Advertenties

Dimlicht defect

Gestart door sandrop, 16 december 2010, 20:26:23

Vorige topic - Volgende topic

sandrop

Hallo,

toen ik vandaag weg wilde rijden bij mijn werk kwam ik erachter dat van beide koplampen het dimlicht defect is?? Ook mijn mistlampen aan de voorzijde doen het ook niet??

Iemand eerder zoiets meegemaakt?

Door de natte sneeuw en kou heb ik er nog niet naar gekeken.

Ciao Sandro
Megane II Tourer 1.6.16v 2004
JBL 595 Limited Edition
2 x Sub JBL 1000W
Infinity Reference 7540a 111W x 4 multi-channel Amp

Colin

De zekering al gecheckt?
Megane Coupé fase 1 2.0 16V

Jeroen_natas

sandrop

Lichtschakelaar is goed want sadslichten en achterlichten functioneren. Zekeringen heb ik doorgemeten (onder zwarte kap naast accu) en deze lijken Ok.

Morgen maar verder kijken ware het niet dat het zo koud is voor dit soort K-klusjes..
JBL 595 Limited Edition
2 x Sub JBL 1000W

Jeroen_natas

Dan nog kan de schakelaar stuk zijn. Aangezien er staat dat beide dimlichten EN de mistlampen niet werken....

Rogier

misschien de zekeringin in de cockpit, want je zegt dat je ze namelijk alleen gecontroleerd hebt bij je accu.

A110

Zijn de lampje's niet gewoon kapot van je dimlicht?

En zitten er wel lampje's in je mistlampen aan de voorzijde? Dit vraag ik omdat als de glazen gescheurd zijn is dit een afkeur voor de APK. Als je nu de lampje's en de fittingen eruit haalt dan is het een goedkeur voor de APK. Dit wordt veel gedaan en dan word er dus ook wel eens vergeten om alles weer terug te bouwen of aan de klant door te geven dat er geen lampen meer in zitten.

Gaan er wel controle lampje's op het dashbord branden van dimlicht en mistlampen?
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

sandrop

Met veel pijn en moeite een lamp (rechts) eruit gehaald en deze bleek defect..
Nu ben ik alleen het klemmetje kwijt om de lamp mee vast te zetten...:-(

Jaja een Renault is ook reuze handig...morgen maar weer verder kijken ben het voor nu ff zat en mijn pols zit onder de krassen..
JBL 595 Limited Edition
2 x Sub JBL 1000W

Jeroen_natas

Ik ken dat gevoel maar al te goed. Heb er dagelijks mee te maken. Handig gedaan van Renault hahaha

matthew

Als je handig bent is het in 2 min gefixt.

Maarja ik heb er ook dagelijks mee te maken,en als je dat niet hebt is het gewoon een regelrechte ramp om te vervangen.

Maar ik kan jullie troosten bij een a4 is het ook niet echt handig en geld ook voor meerdere merken.

sandrop

Het is gelukt..klemmetje gevonden en na een uurtje pielen is het gelukt en heb ik weet dimlicht.
Mistlampen doen het nog niet maar dat komt in de lente wel weer...

Ciao en een ieder schadevrije winten... !-!
JBL 595 Limited Edition
2 x Sub JBL 1000W

matthew

Voor de mistlampen zit een doorverbind stekker aan de linkerkant(bestuurders kant van de bumper.
Als je de 2 schroefjes uit de spatkuip draaid moet je hem zien zitten(gele stekker).

jaapharm

Ik heb hetzelfde probleem met mijn renault megane sedan 1999,starte gisteren de auto deed het dimlicht aan en ging direct weer uit controlelampjes in het dashbord branden wel,dus ben op grootlicht naar huis gereden,2 lampen tegelijk stuk lijkt mij vreemd maar zou kunnen!kon niet onder de moterkap komen want kon hem niet open krijgen vanwege de vorst,zekeringen onder stuur waren goed,wat kan dit wezen???

sandrop

Citaat van: jaapharm op 20 december 2010, 19:12:29
Ik heb hetzelfde probleem met mijn renault megane sedan 1999,starte gisteren de auto deed het dimlicht aan en ging direct weer uit controlelampjes in het dashbord branden wel,dus ben op grootlicht naar huis gereden,2 lampen tegelijk stuk lijkt mij vreemd maar zou kunnen!kon niet onder de moterkap komen want kon hem niet open krijgen vanwege de vorst,zekeringen onder stuur waren goed,wat kan dit wezen???

Controleer eerst de lampen maar...
JBL 595 Limited Edition
2 x Sub JBL 1000W

A110

Citaat van: sandrop op 20 december 2010, 20:29:44
Controleer eerst de lampen maar...

Waarschijnlijk ook 2 lampen tegerlijk kapot gegaan. De lampen hebben het met deze temperatuur verschillen heel moeilijk en gaan snel kapot. Check ook de laadspanning van de dynamo eens. Als deze tehoog is dan klappen ook de lampen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev