Advertenties


Jullie mening...twee ideeen over dubbele uitlaat

Gestart door Remy P, 12 januari 2011, 10:41:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Edwin Postma

ik zou lekker de orginele erop laten zitten.
je kan natuurlijk ook een cupra lip van de sloop halen en die aanpassen.(moet je dacht ik de uiteinde stukje afzaen) ;)
is ook stuk goedkoper als die hele bumper kopen en aan passen o-)


voorbeeld:
Truckertje

Remy P

Citaat van: Rogier op 12 januari 2011, 14:33:24
dit is de foto
zoals je kan zien is het bruine stuk de verlengde stuk ;)

dat ziet er inderdaad niet uit, heb je gelijk in ;) maar is het sowiezo niet slimmer om een perfect symetrische bumper in het midden door te zagen en dat te verlengen? dan kan je de zijkanten en rondingen (die het moeilijkst zijn) behouden ;)

Remy P

Citaat van: edje op 12 januari 2011, 14:41:26
ik zou lekker de orginele erop laten zitten.
je kan natuurlijk ook een cupra lip van de sloop halen en die aanpassen.(moet je dacht ik de uiteinde stukje afzaen) ;)
is ook stuk goedkoper als die hele bumper kopen en aan passen o-)

persoonlijk heb ik het niet zo op onderlippen voor de achterbumper. Aan de voorkant vind ik het nog wel fraai uitzien, maar de achterkant....ieder zo zijn smaak natuurlijk ;) Maar nu je het toch noemt....zijn er onderlippen waar dubbele uitlaat-gaten zitten en dan niet in het midden zoals in het voorbeeld?

Rogier

nee die bestaan niet, de onderlippen zijn normaal alleen voor de voorbumper, sommige mensen passen deze aan.

Colin

De bumper is aan de zijkanten langer. Als je hem daar ergens doorzaagt en er een stukje (bijvoorbeeld donor bumper) tussen doet krijg je met veel geduld wel een mooi resultaat. Plus je hebt iets unieks!
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Rogier

met heel veel geduld wil dit wel :P en een donor bumper moet dan wel de zelfde rondingen hebben van de nieuwe bumper ;)

Remy P

#21
Oow zo...ik heb het verkeerd begrepen, ik dacht dat ie in een andere richting langer was, maar ik snap hem nu haha.

Tja, daar moet ik 's even goed over denken en ook met een lokale spuiter over hebben wat dit in de prijs doet. Wellicht is het het extra geld waard. Als ik dit doe, laat ik het door een expert doen, want ik heb hier zelf 0,0 ervaring mee en ik wil hier liever niet mijn eigen handen aan branden, want daar is me de auto veel te veel voor waard ;)

Maar stel dat ik het allemaal simpel houd en de originele bumper laat zitten en net zoals Wrecked twee sparingen eruit laat zagen...volgens mij is iedereen van mening dat ik beter een volledig systeem dubbele uitlaat kan laten maken ipv. een sierstuk voor de nepperij eronder te hangen, toch?


Rogier

klopt, en zorg er dan wel voor dat uit beide eindstukken even veel rook uitstoot ;)
niet dat links zwarter is dan rechts :P

Remy P

Citaat van: Rogier op 12 januari 2011, 15:51:29
klopt, en zorg er dan wel voor dat uit beide eindstukken even veel rook uitstoot ;)
niet dat links zwarter is dan rechts :P

waar moet ik dan op letten om dat zo te krijgen? als ik vanuit de einddemper een splitsing heb naar 2 uitlaten, komt er toch uit beide evenveel rook? dat bedoel je toch he?

Colin

Dan komt er alsnog meer rook uit de andere. Het is wel gelijkmatiger met dan met enkel een sierstuk.
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Rogier

ik weet niet precies hoe ze dat doen, ik heb begrepen met een tussenschotje

Remy P

Is het ook mogelijk om vanaf de middendemper al een twee-splitsing te maken ipv. bij de einddemper?

Rick Santbergen

#28
Citaat van: Rogier op 12 januari 2011, 15:51:29
klopt, en zorg er dan wel voor dat uit beide eindstukken even veel rook uitstoot ;)
niet dat links zwarter is dan rechts :P
Citaat van: Remy P op 12 januari 2011, 16:21:34
waar moet ik dan op letten om dat zo te krijgen? als ik vanuit de einddemper een splitsing heb naar 2 uitlaten, komt er toch uit beide evenveel rook? dat bedoel je toch he?

In mijn geval komen uit beide eindstukken evenveel rook. Dus het is wel degelijk mogelijk, in principe heb ik maar 1 einddemper, vanuit deze einddemper lopen 2 buizen naar de sierstukken onder mijn bumper. Volgens mij heeft dit te maken met het soort einddemper.

Citaat van: Remy P op 14 januari 2011, 09:54:21
Is het ook mogelijk om vanaf de middendemper al een twee-splitsing te maken ipv. bij de einddemper?

Als je geen andere achterbumper plaats, is dit vrijwel onmogelijk. Er is namelijk aan de rechterkant niet genoeg plaats voor een einddemper in dat geval. Er is alleen plaats voor een sierstuk, en de pot moet ergens anders hangen.

Remy P

In principe wil ik dus een andere achterbumper (die wat ik eerder onder de aandacht bracht), maar daar moet ik nog 's naar kijken hoe ik dat ga oplossen.

Citaat van: Wrecked op 14 januari 2011, 10:01:25
In mijn geval komen uit beide eindstukken evenveel rook. Dus het is wel degelijk mogelijk, in principe heb ik maar 1 einddemper, vanuit deze einddemper lopen 2 buizen naar de sierstukken onder mijn bumper. Volgens mij heeft dit te maken met het soort einddemper.

Welke einddemper is hier dan het meest gesschikt voor?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev