Advertenties

Remschijven

Gestart door Sumito, 11 december 2010, 13:07:18

Vorige topic - Volgende topic

Sumito

Waarom zijn de achter schijven van een megane sedan 2005 zo veel goedkoper dan een grand tour 2005, of wat is het verschil erin?
Bij http://www.autopartsonline.nl kost voor een sedan 2.0 een Remschijfset (2x) Achter . - (inkl lagers en abs -ring) 180,88
En voor een grand tour 1.9 257,04 en dat voor 35 kilo in verschil van totaal gewicht van de auto  :?

Rens

Massief/Geventileerd:       Massief
Diameter (mm):      240
Diam. Naafgat (mm):      52.5
Dikte (mm):      8.0
Min. Dikte (mm):      7.0
Aant. Wielbouten:      4
Hoogte (mm):      82.0

Massief/Geventileerd:      Massief
Diameter (mm):      270
Diam. Naafgat (mm):      52.0
Dikte (mm):      10.0
Min. Dikte (mm):      9.0
Aant. Wielbouten:      4
Hoogte (mm):      82.0

Het verschil is, zover ik kan zien enkel de diameter.
Waarschijnlijk omdat een GT al zwaarder is uit zichzelf, en meer bagage mee kan nemen ofzo.
Is het enige wat ik kan bedenken.

Ik heb hier overigens al 2x mn remschijven en blokken vandaan gehaald, snelle levering!
Overigens was dat de sportset, dus geperforeerde schijven  met de remblokken, remkracht als een jekko!
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Sumito

Hey bedankt, ik heb ondertussen dat verschil ook gezien.
Ik vond het alleen zo vreemd dat je voor een auto van 35 kilo zwaarder meteen 77 euro duurdere schijven voor nodig had, Maar in die theorie van jouw dat er in een gt meer bagage in kan  geloof ik wel  Y 8)7.
Ik heb overigens hier ook een keer eerder sportremmen gekocht voor mn alfa's en beviel me ook erg goed
Ben wel benieuwt hoe hard mijn Grand Tour straks remt , ik vind nou al dat die als een gek remt

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev