Advertenties


Ratelende rammel onder de auto

Gestart door roel88, 7 januari 2011, 18:54:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

roel88

Sinds juli 2010 ben ik in bezit van een megane coupe 1.6e van '97. Tot op heden nergens last van gehad,

Maar nu sinds kort komt er een ontzettend grof ratelend geluid onder de auto vandaan. In eerste instantie dacht ik dat mijn uitlaat los bungelde en n streep over het asfalt trok (zo klinkt het).
Echter is dit niet het geval, wat blijkt bij een koude motor heb ik nergens last van en loopt hij als een zonnetje. Bij een warme motor komt dat grof ratelend geluid ergens onder de auto vandaan, loopt evengoed als een trein. Het lijkt alsof het net voor de einddemper zit, daar valt alleen niks te zien :S. Zitten er wellicht schotjes in de einddemper die los kunnen zitten wanneer het metaal uitzet als het op temperatuur komt? Of moet ik het misschien toch in de katalysator gaan zoeken?

Een ander probleem, ik heb een mega vervelende 'tik' wanneer ik over n drempel o.i.d. rijd. Het lijkt alsof een ruiterwisser dan los zit, maar ook dit is het niet. Ik heb alle andere topics al gecheckt die hierover gaan, geen oplossing. Ideeën?

alvast dank!

Rogier

ik denk persoonlijk ligt het niet aan je kat, mocht die kapot zijn dan heb je geen vermogen meer of vermogen verlies dit heb ik zelf namlijk ook gehad.
het zou kunnen dat de vulling van je einddemper los zit maar dan lijkt het mij dat je een flink kabaal moet horen, waar komt het geluid ongeveer vandaan ? voor, midden of achter de auto ?

en met die tik is je auto verlaagt of staat de auto nog op originele hoogte ??

testit

#2
auto omhoog en flink schudden aan de uitlaat.

EGI

Dat kan heel goed, ik heb diverse auto's gehad die dit hadden. De schotjes zitten dan inderdaad los. Behalve de irritatie kan het verder geen kwaad hoor.

Kun je een beetje beoordelen waar die tik vandaan komt? Je zegt ter hoogte van de ruitenwisser?
Kan het niet zijn dat het meer onder je auto vandaan komt? Bij je voorwielen misschien?

Gr
***Ok zunder dat de haan kreit komp er wal weer een neie dag***

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Ja en die tik zou kunnen zijn dat miss 1 Schokbreker gebroken is, ik heb daar wel vaker iets overgelezen namelijk. 
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Rogier

ik heb overigens ook een iritante getik aan de voorkant ter hoogte van me ruitenwisser, alleen dit is mijn recirculatiemotor die dat veroorzaakt (die is bij mij kapot) misschien is dit het ;) of is het echt alleen wanneer je over drempels heen rijd ?

roel88

De tik is over wanneer de ruitenwissers lopen... dus dat moeten ze dan wel zijn, der valt alleen niks aan te zien. T kan hooguit de speling op de motortjes zijn?

Met jullie bevestigingen ga ik er vanuit dat het de einddemper is, en is het in ieder geval de moeite waard om hem eens los te halen. Dank!

roel88

Nog iets, hebben jullie ook zo'n beperkt bereik met de Centrale vergrendeling via het sleutelknopje? Nieuwe batterijen helpen niet  8)7

roel88

Citaat van: roel88 op  7 januari 2011, 20:22:41
Nog iets, hebben jullie ook zo'n beperkt bereik met de Centrale vergrendeling via het sleutelknopje? Nieuwe batterijen helpen niet  8)7

Mmmm.. ik lees het al, het is een infrarood zendertje en ontvangertje.

testit

het bereik van de infrarood zender is waardeloos dat is gewoon regelmatig voor lol staan
te mikken voor het raam 8)7

matthew

Voor je cv moet je de sleutel inderdaad bij het raam houden,hier is niks aan te doen omdat het via infra rood werkt.
Megane's vanaf 99 hebben fm,en dan hoef je niet meer zo te mikken.

Over je uitlaat,kan het probleem zeker nog wel in de katalysator zitten.
Dat de auto niet inhoud kan zijn omdat de schotjes die dan eventueel los zitten niet liggen te dwarsbomen.


Auto op een brug neer zetten en dan tegen de uitlaat aan tikken.Bij kat beginnen en dan luisteren of je iets hoort rammelen.
Kunnen ook schotjes uit de kat zijn die al verder naar achteren zijn door geslagen.


De tik in je ruitenwisser zit in je ruitenwisser arm.
Je zou ze 1 voor 1 moeten demonteren om te weten om welke het gaat.
Dan is de veerkracht van 1 arm niet goed genoeg meer.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev