Advertenties

luchtfiltergebeuren megane 1999

Gestart door RMC Budel, 14 december 2010, 12:30:08

Vorige topic - Volgende topic

RMC Budel

hoi allemaal!

toen ik mijn auto kocht trof ik onder de motorkap een aanzuigbuis van alu + een sportluchtfilter aan..
die was merkloos en niet meer in goede staat.. inmiddels is deze vervangen door een van tenzo R (niet ideaal mja)

verder kreeg ik een onderdeel van de originele luchtfilter: een kast van ong 25x15x15. dit zit direct op die ovale aansluiting
(luchtmassameter?) maar is niet meer dan een doorgang met die box eromheen..
kan iemand mij vertellen, wat dit is, wat dit doet, en of het er niet op hoort te zitten..
meer onderdelen heb ik niet van de luchtfilterbox
.
mvg jeroen

Rick Santbergen

Plaats anders even een foto van de box en de huidige bevestiging van je tenzo R

Benjamin Renon

Dan gok ik dat je gesloten box hebt waar het luchtfilter inpast. Zoiets als onderstaande?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Rick Santbergen

Ik gok dat hij met de box, de orginele luchtfilter bedoeld.

Benjamin Renon

Dat is toch eigenlijk niet moeilijk dan. Koude lucht moet eerst richting box gaan en daar wordt de lucht gefilterd en dan gaat deze weer richting de motor via een andere buis.
Bij een standaard auto zit er allemaal netjes op, maar zodra je een "open" systeem hebt vervalt deze luchtfilterbehuizing?
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Rick Santbergen

Jeroen_natas

Ik denk dat ik weet wat er bedoeld word. Ook al weet ik niet precies welke motor erin zit.

Bij een 1.6 16 v motor (k4m) heb je een flexibele slang vanaf je grille naar een box die naast je motor zit. Die box zit weer op je luchtfilterhuis wat achter de motor zit.
In dit geval zou er een boxje moeten zitten achter de motor met twee torx schroefjes erin waar dan het originele luchtfilter zit.

Ben het er wel mee eens dat een foto of motor type het geheel duidelijker maakt.

Edit: dit is volgens mij ook van toepassing op de 1.4 16v (k4j)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev