Advertenties


Jullie mening...twee ideeen over dubbele uitlaat

Gestart door Remy P, 12 januari 2011, 10:41:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rick Santbergen

Volgens mij zijn de meeste einddempers die gemaakt zijn voor dubbele uitlaten, zo gemaakt dat uit beide pijpen evenveel rook komt.

Remy P

Ben zojuist naar een lokaal schadeherstel / spuiter / (deels)tuning bedrijf geweest en heb gevraagd over over de prijs etc..
Die man meende dat de achterbumper van de coupe wél op de cabrio zou moeten passen. Het lengteverschil tussen deze twee uitvoeringen zou volgens hem zitten in een verlenging van de achterkant van het portier tot het achterwiel. Een langer kont van de cabrio zoals eerder in dit topic werd benoemd, was niet het geval volgens hem. Klopt dit??

Over het wegwerken van enkele deukjes en het spuiten van de bumpers vroeg hij een prijs die om-en-nabij de 1000 euro ligt. Is dit een redelijke prijs hiervoor? Monteren van de bumpers zit hier niet bij inbegrepen, omdat ik dat wellicht zelf kan doen.
Hij meende overigens ook dat ik de deukjes die bij mij bij het rechter-achterwiel zitten niet per se hoefde laten uitdeuken, als hier de sideskirt overheen komt. Is dit een logische gedachte? In een andere topic wat ik hierover heb begonnen, werd mij namelijk verteld dat je dit het beste wel kunt laten uitdeuken (wat ik zelf ook het meest logische vind)


Rick Santbergen

Hoi Remy,

Bovenstaande man weet niet waar hij over praat. De zijkant en voorkant van een coupé en cabrio zijn gelijk, vandaar dat dezelfde sideskirts en voorbumper op een cabrio en coupé passen. Echter de kont (dus onder andere de achterbumper) van een cabrio is langer, zoals ik al eerder vermelde. Ter indicatie daarvan:
De wielbasis van een cabrio volgens autoweek is: 2468 mm
De wielbasis van een coupé volgens autoweek is: 2468 mm

Ik stel voor dat je met bovenstaande gegevens naar het bedrijf terug gaat.

De prijs kan ik moeilijk bepalen, aangezien ik de omvang, ernst en aantal deukjes niet weet.

Colin

Ik zou ook nog even langs een andere spuiter gaan. Wellicht dat die het wat goedkoper kan doen en heb jij nog een nieuwe indicatie.

Wat betreft de achterbumper kan ik je met zekerheid vertellen dat de achterbumper langer is dan die bij de coupe. Daarnaast kun je Wrecked geloven op zijn woord aangezien die een coupe gereden heeft en nu een cabrio. !-!
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Joey Voormolen

Hierbij een foto waar je het toch duidelijk kan zien welke achterbumper uitsteekt



Zo nu zijn we er uit o-)
Lowered M3C GT

paikey


Benjamin Renon

Waar ben je geweest Remy? Doe maar even per pm...
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Roy16v

1000 euro vind ik veel geld voor 2 bumpers ex montage en paar deukjes.
denk dat bumpers perstuk 150 euro zijn voor spuiten inc verf en montage en deukjes zal rond de 50 euro per paneel zijn.

1000 vind ik veel geld.
is 2203.71 gulden.....

Rick Santbergen

Prijzen die jij noemt PFVFDIESEL vind ik niet marktconform. Dat lijken mij zwarte prijzen of in ieder geval prijzen zonder voorwerk.

Colin

Ik was ook 150 kwijt de  eerste keer hoor  rick. Wel zonder bonnetje en over de kwaliteit was ik ook niet erg te spreken. Bij de tweede keer (250) was de kwaliteit stukken beter.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Joey Voormolen

Lowered M3C GT

Remy P

Citaat van: colima op 14 januari 2011, 16:39:56
Daarnaast kun je Wrecked geloven op zijn woord aangezien die een coupe gereden heeft en nu een cabrio. !-!

Ik geloof jullie direct hoor, maar aangezien deze man (die een expert zou MOETEN zijn) iets anders zei, begon ik te twijfelen ;)

Maar het is me nu duidelijk, zeker ook door dat plaatje (bedankt Joey)

Remy P

Tijdje geleden dat dit topic onder de aandacht was.....heb een update:
heb ondertussen geinformeerd naar een passende dubbele uitlaat. Er bestaat een kant-en-klare links-rechts uitlaat systeem voor de megane..echter, in de specificaties staat dat deze geldt voor de meg 1 phase 1 coupe, coach ed. maar niet specifiek voor de cabrio. Ik ga er echter wel van uit dat deze past, alleen zal de pijp verlengd moeten worden aangezien de kont van de cabrio langer is. Op zich is dit geen punt, omdat ik er andere, aparte sierstukken op wil, dus dan kunnen ze meteen een stukje pijp bij-lassen. Zie ik dit goed of gaat dit volgens jullie niet passen?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev