelkaardoor zonder te stoppen.
je bent dan 99 % zeker dat je geen windgerius en lekkages krijgt.
als je helemaal rond bent geweest,wat precies wil met 1 bus 'raamkit' pak je het raam boven en onder vast en leg hem eerst boven
en dan volledig in de sponning.

nu plaats je de ruit de laatste millimeters todat hij tegen de wasknijper wiggetjes aan  ligt,dus niet er op.
controleer rondom of de afstanden overal gelijk zijn.

is dat het geval,druk het raam voorzichtig met vlakke hand rondom even aan.
daarna plak je 2 strooken duktape op het raam en dak tegen het zakken en voor het aandrukken.

nu bouw je het dashboard,parafan,ruiten wissers,etc etc weer in en als laatste druk je de raam rubber er weer tussen.

smeer deze vantevoren even in met b.v. bandenvet,dan druk je hem zo op zijn plaats.

ik heb hem uit voorzorg 4uur laten drogen en het resultaat was perfeckt!


sjerrie

Super man.  !-!

Is helemaal niet moeilijk maar doe het maar even.

Onze ruit mag er ook aan geloven binnenkort.
Waar heb je die ruit vandaan als ik vragen mag.
Voor die prijs zoek ik er ook 1 namelijk
~Just got Maggied~

Roy16v

Via marktplaats, hij woont in nieuwveen, bied nog heel wat onderdelen aan, misschien heeft hij nog wel een !-!

sjerrie

Nieuwveen ?
Als ik dat moet rijden dan kan ik er beter 1 hier in de buurt gaan zoeken. Hier in de buurt willen de meeste erg snel rijk worden jammergenoeg.

Thnx iig ;)
~Just got Maggied~

Roy16v

waar moet je weg komen dan?ik vanaf midwolda maar het kon zeer zeker uit!

sjerrie

Hoogerheide, welkom in brabant, k*t

Toch echt wel te ver weg...
~Just got Maggied~

Roy16v

van brabant na zuid holland is toch niet zo ver? :P

ik heb er 200 km voor gereden maar als je bedenkt dat een nieuwe 250 kost,en ik in totaal met materiaal op en neer rijden etc 120 euro kwijt was dan heb ik die 130 toch mooi in de zak :P


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev