Advertenties


Carputer

Gestart door Gast Apeldoorn, 27 maart 2005, 17:16:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gast Apeldoorn

Allereerst fijne paasdaagjes nog allemaal  :D

Ik ga een carputer inbouwen in mijn megane.
Heb op de website van myelectronis.nl mooie dingen gezien en al behoorlijk wat ideetjes opgedaan.
Nu heb ik alleen een vraag en hoop dat 1 van jullie mij een antwoord kan bezorgen.

Ik heb een phase1 rmc 2.0 16v deze heeft 2 luchtzakken, 1 in stuur en andere boven dash kastje .
Kan ik de airbag boven het dashbord kastje probleemloos verwijderen ???? Gaat dit problemen geven met APK ???
Er past namelijk precies een 15" tft scherm in die ik ook nog eens heb liggen hier thuis...


EyesOnly

Citaat van: Gast Apeldoorn op 27 maart 2005, 17:16:33
Kan ik de airbag boven het dashbord kastje probleemloos verwijderen ???? Gaat dit problemen geven met APK ???
Nee geeft geen problemen.

Gast apeldoorn

Hoe verwijder ik de airbag dan zonder dat deze "ploft" ?

Markos

Sorry hoor maar veiligheid opgeven voor een carputer...NIET DOEN! Kan levens redden...

rombartus

idd  het zit er niet voor niks in..........
en als je hem er toch uit wilt halen haal dan inieder geval de min van je accupool los.
succes groetjes bart

EyesOnly

Citaat van: Markos op 27 maart 2005, 19:40:50
Sorry hoor maar veiligheid opgeven voor een carputer...NIET DOEN! Kan levens redden...
Ga maar eens kijken hoeveel mensen hier een mooi sportstuurtje hebben...including me

Broekie

en ga ook maar eens kijken bij hoeveel mensen er geen airbag aan de bestuurderskant zit....

Bij mij zit er zo'n leuk bakje wat bedoelt is om wat spullen in te leggen (die er meteen uitvallen als je ook maar een beetje hard op durft te trekken.... ;D


meg28ane

normaal ist in belgie zo als je een airbag verwijderd dat je geen verzkering meer hebt voor je wagen en deze wordt dan ook niet meer door de keuring gelaten  iets om over na te denken  ik heb deze ooit eens nodige gehad in mijn anders auto en ik was blij dat er een airbag in zat

berry_p

of je de airbag nou wel of niet weghaald, maak wel wat foto's van het gehele project.
een carputer lijkt mij ook hardstikke mooi, alleen heb ik er de ruimte niet voor.

Kenny Mattheus

Nu het stilaan winter wordt en ik dus in mijn vrije tijd bezig ben met het vergaren van spullen om de Mégane zijn interieur wat op te vrolijken zit ik eigenlijk nog met een vraagje:

Hoe hebben jullie je versterkers (ik zit er met 3) aangesloten op de carputer?
Ik weet wel dat er hier een geluidskaart in zit, maar die aansluitingen komen niet overeen en hier kan je wel verloopstekkers voor kopen, maar ik vrees dat ik dan het geluid te hard ga vervormen  :?

Als er iemand een antwoord heeft op mijn vraag, dan hoor ik het graag  ;)
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Dirk Kuipers

Versterkers zet je toch gewoon op je radio? En dan via de radio de carputer laten afspelen?
Ik gebruik gewoon het stekkertje van de geluidskaart (groene koptelefoon rondje).
Dus hetzelfde principe als een ipod afspelen via de autoradio.

Of begrijp ik je verkeerd?

Nick Mattheus

ik denk dat mijn broertje het anders wil aanpakken en geen radio meer wil hebben 8)7

dus eigelijk alles via de pc ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Dirk Kuipers

Ah oke.

Nadeel is dan wel dat je voor kleine ritjes eerst je PC moet opstarten voor je muziek hebt..

Maargoed, om ontopic te gaan.
Ik heb geen idee :P
Misschien kun je hier eens kijken en/of vragen: http://www.carputerforum.nl/carpc/
Daar zullen er vast wel mensen zijn die dat ook hebben.

Rmc_Jelluh

ik denk dat je voor de beste geluidskwaliteit een goede hoofdunit nodig is ook bij een carputter en bovendien die kun je toch wel ergens kwijt zo groot hoeft ie niet te zijn...

ik ben meer benieuwd wat zo'n carputter kost iemand daar een antwoord op...

Dirk Kuipers

Maar net wat je allemaal wilt.
Wil je hard gamen, dan moet je ook een goede PC kopen.
Daarnaast is een kwalitatief goed scherm ook geen gemis.

Een tweede accu kan ook geen kwaad.
Als je die weer apart wilt draaien van je eerste accu heb je daar weer een diode voor nodig (ching ching).
Etc..

Dus dat is zo niet te zeggen. Lijkt mij..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev