Advertenties


Peco bigbore ervaringen?

Gestart door RMC Budel, 10 december 2010, 14:14:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

RMC Budel

goede middag allemaal!

ik heb een Peco bigbore 4 op het oog..
en vroeg me af of mensen er ervaringen mee hebben?

op het moment zit er onder mijn megane een Simons einddemper,
klinkt alleen maar leuk als je heel veel gas geeft..

weet iemand iets wat voor geluid dit gaat produceren? is de kwaliteit
een beetje te vergelijken met de Simons?

en verder vroeg ik me af of er verschil zat tussen de uitlaatophanging
van een megane 1 phase 1 en phase 2?

en of de buisdikte verschillend is? bijv tussen 2.0 en de 1.6 16v, die ik heb dus..

groeten!
jeroen

Christian de Vriend

Ik heb ervaring gehad met peco,en moet zeggen dat die erg goed was,naar mijn zin erg mooi geluid
de uitlaat die ik had,gaf altijd wel geluid,maar zeker als je meer gas gaf,wat me wel opviel is dat het vrij lang duurde voor die
goed ingebrand was,maar dat was het wachten wel waard :)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

Peco is idd wel een goed uitlaatje en niet overdreven brullend hard.
Of het zo is als Simons weet ik niet,want daar heb ik echt nog nooit van gehoord.

De pijpdiameters zijn hetzelfde.Zowel fase 1 als 2.

RMC Budel

Bedankt voor de reacties!
daar heb ik wat aan ^^

uhm de uitlaat die ik heb staat op deze site, kan geen direct link geven, dus moet je ff zoek..
http://www.gkb-import.nl/simons/indexsimons.htm

tis een pasklare uitlaat, en maakt wel wa meer geluid.. maar ik wil tog graag wat meer..
en dan het liefste wat fatsoenlijks.. niet zon univerzeel ding, die er meestal zo opgebeunt word..

grz jeroen

Rick Santbergen

Als je iets meer geluid uit je Simons uitlaat wilt.
Is het ook een mogelijkheid om je middendemper te vervangen voor een buis.

RMC Budel

of een freeflow middendemper? maakt da ook een mooier geluid?
staan ook op de site van gkb imports...

Rick Santbergen

Citaat van: RMC Budel op 13 december 2010, 15:22:13
of een freeflow middendemper? maakt da ook een mooier geluid?
staan ook op de site van gkb imports...

Een freeflow demper is in principe een buis met een mooie naam, naar mijn mening.
Als je de middendemper vervangt door een RVS buis zal je een iets harder geluid krijgen.
Op mijn oude coupé had ik ook een Simons uitlaat, zonder middendemper gaf dit een redelijk geluid.
Je moet echter geen lawaai verwachten.

Erix

Na een aantal PECO uitlaten te hebben meegemaakt heb ik er wat gemengde gevoelens bij. De BB2 vond ik nooit echt bijzonder in tegenstelling tot de BB4. Dit vond ik een zeer mooie uitlaat om te zien en zeker ook om te horen!

Grootste nadeel van alle PECO's was de gevoeligheid voor roest. Ze roesten allemaal makkelijk bij de aansluiting van de voorpijp naar de pot. Dus mocht je een PECO kopen dan zou ik deze zelf voorzien van een extra laagje bescherming.

Persoonlijk zou ik voor een volledige RVS uitlaat gaan. Bij het vervangen van de gehele uitlaat lijn doen de prijzen niet eens zoveel voor elkaar onder. RVS ziet er super uit, geeft een mooier geluid dan staal en er zit meestal levenslange garantie op!
ZX-Audio · the finest audio products around

RMC Budel

bedankt voor je reactie!

ja daar zit inderdaad ook wat in. een complete uitlaat is op het moment denk ik wat te duur..
met de kerstdagen die eraan komen enzo:P
aan wat voor prijsje moet ik ongeveer denken bij compleet rvs? vanuitgaande dat ik een enkele einddemper wil
en niks heel apparts?

en wat is een redelijke prijs voor een peco in redelijke goede staat?
mvg
jeroen

nd-photo.nl

Tijdje geleden ook naar gekeken, voor een complete RVS uitlaat ben je rond de 800 euro kwijt, zie o.a. de site van pmperformance.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev