Advertenties


Verwarmde buitenspiegels.

Gestart door bullitnl, 12 januari 2011, 22:41:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bullitnl

Hallo allen,

ik ben sinds kort de troste eigenaar van een Megane Coupe uit '96 en ik dacht dat ik mijn vraag het beste hier kan stellen:
Er zitten elektrische spiegels op en nu las ik hier en daar dat er ook uitvoeringen zijn met verwarmde spiegels. Liggen deze kabels er standaard al?
Het komt wel eens voor bij bepaalde auto's dat deze er al liggen, maar dat ze simpelweg niet aangesloten zijn, omdat er niet voor betaald is. :P

Bedankt!

p.s. ik kon met de zoekfunctie niet vinden wat ik zocht o-)

matthew

Als je electrische verstelbare buitenspiegels hebt,heb je ook verwarmde buitenspiegels.
Deze werken met je achterruitverwarming mee.

bullitnl

#2
Bedankt voor je snelle reactie matthew. Ik heb al een keertje een tijdje met de achterruitverwarming aan rond gereden en daarna aan de spiegelbladen gevoeld, deze waren nog ijskoud. Aan beide kanten! Weet je misschien hoelang het ongeveer duurt voordat ze voelbaar warm zijn? Ik neem aan niet een minuut of 15 of zo :P

Dan ga ik als het iets warmer weer is even de bladen eraf halen. Hoop dat ze dan toevallig allebei kapot zijn...

*edit: Beide spiegels zijn redelijk verweerd. Aangezien ze dat zijn, zou ik eigenlijk niet verbaasd zijn als ze elementjes ook kapot zijn.

matthew

Je kunt er heel makkelijk achterkomen of het werkt,door er adem op te blazen en dan je achterruitverwarming aan,als het weg trekt is het in orde,en anders even het glaasje eraf halen,misschien is verbinding niet aangesloten of pennetje stuk.

bullitnl

Ik zal in het weekend eens voorzichtig kijken. Ik laat hier nog wel weten hoe het zit!

Patrick84

Bij die van mij werkte de linker niet.
In het spiegelglas zat een draad gespannen die doorgebrand was.
Misschien bij jou ook het geval?
Bij de FAQ staat wel een beschrijving hoe je de spiegel los haalt.
Ik heb destijds een vervangend spiegelglas via Ebay gekocht.
Weet niet hoe duur het bij de dealer is maar ik zou toch eerst eens kijken waar het aan ligt.
Als je het spiegelglas opent..let op de temperatuur.
Ik heb de spiegel eerst voor verwarmt met een fohn, zodat het plastic niet meteen knapt
doordat het te hard is.


bullitnl

#6
Citaat van: Patrick84 op 13 januari 2011, 00:43:45
Bij die van mij werkte de linker niet.
In het spiegelglas zat een draad gespannen die doorgebrand was.
Misschien bij jou ook het geval?
Bij de FAQ staat wel een beschrijving hoe je de spiegel los haalt.
Ik heb destijds een vervangend spiegelglas via Ebay gekocht.
Weet niet hoe duur het bij de dealer is maar ik zou toch eerst eens kijken waar het aan ligt.
Als je het spiegelglas opent..let op de temperatuur.
Ik heb de spiegel eerst voor verwarmt met een fohn, zodat het plastic niet meteen knapt
doordat het te hard is.

Bedankt voor de tip! Ik ben namelijk een beetje bang dat ik iets af breek, maar ik ga het zeker proberen met de fohn.
Ik had al geïnformeerd bij een lokale auto materialen zaak en kost per blad verwarmd 15 euro o.i.d.
Die beschrijving in de FAQ gaat zeker helpen. Ik laat wel weten hoe het gegaan is.

bullitnl

Ik heb vanmiddag even gekeken, spiegelbladen voorzichtig los gehaald. Je had gelijk Matthew, hij heeft inderdaad verwarmde spiegels Y. Ik had er even een multimeter bij gehaald en deze gaf aan beide kanten een uitslag van ruim 13 V. Gelukkig dus nergens een breuk in de kabels.

Ik ga er nu dus vanuit dat de verwarmingselementjes kapot zijn. Kan ik dat ook nog controleren met de multimeter? Ik had hem nog op weerstand gezet en deze tegen de contactpunten van het blad gehouden en de meter gaf geen uitslag zoals ie normaal doet als je die twee contactpunten tegen elkaar houdt :?.

Ik ga morgen maar eens 2 spiegelbladen bestellen!

bullitnl

Besteld, opgehaald en geïnstalleerd. Ze werken! Altijd fijn als iets meteen werkt... zelfs zoiets simpels :q

nd-photo.nl

Lol ik wist niet eens dat ik verwarmde spiegels had :) Iig mooi dat je probleem is opgelost

frwillemfr

bij mij doen ze het ook niet... maar ik durf die spiegel er niet af te halen omdat ik bang ben dat het glas gaat breken...

bullitnl

Je kan er op zich best veel kracht op zetten. Hier staat hoe je dat het beste kunt doen.

http://www.meganeclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=117&Itemid=47

Ik heb gewoon een stukje staal met een hoek erin gebruikt. Zodat je achter het spiegelglas kunt komen.

Colin

klein plamuurspateltje wil ook wel lukken.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

nd-photo.nl

Citaat van: bullitnl op 19 januari 2011, 11:54:01
Je kan er op zich best veel kracht op zetten. Hier staat hoe je dat het beste kunt doen.

http://www.meganeclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=117&Itemid=47

Ik heb gewoon een stukje staal met een hoek erin gebruikt. Zodat je achter het spiegelglas kunt komen.

De link doet het bij mij helaas niet...

Colin

Citaat van: colima op 19 januari 2011, 12:49:39
klein plamuurspateltje wil ook wel lukken.

Dan maar optie twee !-!
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev