Advertenties


Verbruik Renault Megane 1.6 Dynamique 2003

Gestart door dynamiquel, 11 december 2010, 16:05:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

dynamiquel

Wat zou het gemiddelde verbruik zijn van deze auto? Er gaat 60liter in de tank maar ik mag blij zijn als ik 550 km haal met een volle tank. En dan praat ik nu over normaal rij gedrag als ik me netjes aan de snelheid hou en niet te snel op trek.

matthew

1op10 1op11 is ongeveer het verbruik.

En dat van een 2.0 16v ook.

Ik neem dat dan je lampje brand als je zoveel hebt gereden?

Anders even uitrekenen bv 500km gereden en 50 liter getand is 500:50=10.

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Ja 1 op 10 is normaal heb ik ook, ik heb een 1.6 16V Techline
ik hoop als ik een openluchtfilter op heb dat Als ik normaal rij dat die iets zuiniger is, maar zal wel Minimaal zijn.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

matthew

Van een openluchtfilter wordt een auto echt niet zuiniger hoor.
Eerder minder zuinig omdat je deze wilt horen brullen.

dynamiquel

bedankt voor de antwoorden was gewoon even nieuwsgierig.

Rens

Met mijn 2.0 16v automaat ( let wel, vrij korte stukjes) red ik nauwelijks 1 op 10.
Het zit meer op de 1 op 8 á 9..

Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

matthew

ja maar dat is een automaat,en een automaat verbruikt altijd meer dan een handgeschakelde

Tedo

Mijn 2.0 16V grand tour rijdt gemiddeld 10,5 liter op de 100 km, en mijn 1.6 16V sedan 8,5 l/100 km, dus er zit wel verschil tussen de 1.6 en 2.0 (waarbij gezegd moet worden dat deze laatste ook ± 100 kg zwaarder is).

matthew

En anders vormgegeven dus geen vergelijking van 2 dezelfde auto's,en verbruikswaardes dus anders.

Een scenic vangt nog meer wind dus zal ook een iets hoger verbruik hebben.

Maar de 1.6 16v motoren waren in de megane 1 zuiniger,in de megane 2 zit er meet milieu eisen op en is de auto zwaarder geworden en het verbruik wordt dan dus hoger in de meg2 omdat de motor er eigenlijk harder voor moet werken om lekker te rijden.En een 2.0 red zich prima dus zal het verbruik verschil tussen dezelfde modellen met motoren vrij klein zijn.

arend-wim

Jullie hebben allemaal een heel zware rechtervoet. Ik haal makkelijk 1:13,5-1:14 met mijn 1.6-16v.
Grand Scénic 1.6-16v Bussinessline 1-2009 Blauw

Marc H.

Ja, 1 op 10 vind ik ook vrij fors. Hangt er natuurlijk wel sterk vanaf waar je rijdt, in de stad of veel snelweg. Maar ook in de stad haal ik gemiddeld makkelijk 1 op 12, op de snelweg (zeker in de zomer) 1 op 15 a 16.

A110

Wat ook heel belangrijk is hoe is de staat van de auto? Word er onderhoud gepleegd aan de auto daarbij bedoel ik optijd olie, filter's en bougie's vervangen. Bandenspanning regelmatig controleren en op de juiste spanning zetten (zie binnenkant bestuurdersportier hoeveel bar ze moeten hebben) dit zijn allemaal heel belangrijke factoren voor het verbruik.
Let wel op in deze wintermaanden verbruikt een auto echt veel meer houd daar rekening mee.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Rens

Citaat van: A110 op 13 december 2010, 12:44:57
Wat ook heel belangrijk is hoe is de staat van de auto? Word er onderhoud gepleegd aan de auto daarbij bedoel ik optijd olie, filter's en bougie's vervangen. Bandenspanning regelmatig controleren en op de juiste spanning zetten (zie binnenkant bestuurdersportier hoeveel bar ze moeten hebben) dit zijn allemaal heel belangrijke factoren voor het verbruik.
Let wel op in deze wintermaanden verbruikt een auto echt veel meer houd daar rekening mee.

Dat had ik gemerkt, haha, nu is een 2liter automaat helemaal niet leuk meer hahaha 8)7 :D
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

arend-wim

Waarom is een 2 liter automaat niet leuk meer, alleen maar vanwege wat meer brandstof? Ik rijd met een handbak (bevalt prima) maar als ik veel in de file zou moeten staan is een automaat zeker geen straf. Meer confort mag toch ook meer kosten? Of zie ik dat verkeerd? Willen we weer voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Rens, geniet van je automaat!
Grand Scénic 1.6-16v Bussinessline 1-2009 Blauw

Benjamin Renon

Wat een "gezeur" om een iets hoger verbruik. Het is kouder en wagen is zwaarder.

(Wees blij dat je geen 2.0 16V turbo (met 300+ pk) rijdt dan wordt je nu bij een tankstation niet vrolijk van. 8)7 :D) Eigenlijk nooit als je ermee rijdt, maar het is zo leuk Y
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev