Advertenties

Verbruik dci

Gestart door Sumito, 22 december 2010, 01:56:00

Vorige topic - Volgende topic

Sumito

Ik vraag me af wat een beetje het gemiddelde verbruik is van een 1.9 dci .

Ik mag blij zijn als ik met dit koude weer 7.2L / 100 km haal.

A110

Hoevaak moet ik het nog zeggen.

Met zulke winterse temperaturen hebben motoren en auto's het heel moeilijk en duurt het veel langer voordat ze opgewarmd zijn dus gaat het verbruik drastisch omhoog!!
Daarbij komt ook nog dat je veel langzamer rijdt en meer stopt en optrekt.

Ik rij een 1.5 en rij normaal 5.2l /100km en nu zit ik ook over de 6.0l /100km dat is voor mij ook een forse toename.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Stefan

Ligt idd gewoon aan het weer en de omstandigheden momenteel.
Allemaal erg logisch natuurlijk Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Marc

Met dit weer rjd ik alleen snelweg kilometers. en haalde laatst 5.2 l op 100 km dat haal ik ook als het bv 30 graden is

Mijn vrouw rijd een Scenic 1.5 dci zelde motor als mijn megane alleen zij heb een 6 bak
en die haalt makkelijk 4.1 liter op de 100 km gemiddeld rijd ze 1 op 23
Renault Megane  2005 1.5 DCI

rened

ik rijd juist zuiniger nu, normaal staat gemiddelde altijd op 6.4l/100km, en nu maar 6.0l/100km

tsja, nu sta ik alleen maar in de file, en dan kun je niet doorrijden :)

met 1.9dci

Sumito

Citaat van: A110 op 22 december 2010, 07:58:14
Hoevaak moet ik het nog zeggen.

Met zulke winterse temperaturen hebben motoren en auto's het heel moeilijk en duurt het veel langer voordat ze opgewarmd zijn dus gaat het verbruik drastisch omhoog!!
Daarbij komt ook nog dat je veel langzamer rijdt en meer stopt en optrekt.

Ik rij een 1.5 en rij normaal 5.2l /100km en nu zit ik ook over de 6.0l /100km dat is voor mij ook een forse toename.

Voel je niet zo aangevallen, ik snap zelf ook wel dat dit winterse weer een hoger verbruik oplevert.

Ik vroeg me alleen af wat een beetje het gemiddelde verbruik is met dit weer van een 1.9 dci.

Als antwoorden van Marc en Rened daar heb ik wat aan

A110

Citaat van: Sumito op 22 december 2010, 11:53:29
Voel je niet zo aangevallen, ik snap zelf ook wel dat dit winterse weer een hoger verbruik oplevert.

Ik vroeg me alleen af wat een beetje het gemiddelde verbruik is met dit weer van een 1.9 dci.

Als antwoorden van Marc en Rened daar heb ik wat aan

Ik voel mij ook helemaal niet aangevallen.

maar hier zijn al zoveel topic's over geschreven en het is momenteel een enorme hype aan het worden al dat verbruik van een auto.
Let maar op als de prijs aan de pomp omlaag gaat dan hoor je niemand hier meer over.
De antwoorden van marc en Rened zijn precies dezelfde als mijn antwoord alleen hun verbruik ligt lager met deze temperaturen (misschien andere wielen onder de auto). Ik rijd ook een 1.5 DCi met 6 bak maar ik rijd per rit maar 15 km in de polder daarom gaat mijn verbruik omhoog met deze omstadigheden. Iemand die lekker op de snelweg knort zal het verbruik lager kunnen zijn.

Maar een diesel ligt gemiddeld tussen de 1:15 en 1:20 of dit nu voor een 1.5 of een 1.9 diesel is maakt niet zoveel uit.

Wat is je verbruik bij normale temperatuen? Want 7.2l/100km is wel hoog Zijn er geen storingen aanwezig, hoe is het onderhoud?
www.jwa-autoservice.nl

Clio Hybrid 140

Sumito

Ik kan eerlijk gezegt niks vinden over een verbruik van een 1.9 dci in topic's, vandaar dat ik het vroeg mijn excuus.

Ik rij sinds 3 maanden een megane grand tour 2005 ex-lease en heb de renault dealer waar die in onderhoud is geweest eerst opgebelt voordat ik hem kocht en gevraagd om de onderhouds historie. De historie kreeg ik per mail en onderhoud is dus meer dan prima in orde,  
Geen storingen en woonwerk verkeer zoon 42 km dat is heen en terug, meeste gedeelte provinciale weg en  een stukje dorp.
Ik geloof ook wel dat 7.2 l / 100 km redelijk normaal is voor mijn, wou gewoon eens weten van mede megane rijders wat die verbruikte.
En laatst met het extreme gladde weer heb ik 1x de 8,0/100 gehaald
Ik geloof alleen niet zo heel erg in de temperaturen verschil of het nou +10 is of -5 lijkt mijn dat je dat bijna niet merkt.
Eerder aan de drukte

Groetjes

A110

Ik weet niet of je automatische airco hebt?
Maar bij mijn auto met automatische airco heb ik verwarmingsweerstanden in het kachelhuis zitten om de temperatuur in het interieur eerder op te warmen.
Deze weerstand heeft een bepaald vermogen (heb nog gezocht maar kon het niet zo snel vinden) maar het is best veel en dan nog de achterruitverwarming dan telt het aardig op wat er toch nog aan vermogen weg word genomen dit merk je zeker in het verbruik.
Deze weerstand gaat pas aan bij een temperatuur onder de +5 graden en met een binnentemperatuur instelling boven de 20 graden.
Mijn temperatuurmeter komt met deze kou tot het tweede streepje motor komt helemaal niet goed op temperatuur op een rit van 15 km.
www.jwa-autoservice.nl

Clio Hybrid 140

Sumito

Jep automatische airco, maar met dit weer heb ik niet de airco aan alleen smorgens ff bij het krabben van de ruiten

freek

hoi

wij hebben vorige week een megane 1,9dci uit 2004 gekocht, drie deurs.
en ook een verbruik om en de nabij de 7.0. hiervoor had ik een laguna 1,9dti automaat en die verbruikte ook steeds meer naarmate het koud werd. wacht maar tot het wat warmer wordt dan loopt het verbruik snel naar beneden  !-!
only men of stihl

Zakaria

Ik zit nu op de 5.7 met de 1.9dci. Ik laat de motor goed warm draaien en zet hem als eerste in 16 graden temp, want bij koude motor stijgt de toeren omhoog als je stil staat hoor je de motor ook automatisch harder draaien, dat verbruikt ook véél!

Met de 1.5dci 6 bak doe ik er nu ook iets meer erover 5.3L voor heen 4.8L. Winterbanden zitten hier onder en ik merk de verbruik is echt fors gestegen + de snelheid minder, zwaar optrekken!
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Sumito

5.7 vind ik zeer netjes, dan zit je zeker veel op de snelweg?
Ik zou dat nooit kunnen halen daar zit ik te weinig voor op de snelweg, over die temperatuur ik zette hem op 16 graden en deed hem daarna op 21 en hij schoot inderdaad bijna 600 toeren omhoog ja

chris.slager

ik rijd in een 1.5 dci en rijd bij vorst de eerste 10 Km erg duur. Komt omdat de olie in motor en versnellingsbak koud is en dus dik. Levert veel weerstand op en kost dus veel brandstof. Na de eerste 10 Km zakt het verbruik weer naar de 5 op 100 (1 op 20) Dan moet je wel netjes rijden en niet te hard. Bij 120 Km/h   5,2 l op 100 Km  en dat is heel netjes.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev