Advertenties


Niet stationair draaien motor op gas

Gestart door Star, 30 december 2010, 01:24:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Star

Hallo,

Ik zal even wat info geven over de auto

Megane 97, 1.6 8v
G3 installatie
Computer: Eurogas EAS ver 1.6

Onlangs kortsluiting gehad tijdens repartie, en sindsdien wil de motor niet meer op gas stationair draaien

Uitgevoerde werkzaamheden volgens dit forum:
opnieuw inleren van LPG computer

Waarbij de volgende kenmerken zichtbaar zijn:
rood/groen knipperen in snel tempo van LED
dit gevolgd door rood knipperen na overschakelen LPG

verbinden verwijderd t.b.v. inleren, computer van auto ontkoppeld, had deze losliggen om te controleren op doorgebrande verbindingen, deze niet gevonden, en dus deze ingebouwd in org. behuizing.
Hierna de computer weer terug aangesloten (op org. positie).
Test uitgevoerd, of de computer de instellingen onthouden heeft,

Auto starten, warm laten worden, iets gas geven, schakeld over naar LPG, alles tot zover werkt
Heb een stuk gereden (denk 10 km) alles perfect, stationair perfect, bij intrappen koppeling voor overschakelen naar andere versnelling 1,5d toeren, bij stoplicht zakt de toerenteller iets verder, naar 1d.

Nu echter na 1,5 uur de auto stil te hebben laten staan, heb ik weer dezelfde klacht als ervoor, niet mogelijk stationair laten lopen van de motor op lpg, in welke toestand ook (koud of warm)

Welke stappen moet ik ondernemen voor jullie, om de storing beter zichtbaar te maken? en deze dan daarna te kunnen verhelpen?


Ingo Brugman

testit

Hey als het eenmaal niet wil wordt het zoeken ,ik ga ervan uit dat je hem op toeren
houd hij gewoon blijft lopen ,op benzine loopt hij wel goed stationair.
Dus de stappenmotor voor op de verdamper werkt niet goed of wordt niet goed aangestuurd.
wordt deze ook erg heet? soms moet je het gewoon nog eens resetten evt.kan je de lamda
sonde eens loskoppelen Lijkt niet logisch maar toch.is de verdamper nog goed?
ik zag een gereviseerde verdamper met stappenmotor voor 199 euro als de stappen
motor stuk is is dit een optie omdat een stappen motor 130 euro kost.
Het zijn zo wat gedachten.Succes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev