Advertenties

Stoplampje & handremlampje knippert

Gestart door Flock, 28 januari 2011, 18:53:15

Vorige topic - Volgende topic

Flock

Beste Leden,

Even een vraag..
Na het inbouwen van de radio (bij een vriend) ben ik met een grote omweg naar huis gereden..
Vlak voor mijn bestemming begon ineens het Handrem- & Stoplampje te knipperen, eenmaal geparkeerd liet ik hem nog even stationair lopen en viel de motor uit!
Van contact af, en weer op contact bleek het weer normaal te zijn..maar na een paar tellen begint het Stoplampje te knipperen.
Toch even gestart en de motor loopt heel even normaal om vervolgens weer uit te vallen...

Overigens knippert nu alleen nog maar het Stoplampje..

Iemand een idee?
De zoekfunctie leverd niet veel op..
Alvast bedankt  :)

Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

RobScénic

Eerst: RTFM!

Dan: Waarschijnlijk het remvloeistofpeil te laag, of de voorste remblokken zijn aan vervanging toe.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Flock

Hoe wil je een manual lezen als je er geen hebt ;) dus als je een link hebt graag..

Google bracht me hetzelfde antwoord als jou maar zijn beide uitgesloten!
Remvloeistof is op peil, en de voorste blokken zijn een 4 maanden geleden vervangen..
Renault wat anders??
Auto's tot nu toe..Clio 16v - Clio Williams - Megane coupe Ph1 1.6 16v - R19 16V Cabrio - Megane coupe Ph2 2.0 16v IDE

RobScénic

Je wil een linkje? Hier heb je er een: www.deumens.nl

Voor de rest: vreemd. Ik had waarschijnlijk niet goed gelezen, want ik lees nu dat je motor er ook bij uitvalt. Knippert het lampje van de startonderbreker niet?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Flock

Net nog eens van alles geprobeerd, maar niks helpt..
Het lampje van de startonderbreking werkt gewoon (dus als ik hem van contact afzet, begint die te knipperen), met koude motor niks te merken tot die een klein beetje op temp. is en dan valt die uit!
Dit gaat trouwens zonder stotteren, hikken e.d, het is alsof je de sleutel omdraait..

Zoals gezegd, de remvloeistof is vol en de blokken voor zijn vervangen..
Ook even bij een maat geweest met dezelfde auto en had wel boekjes

Het Stoplampje opgezocht en konden 2 dingen zijn:

* Koelvloeistof bereikt een te hoge temp. (niet het geval)
* Erniste storing in het spuitsysteem (laat ik dat niet hopen)

Dus zelfs met manual kwam het eerste antwoord van jou niet aan bod  :)

Iemand nog een suggestie wat het kan zijn?
Renault wat anders??

Benjamin Renon

uit laten lezen is denk ik dan de enige optie die je hebt.

Zie dat je een IDE hebt. Zoek maar eens op het forum, er staat genoeg over deze motor vermeld.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Flock

Afspraak gemaakt om hem aan de computer te hangen..
Hopen dat het meevalt  :)

Haha hoef die zoekfunctie op IDE niet meer te gebruiken, ben bekend met alle kwaaltjes van deze geweldige auto..Maar deze (het stoplampje) was nieuw voor me!

Dus de bekende schoonmaakprocedure is al aan bod geweest evenals de benzinedrukregelaar..en de EGR is een geruime tijd geledenb al afgesloten dmv een blinde plaat..

Dus ja..we wachten even af  ;)
Probleem zal uiteraard vermeld worden hier!
Renault wat anders??

Flock

Hij is uitgelezen en de EGR kwam naar boven als boosdoener..

Maar hoe kan die nu een fout geven als die afgedopt is?!  :?
We zullen zien wat de verdere bedoeling is, de beste man had even geen tijd om verder te gaan dan alleen het uitlezen..

Oplossing volgt  :)
Renault wat anders??

Flock

Laatste poging op een antwoord  :)

Heb dit elders gereageerd:

Beste leden,

Ik ben even ten einde raad :)
Via deze weg probeer ik dus wat antwoorden te vinden..

Als eerste zal ik jullie wat informatie geven:
Het gaat hier om een Renault Megane 2.0 16v IDE uit 2000..
Heb de auto een jaar geleden aangeschaft met een KM-stand van 82.000 (Dealer onderhouden en modificaties gehad)
Inmiddels heb ik er 97.000 opstaan en dit zonder problemen!

Ook ben ik bekend met de problemen van dit blok, wat dus inhoud dat ik er alles aan gedaan heb om (de bekende) problemen te voorkomen:

* Bij aanschaf gekeken hoe het blok van binnen uitzag en was schoon
* EGR dus ook meteen afgeblind bij aanschaf.
* continu V-Power getankt.
* Om de 4 maanden de olie ververst met goede olie.
* Met regelmaat een flesje injectorcleaner erin gedaan.
* Als die op temperatuur was flink doorgetrokken.

Tot heden geen problemen gehad!

Nu het probleem:

Na een lange rit begon vlak voor mijn bestemming het handrem- & stoplampje knipperen.
Ik heb de auto tot op de plek van bestemming weten te krijgen, en toen viel die uit!
En sindsdien krijg ik hem niet meer aan de praat..

Google gaf me als antwoord dat het iets met de remmerij te maken kon hebben.
Zo zou hij deze melding geven als het remvloeistofniveau te laag was, maar deze was vol dus dit zal het probleem niet zijn.
Ook licht nu alleen nog het stoplampje op bij het op contact zetten van de auto.
Als ik de sleutel omdraai start hij ook gewoon, om vervolgens na 10sec weer uit te vallen (dit gaat zonder hikken of stoten)

Het boekje geeft aan:
Handrem- i.c.m stoplampje = Remvloeistofniveau (maar dit is onderzocht en is het probleem niet)
Alleen het stoplampje = Ernstige storing in spuitsysteem.

De vragen:

Heb hem bij een kennis aan de computer gehangen, en er komt uit dat er iets mis is met de EGR?!
Maar hoe kan dit nu de boosdoener zijn als die buiten spel is gezet??

En mocht het de EGR zijn, kan hierdoor het blok uitvallen?!
Die kennis (is automonteur) vertelde mij dat hij al meedere auto's heeft gehad die ook problemen hadden met de EGR maar hierdoor nooit het blok uitviel..
Nu zegt hij wel erbij dat het een Renault is en deze er anders op kan reageren, dus wie weet het zeker?!

Nu zegt een andere vriend van me dat hij toendertijd bij de Opelgarage ook de nodige auto's heeft afgeblind maar nadat dit gedaan was iets softwarematig heeft aangepast..
Is dit dat ook niet nodig bij een Megane?

Misschien iemand die me wat wijzer kan maken voordat ik dure reparaties ga uitvoeren die niet nodig zijn ;)
Verdere vragen van jullie kant zal ik proberen te antwoorden..
Renault wat anders??

matthew

Dat die melding geeft is logisch,want je hebt hem uitgeschakeld,dus zal altijd bij uitlezen een foutmeldinggeven dan.
Wat dus kan zijn ernstige inspuitproblemen is dat je rekeneenheid inspuiting stuk is.

Flock

Hoezo logisch?

Genoeg topis waar ze zeggen dat je hem af kan blinden ZONDER foutmelding  ;) vandaar dat ik het gedaan heb..

Maar wel weer ergens anders gelezen dat Renault er lucht van heeft gekregen en er een luchtmassameter tussen heeft gezet die constateert of die wel iets doorlaat (kan dit niet het geval zijn bij mij?) de nieuwe oplossing zou een gat van 3mm zijn in de blinde plaat zodat die toch wat meet

Nu het mooie:
Zowel Renault in Heerlen als in Sittard vertelde mij dat er GEEN EGR op mijn wagen zat!!
Heb hun moeten vertellen hoe het uitzag en wat het deed, om vervolgens een mail te krijgen met een plaatje waarin ik moest goedkeuren of we het over hetzelfde hadden??!! Dus verlies niet alleen het vertrouwen in de wagens van Renault, maar ook in de kennis van hun

Maar goed, toch voor de zekerheid een EGR besteld, maar schrok een beetje van de prijs..7,49 euro?! dit kan toch bijna niet?? Maar we zullen zien als ik hem zometeen ga ophalen..  :)
Renault wat anders??

Flock

Probleem opgelost  :)

Massastoring in EGR was de foutcode, nieuwe EGR besteld en vanmiddag gaan halen.
Kom ik binnen, vraag naar mn bestelling..krijg ik een aanpassingssetje voor de EGR (om af te blinden) dat verklaard dus ook de prijs van 7.49 euro!
Dit moest ik dus niet hebben en gevraagd naar het juiste onderdeel, zoeken in de pc en kwamen ook bij de aanpassingsset uit..

Gebeld met Renault Nederland en blijkt dat de EGR NIET meer leverbaar is?!!
Sta je dan....en nu??

Tja, zegt de beste man..zorgen dat het opgelost wordt!
Zonder onderdeel..vind ik knap, waarop het antwoord was:
Ik kan je niet verder helpen..Wij moeten aan de voorwaarden voldoen "tot 10 jaar na de productie moet een onderdeel beschikbaar zijn" en die 10 jaar is net anderhalve maand voorbij...
Sorry hoor, maar dit gaat te ver!! Echt een service van niks..
Ze moeten toch weten dat het het juist die dingen zijn wat de problemen veroorzaken??

Uiteindelijk hebben we de EGR compleet buiten spel gezet, dus geen melding van en naar computer..
En uiteraard gekeken of de klep dicht was op moment van loskoppelen..
Hij staat nu voor de deur na weer een lang stuk te hebben gereden..
Blijft een heerlijke/snelle auto maar toch gaat morgen de zuiger erdoor, en op internet ermee.

Dan weer dit, dan weer dat..
En twijfel of mijn volgende auto nog een Renault gaat worden!
Renault wat anders??

Flock

Oja..

Ja..ik wist het van te voren  8)7, en ja ik heb hem volgens de boekjes behandeld  !-!
Maar ben er gewoon klaar mee eigenlijk, uiteindelijk zijn het kleine dingen (sensoren e.d) maar je staat wel weer stil!
Renault wat anders??

Thijsje

Mijn auto heeft nu dit exact zelfde probleem. Ook bij mij is de EGR afgedopt, de motor loopt perfect, etc.

Doet jouw auto het nog steeds goed? Of heb je hem inmiddels verkocht?

Thijsje

Het probleem is opgelost, ook hier door de EGR af te koppelen (hij zit al dicht).

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of jouw auto het nog lange tijd goed heeft gedaan of niet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev