Advertenties


Megane break met ander motor

Gestart door break, 20 december 2010, 22:36:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

break

Hallo mede meganers,
Zelf ben ik begonnen, met een megane break 1.6 16v bj 2001,  het vervangen van de motor. namelijk een 2.0 16v erin. Nu kom ik achter dat je eigenlijk de originelen autosleutels moet hebben van het te vervangen motorblok. Want, zover ik weet staat de sleutel in verbinding met de motormanagement computer die zich  in de  motor ruimte bevind. Een; sleutels zijn er niet meer.

Is er nog een mogelijkheid om een nieuwe sleutel te bestellen met behulp van een nummer of zo?
Wie weet daar antwoord op?

b.v.d.

Jeroen_natas

Dat gaat volgens mij op chassisnummer.

matthew

Op chassisnummer en eventueel plipnummer in de sleutelkop.

Dus dat had je erbij moeten kopen.

break

Dus, is het niet mogelijk meer. Ook niet met een nummer van de ECI bijvoorbeeld

break

O, ik  heb waarschijnlijk de oplossing. Ik vond dit:

"als de klant wil dat de storing direct wordt verholpen
(tweede sleutel niet beschikbaar) kan
er een complete nieuwe set worden ingebouwd
(multi-tijdrelais plus sleutelkoppen) (zie
vervangen van een complete set)."

Ik blij dat er een oplossing is :)

nog bedankt voor jullie antwoorden.

Jeroen_natas

Multi-tijdrelais....is dat niet voor een IR sleutel? En ik ga er van uit dat een Mégane uit 2001 toch FM sleutels heeft?

break

Er is inderdaad een verschil. Deze informatie kom van een Renault Clio Sport 2.0 16v CBOM F4R 730 motor. In de Megane zat  een 1.6 16v K4M motor in. denk type 708 (weet niet zeker).
Ik heb nog verder gekeken bij de Megane. Bij de megane zit ook zo iets dergelijks. Denk zelf dat niks hoef te veranderen. Motor aankoppelen en starten maar(hoop ik).

Bedankt voor je opmerking Jeroen_natas. Ik ga proberen verder uit te vogelen.

Jeroen_natas

Geen probleem. Daar is een forum voor ;)

Volgens mij heb je van de andere auto nodig : de UCH ( rekeneenheid interieur) en tenminste één sleutel. Maar ik hou dit topic in de gaten dus als het je lukt hoor ik graag hoe.

RobScénic

Heb je het eigenlijk al geprobeerd om de nieuwe ECU eraan te hangen? Er zijn gevallen bekend dat de ECU zo uitwisselbaar is, zonder dat de UCH of sleutels vervangen dienen te worden.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev