Advertenties


verlagen

Gestart door Andy, 26 maart 2005, 08:48:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

difranco

Uiteraard niet, wat mij betreft is er geen rivaliteit tussen merken. Allemaal samen, het wordt ons al moeilijk genoeg gemaakt...
We hebben trouwens ook een Clio, dus hoor ik er ook een beetje bij....

Stefan

Da's een best project...
Ik wist niet dast je zoveel aan een auto kon veranderen... ::) :P ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Meganez

Citaat van: difranco op 13 oktober 2005, 10:57:34
Citaat van: Meganez op 20 september 2005, 21:41:06
En hij staat na de apex veren dus nog steeds zo. De reden waarom ik dus twijfelde is omdat hij nu niet lager is geworden en omdat ik de achterkant al vrij laag vind...

Heren, heren, heren, waarom nemen jullie in geval van een probleen geen contact op met ons (APEX). Ik heb begrepen dat je een 2.0 8v hebt en deze ligt net op de aslast grens van verschillende 2 sets. Deze veer verlaagd dus niet genoeg, krijg je gewoon een andere set welke wel verlaagd. Je huidige veer gebruiken we voor de 2.0 16V en de Scenic. Je hebt immers 5 jaar garantie en als je niet tevreden bent neem je contact op met je dealer en komt het allemaal goed.
Ik wil nog wel even het fabeltje van het nazakken van veren uit de weg helpen. Een goede veer zoals de onze is gemaakt van Chrome Siliciumstaal en ontlaten op 400 graden Celcius. Deze zakken nooit meer in! Slechts de goedkope kwaliteit veren kennen dit gebrek en hier herken je ook meteen de slechte veer aan. Verder worden de veren geshotpeend, voorzien van een antiroest behandeling en de flexibele poedercoating wordt met 200 graden aangebracht. Een eventuele beschadiging wordt hierdoor geisoleerd en zal niet verder roesten dan de beschadiging in kwestie. Onze importeur heeft eea reeds aan Stroeve doorgegeven dus je kun binnenkort je nieuwe set verwachten. En laat nog even weten hoe eea afgelopen is.

De beste meneer van Stroeve Motoren heeft het inderdaad allemaal al voor me geregeld! Echt super service! Gelukkig dat jullie dan ook gewoon achter je product staan anders had het misschien ook niet mogelijk geweest.

De nieuwe veren zijn vanochtend op de post gegaan en zijn met een beetje geluk (als de tpg meewerkt) morgu ochtend binnen. Heb ik zondag weer wat te doen  :D ;D

Foto's volgen uiteraard, hoop niet dat de veren nu iets te slap zullen zijn want heb al geen comfort meer over sinds mn platte bandjes.. maarja, wie mooi wil zijn moet pijnleiden.

ps. Erg dik project difranco!!

EyesOnly

Citaat van: Meganez op 14 oktober 2005, 11:54:37
Foto's volgen uiteraard, hoop niet dat de veren nu iets te slap zullen zijn want heb al geen comfort meer over sinds mn platte bandjes.. maarja, wie mooi wil zijn moet pijnleiden.
Je bent niks gewend :) :P

Stefan

nee, alleen voor snel de hoek om en mooie looks is het een bijdrage... ;) ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Michel Veltman

vind zelf comfort juist erop vooruit gegaan maargoed ik hou dan ook wel van stugge autos...dat geschommel met slappe veren word ik zeeziek van ;D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Silverscreen

#97
Heb mijn megane 35mm verlaagd maar wel met achterbandenmaat 215 wat behoorlijk breed is. Had heel erg last van drempels omdat mijn band tegen mijn spatbord kwam, maar heb dat ook gefixt bij een garage hier in de buurt die spatbord kon uitdeuken


EyesOnly

Citaat van: Michel Veltman op 14 oktober 2005, 15:50:45
vind zelf comfort juist erop vooruit gegaan maargoed ik hou dan ook wel van stugge autos...dat geschommel met slappe veren word ik zeeziek van ;D
Je bedoeld het comfort van normale verlagingsveren naar een schroefset?
Dan geef ik je gelijk.

Michel Veltman

yep dat bedoel ik
de rebound van normale verlagingsveren is te traag wat dat na-ijl effect geeft als je de drempel al gehad heb...
vooral ''leuk'' over slechte wegen met stenen/kinderkopjes kan je dat goed merken..

en sja bochtensnelheid met een schroefset is nogal fors hoger dan met verlagingsveren...ben benieuwd op circuit park zandvoort volgend jaar  ;D
afgelopen x had ik even een ''momentje'' met 140 in scheivlak *oops*..dat zou nu niet meer mogen gebeuren met de schroefset..

zo nog heel verhaal ;D
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Meganez

Ben eidelijk echt verlaagd  ;D
foto's volgen snel

Het comfort is er in ieder geval alleen maar sterk op vooruit gegaan. Die andere veren (die bedoelt zijn voor een hogere vooraslast) waren echt zo stug dat 10 km/h over hobbels nog te hard was.. Vind hem nu ook weer lekker rijden ondanks de 35mm verlaging en de plaate bandjes.

Haas

zo, even wat uit het slop trekken ;)

Ik wil mijn megane dus rond de 35mm verlagen door middel van een paar veertjes en een torsiebehandelingetje..

Nu zijn de reacties op RTC nogal varierend naar mijn idee wat de gevolgen op het rijcomfort zijn. Tuurlijk is het subjectief, maar hoor van een aantal mensen dat de achterkant een erg sterke 'stuiterneiging' krijgt. (Met name van de vorige eigenaar, die m verlaagd had voor een Ringweekendje)
Wil m zoweizo verlagen, maar is het met veren te doen of zijn een paar andere schokkers toch wel ernstig aan te raden.

(35mm is de max dat ik wil, dus verhalen over lager dan dat en de vereiste kortere schokdempers mogen achterwege blijven ;)  !-! )

Owja, tis wel een DTi...voor het geval dat uitmaakt  o-)

Stefan

bij MCC Veghel (clubsponsor) kunnen ze je auto precies mooi 35mm verlagen dmv veren/torsie. ;)
Ik vindt het persoonlijk wel meevallen met dat s" stuiteren"  enz.
zoals je zelf al zegt, het is idd subjectief.. Y
Hij wordt gewoon wat strakker in zijn rijgedrag, de 1 omschrijft het als stuiterig en de ander weer anders
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Haas

Citaat van: Stefan op 23 januari 2007, 18:23:09
bij MCC Veghel (clubsponsor) kunnen ze je auto precies mooi 35mm verlagen dmv veren/torsie. ;)

MCC is me bekend, ben er zelf geweest met mijn clio in opbouw voor wat verbredingswerk aan de achterkant ;)
maar zoals Remko al zegt:

Citaat van: Remko de W. op 23 januari 2007, 18:34:36
Haas is duidelijk een doe-het-zelver... ;)

kortom, uurtje werk ;)

Marcel

Ik heb mijn Megane 3.5 cm verlaagt met rode Koni's. Bandenmaat 195/50/15. Hij is prettig stug en op enkele drempel na(stapvoets) gaat dit oke. Ik heb de set veren van automat er onder liggen.
Ik zou niet lager gaan als ik jou was.

gr.Marcel !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev