Advertenties


Verhogen

Gestart door Jacco, 18 december 2010, 20:53:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Jacco

Beste Megane rijders,

Ik zie veel topics over het verlagen van onze Coupe's. Maar..

Dit jaar heb ik een Megane Coupe 2.0 16v aangeschaft. Enorm verlaagd. Leuk om te zien maar comfortabel is het niet. Gezien ik steeds meer kilometers moet rijden, zou ik graag de torsie achter omhoog verstellen.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en dit voor mij kan doen, of een adres weet waar ze dit willen / kunnen doen?

Ik hoor graag van jullie.

Groet Jacco

Stefan

Andersom aan verlagen lijkt me.
Bij MCC Sport in Veghel kunnen ze je wel helpen waarschijnlijk Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Jacco

Dat het andersom aan verlagen is snap ik. Echter kan ik dit niet zelf. En de gemiddelde garage of zelfs de Renault dealer weet niet eens waar je het over hebt.

Veghel is voor mij aan de andere kant van Nederland, gezien ik in Drachten (Friesland) woon.
Toch bedankt voor de snelle reactie!

Jeroen_natas

Vage dealer dan als die dat niet begrijpt. Waar ik werk weet iedere monteur hoe je een torsie systeem moet verlagen en dus ook verhogen. Maar Rotterdam is ook aan de andere kant van Nederland hahaha.

Dirk Kuipers

#4
Hey mede fries! :)

Als je het niet zelf kunt zul je toch een plek moeten zoeken die het wel kunnen. Mij is er helaas niets bekend in friesland over wie dat wel of niet kan doen.

Als je het zelf wilt proberen dan werkt het ongeveer als volgt:

Je hebt een torsie, een soort van stang met tantjes. Deze stang teken je eerst goed af en daarna haal je hem eruit.. Er zit een schroefdraad in waardoor je een tooltje kunt maken (buisje met een bout) zodat je de torsie eruit kunt "trekken".

Vervolgens plaats je de torie terug nadat je hem bv 1 tandje hebt verdraaid.

Phoeh... Best moeilijk uit te leggen nog..
Helaas heb ik er volgens mij geen foto's meer van..
Maar 't is een hele klus als je het moet uitvinden, vooral omdat die dingen niet zomaar los willen..

Benjamin Renon

Weet niet of Stroeve in Hardenberg ook monteert, anders zou je daar eens kunnen proberen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

sijm138 (jesse)

of je moet naar alkmaar komen dan doe ik het voor je:p.

is zo gedaan heb het bij mijnes ook gedaan en als het een beetje los zit heb je het er in 1 klein uurtje gedaan.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Jacco

Citaat van: Dirk Kuipers op 19 december 2010, 10:30:49
Hey mede fries! :)

Als je het niet zelf kunt zul je toch een plek moeten zoeken die het wel kunnen. Mij is er helaas niets bekend in friesland over wie dat wel of niet kan doen.

Als je het zelf wilt proberen dan werkt het ongeveer als volgt:

Je hebt een torsie, een soort van stang met tantjes. Deze stang teken je eerst goed af en daarna haal je hem eruit.. Er zit een schroefdraad in waardoor je een tooltje kunt maken (buisje met een bout) zodat je de torsie eruit kunt "trekken".

Vervolgens plaats je de torie terug nadat je hem bv 1 tandje hebt verdraaid.

Phoeh... Best moeilijk uit te leggen nog..
Helaas heb ik er volgens mij geen foto's meer van..
Maar 't is een hele klus als je het moet uitvinden, vooral omdat die dingen niet zomaar los willen..

Het is voor mij geen optie om het zelf te doen. Heb hier geen gereedschap voor, en daarnaast is de kennis niet aanwezig, plus dat het vanaf een brug moet gebeuren naar mijn idee. Een krik onder de auto krijgen is al niet te doen.

Waar heb jij de Megana omlaag laten zetten, of heb jij thuis de mogelijkheid voor klussen als deze? Zag een interresant topic omtrent jouw Megane. Klasse!


Stony (Robert)

Ik weet niet of Stroeve in Hardenberg dit doet, heb zelf wel gelezen hier op het forum dat Renault Waterink in Hardenberg dit wel doet, check projectpagina van RikRace (Rik Hamberg).
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev