Advertenties


Auto start niet omdat computer en sleutel niet communiceren?

Gestart door Ilonka, 4 december 2010, 02:11:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ilonka

Ik ben nieuw hier en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een RMC uit 1999 1.6, 207.000km gereden. Twee jaar geen problemen tot januari 2010, startte opeens niet meer. Bleek de krukassensor kapot te zijn, is toen vervangen en een nieuwe accu erin. Verder geen problemen tot afgelopen woensdag. Hij startte niet. Wegenwacht langs geweest en die zei dat krukassensor weer kapot zou zijn. Naar de dealer gebracht en die zei dat het niet de krukssensor was, maar dat de computer de sleutel niet meer herkende. Ik begreep het verhaal niet helemaal goed, maar hij zei zo iets dat de computer naar bak 2 zou zijn gegaan en sleutel zit in bak 1?! Dit is hersteld, zie de dealer. Volgende dag kon ik de auto pas ophalen en wilde starten, wat ie dus niet deed. Terug naar binnen. Toen werd er gezegd dat ik dan maar nieuwe sleutels en eventueel een nieuwe computer er in moest laten zetten! 2 sleutels voor 366,- euro. En dan zou ik geen problemen meer hebben met starten. Ik begrijp dit niet, want die sleutels zijn toch niet kapot of zo. Ze doen alles behalve starten ;-(. Toen liet de dealer een schrijven van de hoofddealer zien dat het bekend was dat bij de RMC I de computer en bijgeleverde sleutels eigenlijk niet goed met elkaar corresponderen. En dan moet iedere keer als er niet gestart kan worden de computer naar bak 1 gezet worden. Kennen jullie dit verhaal? Is het nodig een andere computer er in te laten zetten. Wat zou het nog meer kunnen zijn dat ie opeens niet meer start? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

matthew

Dit verhaal klopt.Echter is alleen 2 sleutels voldoende en gezien de prijs is het ook alleen voor 2 sleutels.

Bij de erste fm sleutels bj 99 en 2000,wil het op latere leeftijd voorkomen dat spontaan in de configuratie het schakeltype eenheid versprinkt.
Dit komt door de vorst.

En dan kun je 2 dingen doen:of een nieuwe uch kosten ongeveer 500 euro of 2 nieuwe sleutels.

En sleutels zijn goedkoper.

Als ze het nu weer omzetten zal de auto wel weer lopen op de sleutel,echter kan het morgen alweer over zijn,maar het kan ook weer een paar maanden goed zijn dat is de gok.

Ilonka

Dank je voor het antwoord Matthew. Het wordt me nu iets duidelijker. Als dit algemeen bekend is, ook bij de hoofddealer, dan is het toch een constructie fout van Renault en dan zou ik toch niet voor die kosten hoeven op te draaien?
Ik heb op dit forum ook wel eens gelezen dat iemand een noodcode meekreeg als de auto niet startte. Heeft dat ook met bovenstaande te maken en zou ik dat ook niet kunnen doen als de auto niet start?

matthew

Nee dat is bij jou auto niet meer van toepassing.

En constructie fout ja of nee,een auto van 99 wordt echt niks meer voor vergoed hoor door Renault.

De auto mag voor eventuele problemen niet ouder dan 5jaar zijn wil renault tegemoet komen in kosten.

Ilonka

Inderdaad, ik probeerde vandaag de auto te starten. Eerst leek het er op dat ie het zou doen en vervolgens niets meer. Ik baal als een stekker l-.
Is het handig een tweedehands computer met sleutels aan te schaffen of loop ik dan tegen het zelfde probleem aan?

matthew

Dan loop je een keer tegen hetzelfde probleem aan.

Ik denk ook dat 2  sleutels voordeliger is.

mjhduncker

Zelfde gehad met onze Twingo, eerst breuk in de print van de sleutel,
jaar er op een nieuwe decoder en sleutels, jaar daar op moest alles vernieuwd worden, de decoder communiceerde niet meer met de ECU
kosten 1200,- euro bij de Renault dealer.
Auto was goed onderhouden en mechanisch helemaal top 1997 en 120.000 op de teller.

Ik moest anders nog 300,- euro onderzoek kosten betalen.

Auto is nu naar de sloop, we hebben nu een Megane type 1 1998 1.6E Cabrio.

Ik hoop nu van deze ellende bespaard te blijven, en anders hoop ik dat er iemand op dit forum is die dit systeem echt in de vingers heeft.

Mark

sjerrie

http://link.marktplaats.nl/422612077

Je zou met deze man contact opnemen. Ben je er helemaal vanaf.

Wij moeten er ook nog 3 laten veranderen.

Als het werkt is het goed toch
~Just got Maggied~

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev