Advertenties


Uitdeuken van belang voor het plaatsen van sideskirts?

Gestart door Remy P, 6 december 2010, 20:49:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remy P

Ik heb bij het rechter-achterwiel een vervelende deuk zitten, precies op de plek waar een deel van de sideskirt die ik op het oog heb overheen gaat. Op zich fijn als ik met die sideskirt mooi die deuk kan wegwerken. Aangezien deze deuk niet is gaan roesten, zou ik denk dat ik fijn de sideskirt kan plaatsen zonder problemen, alleen weet ik dus niet of dit kan. Ik heb namelijk al begrepen dat een sideskirt ge-kit wordt en als hier een deuk zit, krijg je die twee delen niet aan elkaar (holle ruimte ertussen).
Is dit te verwaarlozen aangezien 90% van de sideskirt wel goed vast komt te zitten met kit en dus dit deel als het ware los kan zitten?
Of kan dit misschien geschroefd worden?
Of dien ik deze deuk toch eerst weg te werken (wellicht door te plamuren tot de originele vorm) voordat ik de skirt zou kunnen plaatsen?

Ter verduidelijking:

paikey

Persoonlijk zou ik deze deuk toch laten behandelen.
Dit omdat hij dicht bij de wilkast zit en er misschien in de wielkast wel wat
schade is opgelopen,dit is niet altijd zichtbaar.

Dirk Kuipers

Mwoa.. Ik denk dat ik de skirt er gewoon tegenaan zou plakken als hij er helemaal overheen komt. Beetje meer kit bij die gaten en klaar is kees.. Alleen moet je wel zeker zijn dat er geen schade aan de lak is (en het later alsnog gaat roesten), want in dat geval zou ik dat bijwerken..

Remy P

Hoe zit het eigenlijk met de randen aan de bovenkant van zo'n skirt? Zit ie er zo stevig tegenaan dat daar geen water / viezigheid doorheen kan lekken? Ik zou denken dat je die bovenrand ook zou moeten 'afkitten' net zoals je thuis in de badkamer of keuken doet met randen om te voorkomen dat er vocht doorheen kan lekken.

Misschien zelfs wel mooi ook om zo'n skirt middels plamuur heel geleidelijk over te laten lopen in de bestaande carosserie....heb je zowel de rand waterdicht en de overgang is vloeiend...

matthew

Ik zou hem afkitten en niet plamuren,want plamuur gaat scheuren door het torderen van het chasis en een flexibele kit als afwerking gebeurd niks mee.

Remy P

Is het normaal gesproken ook niet de bedoeling dat de gehele auto meegespoten dient te worden samen met nieuwe bumpers / skirts i.v.m. kleurverschillen?

Rick Santbergen

Dat is een mogelijkheid, maar de meeste mensen laten alleen de bumpers en skirts spuiten.
Als je een goede spuiter heb, kan dit vrijwel zonder kleurverschil.

Remy P

En zelf spuiten? Als ik de kleurcode opzoek en ze hebben ergens die kleur in handspuitbussen....of is dat niet aan te raden?

Rick Santbergen

Zoals ik al zei moet je een goede spuiter hebben.

Dat raad ik dus niemand aan, we zijn geen wheeler dealers  8)7

sjerrie

Of je moet redelijk wat ervaring hebben met verfspuiten..
Het is inderdaad niet niks om het zelf te doen, auto spuiten is totaal anders dan bv airbrushen of spuiten van hout ed..
~Just got Maggied~

RMC Budel

het is al moeilijk om het goed te doen als autospuiter met professioneel gereedschap.. dus zelf word het hem al echt niet..
en aangezien je auto zilver metallic achtig is,  word het er niet makkelijker op.. die kleur heeft namelijk de naam te gaan "wolken"..
daarom wordt er met schade ook altijd een groter gebied mee gespoten dat gebruikt wordt de kleur "uit te waaien"

zoek een goede autospuiter is mijn advies..  beter iets meer geld kwijt dan het beun zelf te doen..

grz Jeroen

Remy P

wat betreft het 'wolken'...is het wellicht een idee om grote vlakken van de auto rondom licht op te schuren en na het plaatsen van de skirt deze nog een keer (samen met de skirt nogmaals) over te spuiten. Zo kan ik zelf de skirt en de 'omgeving' geleidelijk in elkaar laten overlopen.
Ben best naief wat dit betreft, maar het liefst wil ik me zoveel mogelijk geld uitsparen door zoveel mogelijk zelf te doen. Tenslotte...als het zelf spuiten de eerste keer niet goed uitpakt, schuur ik hem lichtjes op en weer opnieuw erover...totdat het goed is. Of is dit echt een groot risico en het geld en moeite niet waard?

Rick Santbergen

Zoals ik al zei, we zijn geen 'wheeler dealers'. Als jij geen expert ben, moet je hier niet aan beginnen.
Tenzij je natuurlijk de waarde van jou auto extreem wil laten dalen.

Jij bent dus van plan, je auto te gaan opschuren en zelf te spuiten met een spuitbus, terwijl een goede spuiter alleen de sideskirts hoeft te spuiten? Om jezelf geld te besparen?

Als je geld wilt besparen, moet je auto standaard laten. Als je auto wilt tunen moet je dit goed doen, maar dit is natuurlijk mijn mening.

Remy P

nu je het zo zegt, klinkt het inderdaad als een stom idee :P

wat kost het (gemiddeld) om een voorlip, sideskirts en een achterbumper te laten spuiten? Dan weet ik een beetje in wat voor bedragen we het hebben...

Rick Santbergen

Ligt eraan welke spuiter je aanklopt en of hij nog moet voorbehandelen. Ik gok rond de 500 euro?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev