Advertenties

Elektrische ramen doen raar

Gestart door meganeII1.6, 26 januari 2011, 20:31:33

Vorige topic - Volgende topic

meganeII1.6

Goedenavond allemaal,

Ik heb een probleempje met mijn elektrische ramen van mijn 3 deurs megane II 1.6.
Iedere keer wanneer ik m'n ramen naar beneden doe, dan zakt deze maar een stukje.
Een cm of 5 maar. Ik kan hem wel helemaal naar beneden doen, maar iedere keer maar stukjes!

Dit was een paar dagen geleden al zo, toen was het ineens weer weg, en vandaag was het weer
hetzelfde probleem.

Iemand die weet wat er aan de hand kan zijn???

Jeremy

Waarschijnlijk je rekenunit van je raammechanisme kapot, is bij mij ook 2x gebeurt en gaat je zo'n 350 euro kosten bij de dealer, maar als je zelf een beetje kan sleutelen kan je beter van de sloop een motortje met rekenunit halen en het dan zelf vervangen

Edit: je kan ook even proberen als je raam omhoog is het knopje 4 seconden omhoog gedrukt te houden, dan reset het raam zichzelf en kan het ook opgelost zijn

arend-wim

Het kan ook gewoon vocht in de stekkers zijn. Kijk daar ook eens naar voor je veel euro's onnodig stukslaat. Alleen is het deurpaneel wel een enorm bouwbakket...
Grand Scénic 1.6-16v Bussinessline 1-2009 Blauw

sjerrie

Ligt het niet aan verkeerde spanning of je accu? Zoveel electronische storingen in 1 auto..
~Just got Maggied~

Arend

Citaat van: Jeremiahhh op 26 januari 2011, 20:48:54
Waarschijnlijk je rekenunit van je raammechanisme kapot, is bij mij ook 2x gebeurt en gaat je zo'n 350 euro kosten bij de dealer, maar als je zelf een beetje kan sleutelen kan je beter van de sloop een motortje met rekenunit halen en het dan zelf vervangen

Edit: je kan ook even proberen als je raam omhoog is het knopje 4 seconden omhoog gedrukt te houden, dan reset het raam zichzelf en kan het ook opgelost zijn

het resetten werkte bij mij! :) ik had hetzelfde!

snerpo

Wees niet bang niks kapot!!!
steeds 5 cm omhoog en naar beneden ;)
Dit probleem had ik ook met alle 4 de ramen na het resetten

gewoon effe een tijdje omhoog en omlaag blijven doen alle 4.. daarna komen de normale functies zo weer terug!
kan soms per raam weer terug komen duurt even maar.. bij mij ist altijd zo effe spelen en daarna komen ze vanzelf weer helemaal werkend.
Heb de auto in het begin 3x gereset.

Groetjes Willem

Rens

Is het geen comfort instelling...??

Mijn Seat (vorige auto, Ibiza 2005) had dat als comfort functie dacht ik.
Telkens in stapjes naar beneden, en bij doordrukken ging hij wel in een keer omlaag.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev