Advertenties


Onderdeel vervangen bij dealer: Airco Turbine (klopt dat)?

Gestart door Rens, 24 november 2010, 23:07:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rens

Ik was laatst bij de dealer oa. voor een kraak, een 2e key kaart, en ik gaf ook aan een trilling te horen vlak bij mn binnenspiegel.
Meer eigenlijk in de houder van de zonneklep in het midden.

Bij ophalen van de auto zei de dealer dat ze een airco turbine (airco motortje) vervangen hadden.
Deze zou interieur lucht uit de auto halen en naar de Climat Control sturen om zo te werking van '' AUTO'' op de Climat te bepalen.

Kan iemand van hier bevestigen of er daadwerkelijk zo'n soort functie daar vlak bij de binnenspiegel zit?
En wat het doet..
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

A110

Dit verhaal klopt.

Er zit daar inderdaad een motortje die lucht aanzuigt en zo meet (heeft 2 fuctie's) hoe warm de lucht is en hoeveel vocht er in de lucht aanwezig is.
Dit wordt dan inderdaad doorgegeven aan de rekeneenheid van de climat-control zodat deze er wat mee kan gaan doen.

Maar hebben ze het gelijk vervangen? Meestal worden die motoren waaraan een soort propelor/ven erg vuil door de aangezogen lucht. Het is hetzelfde princiepe als een computer koelvan die trekt ook stof en vuil aan. Ik haalde ze uit elkaar en maakte ze schoon en dit was meestal de oplossing.
Maar bij jou zal het wel garantie zijn geweest.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Rens

Klopt, het was garantie.

Ik gaf aan dat ik daar last had van een trilling cq/ retonatietrilling.
En toen gaf de dealer aan dat ze hem hadden vervangen, omdat hij stuk was, en daardoor meer trilde.

Is het overigens dat kapje met die sleufjes waar we het over hebben..?
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

matthew


Rens

Is dat een gevoelig iets, dat motortje? of gaat het zelden stuk..
Leuk om zo te leren over je auto / merk.

Mijn vorige waren alleen maar Seat's, en van dat merk ben ik bijna een vraagbaak haha.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev