Advertenties


wie kan mij helpen..knipperd een rood lampje

Gestart door ellis, 13 december 2010, 19:45:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

albert_coupe


rene1969

Zit er misschien een tex alarm ingebouwd?

EGI

Citaat van: albert_coupe op 16 december 2010, 21:54:41
tipje! lid van de anwb

Sorry, nee gelukkig niet hahaha!
Die mogen niet aan mijn auto's komen.........
***Ok zunder dat de haan kreit komp er wal weer een neie dag***

EGI

Citaat van: albert_coupe op 16 december 2010, 21:53:26
dan word het wel een spannende uitdaging!!


Ja dat gaat het worden en anders krijgt ie een enkeltje sloop..........hoezeer ik deze auto ook leuk vind als "winter -en bij auto". Heb nogal wat andere projectjes staan die meer aandacht verdienen.
***Ok zunder dat de haan kreit komp er wal weer een neie dag***

albert_coupe


EGI

Citaat van: albert_coupe op 17 december 2010, 06:54:16
zoals?


Heb nog een fijne landcruiser gekocht, die heeft nogal wat laswerk nodig. Tis een 4 liter diesel een HJ60 van 1984.
Bagger ik lekker mee door de sneeuw nu das wel ideaal, maar onderdelen vinden voor zo'n ding ho maar!.....en ik heb nog wat ander spul staan, kom er niet echt aan toe.
***Ok zunder dat de haan kreit komp er wal weer een neie dag***

albert_coupe

ik heb nog een coupe voor je
ik heb ook electric problemen na vervangen van een moterkap kabel
koelfan doet het niet via de sensor
interval werk half
cv is gekapt

EGI

Albert ik heb al genoeg l- l- l- l-
Zoals ik ook al net schreef bij jouw topic heb ik ook niets met electronica :neen:

Maar ik hou dan weer wel van risico's nemen want ik heb een Alfa 166 gekocht van 2006, is dat de goden verzoeken denk je? hahaha :D
***Ok zunder dat de haan kreit komp er wal weer een neie dag***

albert_coupe


cmonsprenger

Ellis,

Wellicht heb ik de oplossing voor je. Ik had precies hetzelfde probleem 2 weekjes geleden ofzo, ik wou ook vanuit z'n een wegrijden en sloeg ook af, ik de auto met hulp van wat mensen terug geduwd en geparkeerd in woonwijkje. Toen zijn mijn ouders nog gekomen, maar hij wou nog steeds niet aan, dus ik mee naar huis en volgende dag terug. Wat mijn megane dus deed, normaal als je startonderbreker erop zit hoor je je startmotor rondgaan maar dan slaat je motor niet aan, dat is dus wat die startonderbreker doet als je te lang wacht met starten na openen ofzo. Maar wat bij mij nu dus was, dat hoorde rondgaan van de startmotor hoorde je dus ook niet, hij maakt gewoon helemaal geen geluid als je sleutel omdraait. Accu zat half jaartje geleden nieuwe in dus daar lag het ook niet aan.

De oplossing dus:

Wat wij hebben gedaan, auto in zijn 2, sleutel op contact, 2/meer mensen aanduwen en dan de persoon langzaam de koppeling op laten komen, zal je paar keer moeten proberen maar als goed is zou je auto zo moeten starten. Dan gewoon naar huis rijden (ik heb toen van den bosch naar oud-heusden gereden, half uurtje) en toen ik thuis kwam hem uitzette en weer probeerde te starten deed ie het ineens weer wel!

Als dit niet lukt, heb je iig je auto thuis staan, wat ook fijn is. Wat je dan kan proberen is even uit je auto alle deuren achterklep etc open en dicht doen paar keer klikken met je sleutel. Wat ook wel eens kan zijn, heb ik ook keer gehad is dat je ff met de sleutel in het sleutelgat van je deuren ze handmatig ff op en en dicht moet doen. Kan dus wel eens zijn dat de sloten niet helemaal dicht zijn waardoor je startonderbreker er op wil schieten.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, heeft voor mij wel geholpen (het eerste dan he;))Succes

Mvg,
Simon

albert_coupe

de mijne staat al in de noodcode maar ik krijg geen spanning op mn cv motoren

Roger127

Hallo.
ik heb een renault megane scenic 2.0 Bouwjaar 1999.
Smorgens wilde ik mijn auto open maken, maar de sleutel van de afstandsbediening reageerde niet.
Met de tweede sleutel ging die wel open, maar tot mijn verbazing zag ik dat het rode lampje op het dashboard niet knipperde? Wat ik best raar vond, ik probeerde de auto testarten maar dat ging niet. ik wat afgezocht op google, en daar vond ik dat het met de ECU temaken had. Maar dat is nog al vrij prijzig. nu ken ik iemand die zou van de ECU de startonderbreker eraf halen en dan zegt die dat ie gewoon weer start. prijs is 250 euro. Moet ik dat nu laten doen? en werkt start de auto dan wel?
Weet iemand wat ik nu het beste kan doen?

Alvast bedankt.

Gr Roger.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev