Advertenties


Uitvallen en wisselend stationair lopen

Gestart door Loco, 20 december 2010, 11:38:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loco

Hallo megane mensen!

Ik mank nog steeds met het probleem dat de auto steeds als die koud is heel wisselend in de toeren zit en gewoon vaak uitvalt tijden het rijden.
Als ik de koppeling in trap beginnen alle lampjes te branden op me dasbord.
Het is echt super en super irritant dat het telkens zo gaat.
Ik heb de stappenmotor al vervangen, en is ingeleerd maar blijft heel raar lopen stationair schommelt die zo erg dat je het gewoon als je buiten de auto staat hoort.
Ook bij stoplichten als de motor warm is schommelt die heel erg in de toeren.
Als die koud is en ik moet remmen en trap de koppeling in valt die gewoon uit en moet ik hem starten en doet die het heel moeilijk.
Het is ook gevaarlijk met dit weer als je auto afslaat.
De stappenmotor is ingeleerd, loopt alleen echt niet goed. Zo verschillend in toeren dat je het gewoon ook echt hoort buiten van de hoge toeren na de lage toeren.
Help,Help,Help, wie kan me met dit probleem helpen? Ik wil ook best na iemand toe rijden die me kan helpen!

Echt degene die het kan maken krijgt een 100kratten bier.

Alle gekheid op een stokkie dit moet wel iemand weten hoop ik

Mvg carlo van Oosten

nd-photo.nl

#1
Check de vacuumslang en vervang die zonodig, gaf bij mij ook problemen, ondanks dat ik een nieuwe stappenmotor had die ook was ingeleerd. Laat die kratten bier maar komen :)

[edit]
Staat in de FAQ

Loco


Jeroen_natas

Geef eerst wat meer info erbij. Zoals bouwjaar en vooral motortype! Zit er lpg in dat soort dingen.

nd-photo.nl

Zie FAQ: http://www.meganeclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=83&Itemid=47

En wat Jeroen zegt, iets meer info over de auto in kwestie is niet geheel onbelangrijk!

Loco


fitz


EGI

Klinkt echt als een vacuumslang die lek is zoals al aangegeven is.
In die hoek zou ik het zoeken......

***Ok zunder dat de haan kreit komp er wal weer een neie dag***

fitz

Dat uitvallen kan idd duiden op een lek bij de mapsensor. Dat stationair schommelen zou wel degelijk de lambda sonde kunnen zijn...

Loco


Jeroen_natas

Een sensor in de uitlaat die zuurstof meet en aan de hand daarvan je brandstofmengsel aanpast.

nd-photo.nl


theniels

is het probleem constant? Ik heb zelf namelijk een probleem gehad met dezelfde omschrijving maar dat was niet constant ;). Het probleem werd veroorzaakt doordat de toerental sensor los zat, dus soms zat deze wel goed en andere momenten niet. Hier kun je altijd even naar kijken het kost niet veel hooguit wat tijd (10 a 15 min) !-!.

Nicole

#13
Probleem ook gehad 1,5 jaar geleden, bij mij zat er toen een scheurtje in het slangetje naar de mapsensor.
En van de week had ik ook dat hij ineens afsloeg toen ik de koppeling in had getrapt, wou daarna amper meer starten, later steeds neiging tot afslaan, even onder de kap gekeken, en deze keer zat het slangetje niet meer goed op de mapsensor.
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

fitz

@theniels bedoel je met toerentalsensor de bdp-sensor? Of zit er nog een aparte toerentalsensor ergens?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev