Advertenties


Instalatie HP2210

Gestart door Wouter, 27 maart 2005, 13:33:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Wouter

Ik heb sinds enkele maanden een HP iPAQ 2210 met tomtom navigatie. Ik heb een raamhouder met zuignap en een los snoertje. Nou zag ik bij een lid (Erik van Rijn) een andere houder die zat bevestigd op het dashbord naast het klokje. Nou is mijn vraag waar komt deze houder vandaan en hoe zit hij bevestigd. Is er ergens onder het dashbord een 12v aftapping gemaakt of zo? Want ik word er gek van om iedere keer zo'n lelijke stekker in de sigarettenaansteker en een stekkertje achter in de tomtom te stoppen.

Ohja en waar hebben jullie je GPS ontvanger zitten want ik heb nog al moeitje met het signaal ontvangen ivm met zonwerend glas. Nou heb ik al een ontvanger voor zonwerend glas maar toch pakt die alleen het signaal op dat zwarte stukje ruit boven de binnenspiegel. Toch is het signaal bij een vriend van me nog sterker in zijn auto (zonder zonwerend glas). Ik ontvang vaak maar 4 satelieten of zo en hij bv.  8. en ik raak het signaal ook nog wel eens kwijt.

Is het misschien een idee om de ontvanger onder de achterruit te plaatsen? Als het snoertje het haalt tenminste?

Wouter
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

peterachterop

Ik heb zelf een nokia 6600 met navigatie en mijn signaal is altijd goed.
Ik heb de kabel voor de gps ontvanger aan de achterkant van de aanstekerplug aangesloten.
Daarna heb ik de kabel via de achterkant van het dashboard naar boven laten lopen en de ontvanger ligt nu in het bakje naast het klokje temeratuur metertje.

Ik denk dat je gewoon even bij een mediamarkt/halfords moet kijken. Daar hebben ze van die metalen plaatjes welke je tussen je dashboard kunt klikken en daar kun je dan je originele houder op bevestigen.

Of, als je een beetje handig bent, maak je dat plaate natuurlijk zelf. :D

GAST APELDOORN

Citaat van: Wouter op 27 maart 2005, 13:33:01
Ik heb sinds enkele maanden een HP iPAQ 2210 met tomtom navigatie. Ik heb een raamhouder met zuignap en een los snoertje. Nou zag ik bij een lid (Erik van Rijn) een andere houder die zat bevestigd op het dashbord naast het klokje. Nou is mijn vraag waar komt deze houder vandaan en hoe zit hij bevestigd. Is er ergens onder het dashbord een 12v aftapping gemaakt of zo? Want ik word er gek van om iedere keer zo'n lelijke stekker in de sigarettenaansteker en een stekkertje achter in de tomtom te stoppen.

Ohja en waar hebben jullie je GPS ontvanger zitten want ik heb nog al moeitje met het signaal ontvangen ivm met zonwerend glas. Nou heb ik al een ontvanger voor zonwerend glas maar toch pakt die alleen het signaal op dat zwarte stukje ruit boven de binnenspiegel. Toch is het signaal bij een vriend van me nog sterker in zijn auto (zonder zonwerend glas). Ik ontvang vaak maar 4 satelieten of zo en hij bv. 8. en ik raak het signaal ook nog wel eens kwijt.

Is het misschien een idee om de ontvanger onder de achterruit te plaatsen? Als het snoertje het haalt tenminste?

Wouter


Ik heb een Hp5450 met tt3.

Je koopt gewoon een "proclip" deze schuif je tussen de randen van de dashbord..Daarna bevestig je er een brodit actieve houder op en dan laat je de draden via je dashbord lopen. (ikzelf heb een klein gaatje geboord waar de draad doorheen loopt en dit draadje komt bij mijn sigarettjes aanstekertje eruit. even een draadje aftappen en dan heb je dus een netjes afgewerkt pda houdertje met 12volt etc...
De gps muis heb ik onder mijn dashbord zitten, ongeveer in het midden. Daar zat een of ander zwart afdekkapje op en die heb ik zo aangepast dat daar mijn GPS muis in zit.

EyesOnly

Ik had een oude zwanenhals liggen waar ik hem opgeklikt heb.

Jaro

Citaat van: GAST APELDOORN op 27 maart 2005, 17:04:21
Citaat van: Wouter op 27 maart 2005, 13:33:01
Ik heb sinds enkele maanden een HP iPAQ 2210 met tomtom navigatie. Ik heb een raamhouder met zuignap en een los snoertje. Nou zag ik bij een lid (Erik van Rijn) een andere houder die zat bevestigd op het dashbord naast het klokje. Nou is mijn vraag waar komt deze houder vandaan en hoe zit hij bevestigd. Is er ergens onder het dashbord een 12v aftapping gemaakt of zo? Want ik word er gek van om iedere keer zo'n lelijke stekker in de sigarettenaansteker en een stekkertje achter in de tomtom te stoppen.

Ohja en waar hebben jullie je GPS ontvanger zitten want ik heb nog al moeitje met het signaal ontvangen ivm met zonwerend glas. Nou heb ik al een ontvanger voor zonwerend glas maar toch pakt die alleen het signaal op dat zwarte stukje ruit boven de binnenspiegel. Toch is het signaal bij een vriend van me nog sterker in zijn auto (zonder zonwerend glas). Ik ontvang vaak maar 4 satelieten of zo en hij bv. 8. en ik raak het signaal ook nog wel eens kwijt.

Is het misschien een idee om de ontvanger onder de achterruit te plaatsen? Als het snoertje het haalt tenminste?

Wouter


Ik heb een Hp5450 met tt3.

Je koopt gewoon een "proclip" deze schuif je tussen de randen van de dashbord..Daarna bevestig je er een brodit actieve houder op en dan laat je de draden via je dashbord lopen. (ikzelf heb een klein gaatje geboord waar de draad doorheen loopt en dit draadje komt bij mijn sigarettjes aanstekertje eruit. even een draadje aftappen en dan heb je dus een netjes afgewerkt pda houdertje met 12volt etc...
De gps muis heb ik onder mijn dashbord zitten, ongeveer in het midden. Daar zat een of ander zwart afdekkapje op en die heb ik zo aangepast dat daar mijn GPS muis in zit.

GPS muis onder je dashboard??? Een GPS muis moet visueel contact met de satelieten hebben... toch???

Michel Veltman

heb die van min dmv zwanehals in de middenconsole weten te krijgen..dus houder keurig in middenconsole links van de tijd/temp meter

vervolgens heb ik de gps kabel bij middenconsole er onder dashboard weten te krijgen waardoor je de bekabeling amper ziet...gps muis ligt op dashboard kastje onder dashboard en kabel naar aansteker onderlangs zo naar voren..

als het beetje vaag klinkt moet je me maar ff aaschieten op een meeting..dan laat ik wel zien ;) :D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Jaro

Citaat van: Remko de W. op 28 maart 2005, 19:46:23
nee hoor,die van mij ligt gewoon in het dashboardkastje.... ;)
Ja, je kunt hem daar natuurlijk prima neerleggen... dat dan weer wel.  :D

Wouter

@ Michel,

ben helaas geen lid meer dus jou aanschieten op een meeting gaat niet. Ik denk er wel over om volgend jaar weer wel lid te worden. Maar ik hoop het probleem dan al lang opgelost te hebben! ;)

Gr
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Michel Veltman

:D

zag dat in projectpagina nog een foto stond waar je iig kan zien waar ik de houder voor pda heb ;)
misschien heb je er iets aan...

- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Ferdi

ik heb hem niet weggewerkt... de bdrading stoort mij niet en bij meetings en shows gaat ie er toch uit  :D

solidsjakie

Ik heb dan een ander type, maar ik wil graag het volgende weten:

Hebben megane ph2 speciale voorruiten? Anders met ik me pda s ff open schroeven en kijken of ik ergens die gps antenne ergens anders plaatsen kan met een connector of de originele connector gebruiken, ben ik nog niet uit.

Het dashbord, dat kan open. Dat weet ik gewoon.(Alles kan open) Maar nou was mijn idee om een bestaande schroef te pakken rechts naast de waarschuwingssignaallampschakelaargeval, als daar een schroef zit, daar een beugel aan te maken en daar de houder van mn pda op te maken en voor mijn gsm.
Kan je er makkelijk daar bij of kan ik beter een andere plek zoeken?

Verder moet ik mn handsfree kit ook nog ff openslopen, om de box ergens anders te plaatsen, zodat deze ook uit het zicht kan, is er nog een beetje ruimte in het dashbord ergens voor die handsfree kit(zon mr handsfree ding)?

Nog een vraag, zou ik de pda-laadstroom en de carkit op de constant 12v aansluiting van mijn radio kunnen bouwen of kan ik beter een nieuwe draad vanaf de accu pakken(ja ik wil constant stroom op mn handsfree kit, pda maakt me niet zo heel veel uit).

solidsjakie

Citaat van: solidsjakie op  4 juli 2005, 19:55:10
Ik heb dan een ander type, maar ik wil graag het volgende weten:

Hebben megane ph2 speciale voorruiten? Anders met ik me pda s ff open schroeven en kijken of ik ergens die gps antenne ergens anders plaatsen kan met een connector of de originele connector gebruiken, ben ik nog niet uit.

Het dashbord, dat kan open. Dat weet ik gewoon.(Alles kan open) Maar nou was mijn idee om een bestaande schroef te pakken rechts naast de waarschuwingssignaallampschakelaargeval, als daar een schroef zit, daar een beugel aan te maken en daar de houder van mn pda op te maken en voor mijn gsm.
Kan je er makkelijk daar bij of kan ik beter een andere plek zoeken?

Verder moet ik mn handsfree kit ook nog ff openslopen, om de box ergens anders te plaatsen, zodat deze ook uit het zicht kan, is er nog een beetje ruimte in het dashbord ergens voor die handsfree kit(zon mr handsfree ding)?

Nog een vraag, zou ik de pda-laadstroom en de carkit op de constant 12v aansluiting van mijn radio kunnen bouwen of kan ik beter een nieuwe draad vanaf de accu pakken(ja ik wil constant stroom op mn handsfree kit, pda maakt me niet zo heel veel uit).

1 Probleem gevonden: Een renault megane (ph2) heeft een warmte werende voorruit waardoor het gps signaal er niet goed doorkomt. Dat probleem in ieder geval gevonden. De oplossing komt zeer spoedig nu. Nu zit ik nog wel met de overige vragen.

Qweras

Boven  je spiegel zit vaak ruimte waar geen warmte werende zut is geplakt.. ivm de Franse Tolporten,   hier kunnen mensen dus hun tolpasje doen of iets dergelijks..

solidsjakie

Citaat van: Danny op  6 juli 2005, 17:29:40
Boven je spiegel zit vaak ruimte waar geen warmte werende zut is geplakt.. ivm de Franse Tolporten, hier kunnen mensen dus hun tolpasje doen of iets dergelijks..

Klopt als een bus. Maar het is niet handig dat daar mn pda hangt ivm spiegel. En de gps zit in deze pda ingebouwd. Dus ik ben op mijn werk even aan het kijken of ik een externe gps muis of antenna erop ga fixen.

Wouter

Ik heb mijn gps muis dus ook op mijn spiegel zitten en het draadje via het randje bij de bovenkant van je raam en het dak naar de b stijl gelijd waar ik hem achter dat stukje plastic naar onder het dashbord heb en dan naar de sigartten aansteker. Hiervandaan loopt de splitsing recht omhoog langs de middenconsol en de ventilators naar de pda die ik laag op het voorraam heb zitten. Heel erg ingewikkeld dus en niet de mooiste oplossing! vandaar ook deze post!.

Koop denk gewoon maar een nieuwe auto waar er 1 standaard in zit :) Zucht....zal nog wel ff duren....geld....altijd weer het zelfde liedje :-[
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev