Advertenties


Binnenverlichting bij ontgrendelen

Gestart door Scrammy, 20 januari 2011, 18:22:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Scrammy

Wat mij vanmorgen opviel is dat toen ik mijn auto ontgrendelde dat mijn binnenverlichting niet aanging. Gisteren deed deze het nog wel, toen ik vanmiddag van mijn werk naar huis wou deed de binnenverlichting het ook niet met ontgrendelen. Voor de rest wekt mijn binnenverlichting wel naar behoren zoal met de deuren open doen .
Wie kan mij vertellen wat er misschien aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt.

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Lampje kapot? Is het zo dat, heel je interieur verlichting het niet doet? of alleen van voren?
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Scrammy

Citaat van: ShiftGear op 20 januari 2011, 20:13:56
Lampje kapot? Is het zo dat, heel je interieur verlichting het niet doet? of alleen van voren?

De lampjes doen het allemaal gewoon, echter gaan deze niet meer branden als ik de deuren ontgrendel met de afstandsbediening. Als ik één van de deuren open doe gaan ze wel allemaal aan en als ik de auto vergrendel met de afstandsbediening dimt de interieurverlichting, dus dat werkt wel allemaal alleen bij ontgrendelen dus niet.

matthew

Volgens mij hoort de binnenverlichting ook pas aan te gaan als je de deur opent.

RobScénic

Nee, de binnenverlichting moet aan gaan zodra je de auto van slot haalt.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Gyszz

#6
Mijn binnenverlichting gaat ook aan als ik de auto van het slot haal (meg 1 fase 1),
alleen niet meer als ik de deur open 8)7
Wss schakelaar kapot ofzo? :huh:

Edit: zit nou zelf te denken dat dat mss wel het probleem is, als ik de auto van het slot haal en de deurschakelaar is kapot (auto denkt dus dat de deur open is) dat dan daarom het licht aan gaat. maar zou het licht dat niet altijd aan moeten blijven? of gaat dit altijd automatisch uit na een tijdje en tijdens het rijden?
Renault Megane Coupe 1.4 16v Dynamique 2001

RobScénic

Ja, bij een megané 1 phase I ook. Althans, de mijne, een 1996'er RMC 1.6e had dat wel. Ook mijn huidige Laguna heeft het, een 1996'er 2.0 RT.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Stefan

Ok, nou dan is mij dat eerder ontgaan warschijnlijk Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Colin

Bij mij gaat ie ook aan als ik ontgrendel. Heb wel eens gehad dat het zwarte pennetje bij de deur was omgeknakt waardoor het niet meer aanging.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Scrammy

Misschien is het wel zo dat na een dag of nacht de auto vergrendeld te hebben gestaan dat wanneer je hem ontgrendel dat de binnenverlichting uitblijft.
Het is mij opgevallen dat wanneer ik hem voor de eerste keer ontgrendel heb dat de verlichting uitblijft, heb ik daarna bv een boodschap gehaald en hem dan ontgrendel dat de binnenverlichting wel aangaat. Misschien dat het op een soort van tijdklok o.i.d. werkt dus dat een nacht te lang is en de binnenverlichting dus uitblijft en na een boodschap van bv 15-30 min. dat de binnenverlicht wel reageerd bij ontgrendelen.
Het is niet zo dat is mij eraan stoor, maar het viel mij gewoon op.

Tevens is er mij weer iets nieuws opgevallen tijdens het rijden met verlichting aan en vooral 's avonds viel het mij op en dat is dat zowel mijn dashbordverlichting, radioverlichting als mijn koplampen tijdens het rijden om de zoveel tijd uitgaan gedurende een seconde en vervolgens vanzelf weer aangaan.
Ook mijn achterliggers seinen weleens met hun grootlicht naar mij, dus waarschijnlijk vallen mijn achterlichten ook uit, ik denk dat ze dat met het seinen duidelijk willen maken.
Ook hier maar eens proberen te achterhalen wat het precies is.

juul

Bij mij gaat de binnenverlichting altijd aan als ik hem ontgrendel.
En als ik de auto start gaat ie uit of als ik hem te lang niet start gaat ie ook uit (soort timer denk ik :huh:)

matthew

Het klopt ook idd dat de binnenverlichting aan moet gaan.(even gecheckt bij een auto)
Het moet dan idd altijd werken of niet.

Dan zal het zeer waarschijnlijk niet altijd vanuit de uch aangestuurd worden.
Als het je verder niet stoort,zou ik er ook niks aan doen.

Het verhaal over de verlichting kan weleens de dynamo zijn.
Even laten doormeten,want dat is toch niet goed dat verlichting even weg valt.

LKW

Bij mijn RMC 1.6E (model 1 phase 1) gaat de binnenverlichting pas branden bij het daadwerkelijk openen van de deur en niet bij het ontsluiten. Afgaande op de voorgaande reacties moet deze verlichting dus al bij het ontsluiten gaan branden 8)7. Ik zal hier toch eens naar kijken, of zijn er meerdere mensen waarbij de binnenverlichting pas gaat branden bij het daadwerkelijk openen van het portier?

Remy P

Bij mij gaat de verlichting ook pas aan als ik de deuren open doe.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev