Advertenties

Megane coupé overleden.

Gestart door shandro, 7 december 2010, 17:18:24

Vorige topic - Volgende topic

shandro

Zondagavond na het werk richting huis. Net na een bocht, ik schakel terug naar zijn 1 en geef (een beetje overdreven) gas.
Ik hoor een hard ratelend gekraak alsof ik schakel zonder de koppeling. Snel de koppeling ingetrapt, in zijn 3 gezet, koppeling laten opkomen. Maar helaas, weer een enorm hard gekraak.
Duidelijk uit de versnellingsbak, met een beetje gas, en een half ingetrapte koppeling, kon ik zonder enge geluiden nog een kleine 40 rijden in zijn 2. Ik zat zo`n 800m van mijn garage vandaan, dus heb ik dit zo`n 300m volgehouden. Helaas moest ik hier toch echt remmen voor een auto en kwam ik 2 meter na een rotonde tot stilstand. In geen enkele versnelling kon ik nog wegrijden. Een berg gekraak en herrie, meer kwam er niet uit.
Dus ik ben op sleeptouw bij de garage gekomen. En ben hier de volgende dag even langsgegaan om poolshoogte te nemen.
Wat blijkt, de versnellingsbak is volledig overleden. Veertjes en stukken ijzer kwamen eruit gerold.
Om dit te vervangen kost een andere versnellingsbak, en zo`n 6/7 uur werk. En dan is het nog de vraag hoe de koppeling er aan toe is.
De aandrijfas zag er nog goed uit en hoeft dus niet  vervangen te worden.

Al met al, een erg duur grapje. (€ 7 á 900, afhankelijk van de koppeling).

Wat mij betreft is de auto het niet waard, behalve dat hij altijd goed onderhouden is geweest. (5 jaar in de familie onderhand).
Altijd zijn onderhoud heeft gehad, netjes warm gereden enz.
Maar er staat 215.000 op de teller. Dus de huidige inruilwaarde zal niet erg hoog liggen.

Het was een leuk avontuur, maar hier eindigt het.  :neen:

Remy P

Oeww...das is zeer pijnlijk :( Zoiets komt hard aan..
Wellicht kun je nog goedkoper aan de juiste onderdelen komen? Als een auto je echt aan het hart gaat, denk ik dat het best de moeite waard nog is om dit te laten fixen hoor ;) Wat betreft de kilometerstand: zou in principe nog wel een tijdje doorkunnen. Je verdient het geld er niet mee terug (een auto kost alleenmaar geld), maar je krijgt er wel een zekere emotionele waarde voor terug...zo kun je toch nog een tijdje plezier aan beleven. Maar goed, wie ben ik.....

shandro

Tja zit wat in, maar deze versnellingsbak is al een 2e handsje. En dan wordt ik financieel al enigszins gematst bij deze garage.
Dus erg goedkoper zal het soieso niet lukken.

Ik denk dat ik op zoek ga naar een andere auto. Denk ik..

Dirk Kuipers

Wat voor motor lag er in als ik vragen mag?

shandro

1.6 16v, verder volledig standaard.

AJG63

Ik weet niet waar je woont, maar ik weet een professionele garage die echt vele malen goedkoper is dan welke garage dan ook. Het ligt eraan voor hoeveel je een tweedehandse bak op de kop kunt tikken. Heeft de garage vermeld wat zo'n tweedehandse bak kost? In de meeste gevallen is het nl. de arbeidsloon (excl. BTW) van de garage die het uiteindelijk prijskaartje doet oplopen. En laat nu juist dat het sterke punt van de garage zijn, waar ik het over heb.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev