Advertenties


Koppakking gescheurd (garantie dealer???)

Gestart door NLHVV, 22 november 2010, 23:19:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

NLHVV

Heey iedereen,

Ik heb een probleem. Ik heb precies 3 maanden geleden een Renault Megane fase 2 gekocht
Het betreft een 1.5DCI uit 2003

Probleem is. Ik reed op snelweg, Boordcomputer gaf aan motor oververhit, dus gestopt, anwb gebeld en gewacht

ANWB heeft onderzocht, olie in koelvloeistof, dus vermoeden lekke koppakking
Mocht van ANWB naar dealer rijden (Geen snelweg) met verwarming op max en airco aan.

Daar aangekomen heeft een lokale dealer gekeken, en vastgesteld dat koppakking inderdaad kapot is.
Hij wil het doen voor 700 excl. btw (mits de kop zelf niet kapot is)


Nu zit ik er dus mee dat auto nog geen 3 maanden geleden is gekocht bij een merkdealer (Den Hartog in Hellevoetsluis)

Ik wil zowiezo teruggaan naar hun, maar ik heb verder geen technisch verstand van auto's, hebben jullie misschien een paar tips waarmee ik naar de dealer kan gaan?

Nu lees ik zelf:
CiteerU als koper moet bewijzen dat de auto niet voldoet aan uw verwachtingen en dat het niet uw schuld is dat de auto gebreken heeft. Op deze regel is één uitzondering: als uw auto binnen 6 maanden na aflevering een gebrek vertoont, was volgens de wet dat gebrek al aanwezig toen u de auto kocht. Binnen 6 maanden hoeft u niets te bewijzen en moet de verkoper bewijzen dat de auto bij aflevering wel aan de redelijke verwachtingen voldeed.
Nu heeft de dealer een grote beurt + APK gegeven bij aflevering, is dit voor hun bewijs dat het goed was?

matthew

Zowiezo niet verder rijden meer.

En als je de auto gekocht hebt met garantie dan is het geen probleem.
Heb je de auto gekocht zonder garantie,zijn de kosten voor jezelf.
Je hebt de auto immers dan goedkoper gekocht,eventuele gebreken zijn dan voor jezelf.En daarmee kun je dus je winst of verlies maken.

Als je bv een auto koopt met garantie en klaarmaken en mankeert niks dan betaal je meer en wat dus niet nodig was en zonder garantie neem je de gok zelf.

NLHVV

Het was zo, het is een Bovag Dealer, die zou garantie moeten geven bij een auto boven de 4500 euro. (prijs auto was 4750)

Hun beweerde omdat hun een G2 dealer zijn, ze dat niet hoeven, maar pas bij 6000
Dus hij is inderdaad zonder garantie gekocht. Maar ik vind toch niet kunnen dat als je een auto 3 maanden hebt je al meteen zoveel kosten hebt

matthew

Je kunt er nooit in kijken.
Maar heb je hem wel echt bij een merkdealer gekocht?
Er zijn veel handelaars bedrijven daar kopen mensen voor weinig vaak een ex lease auto en ik verzeker je dat je binnen een half jaar dan vaak al 1000euro aan onkosten hebt of meer.
Maar dat ligt natuurlijk ook aan dat de auto niet wordt klaargemaakt en geen garantie wordt gegeven,en je dus rekening moet houden met eventuele kosten.

Als het echt een bovag bedrijf is kun je dit na checken bij bovag zelf.
Officieel zijn ze dan idd verpilt bij auto's vanaf 45ooeuro een half jaar garantie te geven.
Maar heb je hem zo meenemen gekocht tja,dan kun je het proberen of hij het wil vergoeden,of de kosten wilt delen.

NLHVV

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe heel tevreden was
bij aankoop helemaal schoongemaakt en in wax gezet door een speciale behandeling wat normaal ook €175 kost
+ grote beurt en nieuwe APK

Daarnaast had ik de dag dat ik hem gekocht had meteen een probleempje met service lampje, dit hebben ze kosteloos gerepareerd + had 2 dagen leenauto.
Maar wil toch voorbereid op pad gaan
Hij staat op bovag site als dealer. is wel officieel Opel dealer maar maakt niet uit natuurlijk

http://www.bovag.nl/index.php?pageID=13&memberID=25035&catalog=membercars

Ja, dat was ook mijn doel, ik ben eerlijk gezegd ook tevreden met 50/50 omdat hun natuurlijk dit ook niet kunnen voorspellen, maar wil het liefst niet opdraaien voor volledige bedrag.

Maar vond het altijd een vaag verhaal over die garantie van hun. terwijl ze het officieel wel verplicht zijn

matthew

Dan zijn ze het wel verplicht.

Maar als je over een renault praat ga ik er vanuit dat je ook over een renault dealer praat en niet over opel.

Maar officieel zijn ze dus dan wel garantie verplicht.
Ga anders in iedergeval de stap maken en mocht het geen garantie zijn voor 50/50.

NLHVV

Ik ben vandaag geweest, ze hebben de auto meegenomen en hun willen eerst een diagnose stellen voor ze iets verder zeggen.

Ik heb inmiddels ook een juridisch adviseur gesproken, die zegt dat ik hun gewoon kan laten opdraaien voor de volle 100% van het bedrag dat het gaat kosten.

Ik zal jullie laten weten hoe het verloopt

NLHVV

Even een update posten, nu een week en een dag later hebben ze alleen nog maar ontdekt dat er een stalen koppakking in zit, die niet zomaar kan scheuren, ze denken dat de oorzaak een te laag peil van koelvloeistof is geweest. Maar moeten hem nog open maken en kijken of de kop nog heel is.

Vind het raar dat de koelvloeistof te laag is aangezien door dezelfde dealer 3 maanden terug is bijgevuld en peil is gecontroleerd met de grote beurt
Ze vertellen me dat het minstens nog een week gaat duren, vind het wel erg lang duren...

matthew

Ja dat kan zijn ,maar hun hebben ook een planning en jou auto komt tussendoor erbij.

Als het peil te laag is geweest dat kan,maar dan moet er een andere koelwater lekkage zijn,want het is verder een gesloten systeem.

NLHVV

Nou, er is nieuws.

De kop is helaas ook niet goed meer, de dealer sprak dat er een ruilkop op moet.

In het geheel zou de dealer normaal €2300 vragen, maar we zijn eruit gekomen dat ik €1000 betaal, en hun de rest.


matthew

Mooie deal dan toch.
Jammer dat die niet meer goed is.
Maar dan heb je dadelijk wel een boel nieuw.
Wel even een vraagje of de waterpomp ook wordt vervangen?

NLHVV

Ik heb het niet over het waterpompje met de dealer gehad, is het aan te raden?

Er staat nu 121.000 op de teller, distributieriem en waterpompje zijn bij 93.000 vervangen.

matthew


NLHVV

Oke thnx,

Ik heb vandaag de auto terug gekregen.
Wat mij alleen nu opviel is dat tijdens het rijden ik een lichte ratel hoorde, na aankomst zette ik de motor stil, maar liet sleutel in contact (dus accu bleef draaien), stapte toen uit, en hoorde die ratel nog steeds, ter hoogte van motorkap en dan tegen het raam aan de passegierskant aan. (toen ik motorkap wilde openen stopte het ineens)

Weten jullie misschien wat die ratel is?

Daarnaast viel me op dat de koelvloeistoftank niet is schoongemaakt, (helemaal links onder motorkap), deze hoort wit te zijn, je ziet nu nog de resten van olie aan de binnenkant zitten van toen die kapot was, is dit normaal dat ze dit zo laten na reparatie van koppakking?

alvast bedankt en fijne kerstdagen iedereen

matthew

Ratel kan blad in kachelmotor zijn geweest.

(een accu kan niet blijven draaien,maar dat terzijde).

Koelvloeistof reservoir hadden ze schoon moeten maken,tenzij dit aanslag is en verder geen koek wat nog los kan komen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev