Advertenties


Uitlaatspruitstuk Megane Break 1.6 16v 1999

Gestart door Scrammy, 23 december 2010, 19:34:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Scrammy

Vandaag heb ik de luchtfilterhuis eraf gehad om de gasklep schoon te maken en aangezien het uitlaatspruitstuk lekt en het vermoeden bestaat dat deze gescheurd is wou ik de hitteschild demonteren maar...... Wie kan mij vertellen of dan eerst de Lamba-sonde eruit gedraaid moet worden of dat je het schild eraf kan halen door alleen de M6 boutjes los te halen?
Tevens de vraag voor als hij gescheurd van welke types Megane de spruitstukken passen op de Break van 1999 ivm het makkelijker zoeken van een ander spruitstuk.
Alvast bedankt.

matthew

Lambdasonde moet er eerst uit,als deze niet los wil(wat wel eens voorkomt)Heb je een uitdaging.

Je moet een spuitstuk hebben van 1.6 16v en vanuit een megane.
Maar ze scheuren allemaal op een gegeven moment,dus mijn advies is gewoon een nieuwe monteren.

Scrammy

Citaat van: matthew op 24 december 2010, 18:17:28
Lambdasonde moet er eerst uit,als deze niet los wil(wat wel eens voorkomt)Heb je een uitdaging.

Je moet een spuitstuk hebben van 1.6 16v en vanuit een megane.
Maar ze scheuren allemaal op een gegeven moment,dus mijn advies is gewoon een nieuwe monteren.
Als ik het via een dealer zou laten vervangen, wat zal dit dan ongeveer gaan kosten? Tevens de vraag watvoor maat sleutel ik nodig zal hebben voor de lamba-sonde voor als ik het zelf ga doen?

sijm138 (jesse)

iets van 21 mm als ik het goed had voor de lambda.
en als je het zelf gaat doen dan moet je hem eerst warm rijden dat de uitlaat goed heet is dan krijg je hem er meestal veel makkelijker uit.
en bij de nieuwe klein beetje koper vet op het schroefdraad doen.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

fitz

Sleutel 22... en warm gaat het idd beter los, alleen uitkijken dat je het schroefdraad dan niet kapot trekt...

matthew

22 idd.

En wat het kost om te vervangen zul je toch even zelf moeten opvragen bij je dealer.

megrxi

Citaat van: Scrammy op 23 december 2010, 19:34:52
Vandaag heb ik de luchtfilterhuis eraf gehad om de gasklep schoon te maken en aangezien het uitlaatspruitstuk lekt en het vermoeden bestaat dat deze gescheurd is wou ik de hitteschild demonteren maar...... Wie kan mij vertellen of dan eerst de Lamba-sonde eruit gedraaid moet worden of dat je het schild eraf kan halen door alleen de M6 boutjes los te halen?
Tevens de vraag voor als hij gescheurd van welke types Megane de spruitstukken passen op de Break van 1999 ivm het makkelijker zoeken van een ander spruitstuk.
Alvast bedankt.

Hoi , hoe ben je er achter gekomen dat je uitlaatspruitstuk gescheurd was ? ,
wat waren de problemen dan.
Renault Mégane 1.4 TCE CELSIUM

matthew

Bij een gescheurd uitlaatspruitstuk heb je zowiezo meer geluid,als deze erg kapot is kan deze ook zorgen voor een hoger stationair toerental.

Scrammy

Bedankt voor de info, ik zal het eerst zelf gaan proberen met sleutel 22 als ik tenminste een beetje slag kan maken, de lamba-sonde zit niet echt op een heel gemakkelijke plek.

Heeft er trouwens iemand ervaring met:
http://auto-onderdelen.aanbodpagina.nl/nieuwe-spruitstuk-katalysator-renault

De prijs lijkt mijn wel gunstig voor een nieuw spruitstuk ik weet overigens niet wat deze bij de dealer zal kosten, maar ik verwacht dat het daar toch iets duurder zal zijn.

Scrammy

Citaat van: megrxi op 26 december 2010, 10:44:12
Hoi , hoe ben je er achter gekomen dat je uitlaatspruitstuk gescheurd was ? ,
wat waren de problemen dan.

Zeker weten dat ie gescheurd is weet ik niet, maar er komt toch wat herrie bij het spruitstuk vandaan en aangezien het toch een bekend iets is bij een Megane een gescheurd spruitstuk kan ik wat Matthew al zei beter uit voorzorg het spruitstuk vervangen incl. pakkingen.

Scrammy

#10
Ik heb vandaag de dealer gebeld met de vraag wat een spruitstuk incl montage zal gaan kosten:

Spruitstuk: EU 600,-
Montage  : 2 á 3 uur

Totaal zo'n : EU 900,-

Dat doe we dus maar niet, ik ga mooi zelf aan de slag.

Tevens nog de vraag of iemand hier ervaring mee heeft:

http://auto-onderdelen.aanbodpagina.nl/nieuwe-spruitstuk-katalysator-renault

http://www.speurders.nl/overzicht/katalysator-renault-nodig-76939349.html?q=spruitstuk+megane


Scrammy

Citaat van: Scrammy op 27 december 2010, 17:17:50
Ik heb vandaag de dealer gebeld met de vraag wat een spruitstuk incl montage zal gaan kosten:

Spruitstuk: EU 600,-
Montage  : 2 á 3 uur

Totaal zo'n : EU 900,-

Dat doe we dus maar niet, ik ga mooi zelf aan de slag.

Tevens nog de vraag of iemand hier ervaring mee heeft:

http://auto-onderdelen.aanbodpagina.nl/nieuwe-spruitstuk-katalysator-renault

http://www.speurders.nl/overzicht/katalysator-renault-nodig-76939349.html?q=spruitstuk+megane




Ik heb vorige week bij bovenstaande link een spruitstuk besteld en vandaag binnen gekregen, ziet er goed uit moet ik zeggen, ook de uitlaatkanalen zijn minder grof afgewerk dan ik had gedacht. Dus mocht er iemand nog een spruitstuk nodig moeten hebben kan het de moeite waard zijn om hem daar te halen, scheelt in mijn ogen teveel eurie's om hem in NL te halen (vooral bij de dealer)
Het spruitstuk moet nog gemonteerd worden dus hopelijk zal deze ook goed passen.
Ik hou jullie nog wel op de hoogte na montage.

Scrammy

Gisteren het spruitstuk gemonteerd en de pasvorm is perfect, hitteschildjes gingen er ook zonder problemen en/of aanpassingen op.
Conclusie: spruitstuk kun je gerust kopen (scheelt enorm in kosten), over levensduur kan ik natuurlijk nog niets zeggen.

Dirk Kuipers

Scheelt toch weer! Hopelijk kun je er even mee vooruit!

dannyfm

Bij mij hoor ik hem ook daar lekken boven de katalysator onder het hittenschild. Tevens ook verlies in het vermogen door onvoldoende tegendruk en vooral met optrekken hoor je hem erg spugen (zo'n geluid die maakt). Ik heb tevens ook een 1.6 16V K4M motorblok.

Om die spruitstuk te vervangen moet ik de motorblok laten zakken of kan dat gewoon zo?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev