Advertenties


Jullie mening...twee ideeen over dubbele uitlaat

Gestart door Remy P, 12 januari 2011, 10:41:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Remy P

Ik wil komende zomer een dubbele uitlaat onder mijn cabrio zetten. Dit, in combinatie met een nieuwe achterbumper, sideskirts en een voor-onderlip.
De achterbumper die het zal gaan worden is de volgende:

http://www.madmotors.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/t/mtkrenmeganecoupef1rb.jpg

Nou komt mijn vraag waar ik over zit te twijfelen:
Zal ik een volledig dubbele uitlaat systeem op maat gemaakt eronder zetten? Of zal ik slechts de enkele pijp die er nu zit combineren met een uitlaatsierstuk en aan de andere zijde enkel datzelfde sierstuk los eronder hangen? Aan die andere zijde zit het sierstuk slechts voor de estetica en heeft geen enkele functie.

Sommige mensen vinden dit nepperij, maar in het geval van deze bumper zal je dit nooit zien, tenzij je onder de auto liggen, maar aangezien niemand dit doet...
Het enige waar je het aan zal merken is dat je slechts uit 1 uitlaat rook zal zien komen en de andere niet en bovendien zal de 'nep-uitaat' minder snel vuil worden. Het scheelt uiteraard best veel geld en je zal het verschil toch niet zien, alleen de monteur als hij de auto op de brug heeft staan...


Dus wat zeggen jullie: als je het doet, doe het dan goed.....of....gezien deze bumper kan je dit trucje best toepassen en spaar je je geld uit.

Ben benieuwd.

Remy P

Citaat van: Remy P op 12 januari 2011, 10:41:05
Ik wil komende zomer een dubbele uitlaat onder mijn cabrio zetten. Dit, in combinatie met een nieuwe achterbumper, sideskirts en een voor-onderlip.
De achterbumper die het zal gaan worden is de volgende:

http://www.madmotors.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/t/mtkrenmeganecoupef1rb.jpg

Nou komt mijn vraag waar ik over zit te twijfelen:
Zal ik een volledig dubbele uitlaat systeem op maat gemaakt eronder zetten? Of zal ik slechts de enkele pijp die er nu zit combineren met een uitlaatsierstuk en aan de andere zijde enkel datzelfde sierstuk los eronder hangen? Aan die andere zijde zit het sierstuk slechts voor de estetica en heeft geen enkele functie.

Sommige mensen vinden dit nepperij, maar in het geval van deze bumper zal je dit nooit zien, tenzij je onder de auto gaat liggen, maar aangezien niemand dit doet...
Het enige waar je het aan zal merken is dat je slechts uit 1 uitlaat rook zal zien komen en de andere niet en bovendien zal de 'nep-uitaat' minder snel vuil worden. Het scheelt uiteraard best veel geld en je zal het verschil toch niet zien, alleen de monteur als hij de auto op de brug heeft staan...


Dus wat zeggen jullie: als je het doet, doe het dan goed.....of....gezien deze bumper kan je dit trucje best toepassen en spaar je je geld uit.

Ben benieuwd.

Loco

Hallo remy,

Ik kamp ook met het probleem ik wil ook een dubbele uitlaat systeem eronder gooien alleen ik hou niet v an die overdreven bumpers. Ik houd het gewoon standaard denk ik maar in jou geval zou ik het niet doen. Het valt wel op en ik weet niet of het scheelt in geluid?

mvg carlo van oosten

Remy P

#3
Het geluid geef ik niet zo om. En hoe bedoel je precies dat het wel opvalt? Van buitenaf zal je niet kunnen zien of daar een pijp / aansluiting achter zit ja of nee, dus...

Rick Santbergen

Volgens mij is bovenstaande bumper op een coupé en niet op een cabrio. Is deze bumper ook verkrijgbaar voor de cabrio?

Ik zou sowieso een dubbel uitlaat systeem op maat laten maken. Het is geen gezicht om aan één kant een pijp te hebben waar geen rook uitkomt. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Remy P

#5
Citaat van: Wrecked op 12 januari 2011, 11:09:24
Volgens mij is bovenstaande bumper op een coupé en niet op een cabrio. Is deze bumper ook verkrijgbaar voor de cabrio?

Is het niet zo dat bumpers van de coupé niet ook op de cabrio passen??
Maar nu je het zegt, zal ik het ff checken

edit: op de site staat enkel bumper voor de coupe phase 1 + 2 (maar ik dacht dat het ook op de cabrio zou moeten passen, karroserie-maten zijn toch identiek?)

Rick Santbergen

De achterbumper van een coupé past niet op een cabrio. Alle overige bumpers zijn wel hetzelfde, maar de kont van een cabrio is langer.

Remy P

Wat zou er dan aangepast moeten worden aan deze bumper? En is dat veel werk / veel extra geld?
Deze bumper ben ik namelijk echt helemaal weg van...andere bumpers vind ik allemaal niet mooi genoeg (no offense tegen degene met andere bumpers)

Rick Santbergen

De bumper zou aan beide kanten verlengd moeten worden. Ik heb nog nooit iemand op dit fotum gezien die dat gedaan heeft. Maar het lijkt mij een dure oplossing.

Colin

Ik heb twee dempers. Maar dat past beter bij de bumper die ik heb. In jou geval zou ik vor het sierstuk gaan.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Rogier

je kan ook overduidelijk zie dan 1 pijpje niet werk, de linker sierstuk zal zwart worden van de roet ;), laatst zag ik wel een keer een foto voorbij komen van iemand die de achterbumper heeft verlengd bij hem zag het er totaal niet uit.
zelf had ik 2 einddempers, nu heb ik 1 eindemper met 2 sierstukken erop, is niet overdreven en ziet er toch netjes uit.

Remy P

Mijn idee is ook om 1 einddemper te gebruiken met 2 sierstukken, maar nu ik er achter ben dat deze bumper niet gaat passen (tenzij hij aangepast moet worden) ga ik toch twijfelen wat ik ga doen. Ik heb namelijk geen enkele achterbumper gezien die ik mooi vind behalve deze. Wellicht laat ik het bumper-sideskirt-voorlip-verhaal achterwege en ik laat ik eventueel 2 gaten uitzagen in de huidige bumper.

Citaat van: Rogier op 12 januari 2011, 12:20:08
laatst zag ik wel een keer een foto voorbij komen van iemand die de achterbumper heeft verlengd bij hem zag het er totaal niet uit.

waar staat dat plaatje? weet je nog waar je die hebt gezien? ben wel benieuwd hoe dat uitziet dan.

Colin

Je zou het evt zoals Wrecked gedaan heeft kunnen doen. (zie project pagina) En als je iemand kent die goed is met polyester dan kun je de bumper evt zelf verlengen. Je zou ook kunnen informeren wat de spuiter vraagt.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Rogier

dit is de foto
zoals je kan zien is het bruine stuk de verlengde stuk ;)

Rick Santbergen

Eeh dat is een foto die ik gemaakt heb, alweer vergeten :P

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev