Advertenties


verlies koelvloeistof, heb al een aantal dingen gecheckt, niks gevonden

Gestart door blond1989, 22 november 2010, 21:29:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

blond1989

oke, ik heb geen verstand van auto's. heb op forums gekeken wat het probleem zou kunnen zijn, en heb dit ook gecheckt.

Sinds april dit jaar heb ik mn megane. Een week of 4 terug ging ik mn koelvbloeistof checken, aangezien mn verwarming niet meer warm werd en de temperatuurmeter erg hoog stond.
Er zat geen vloeistof in de tank. Geen idee of dit al langere tijd zo was, heb het daarvoor nooit gecheckt.
Heb gelijk een litertje vloeistof gekocht, en mn tank gevuld.

Nu een week of 4 later, heb ik nieuwe koelvloeistof gekocht, voor het geval dat ik het weer nodig zou hebben. Heb gelijk t reservoir gecheckt, en weer was ie leeg.

Nu bedacht ik me dat er toch wel iets aardig mis kan zijn.

Ik heb de radiateur bekeken, geen roze of groene vloeistof/poeder erop.
Geen natte plekken aan de passagierskant onder mn dashboard
Heb m 10min stationair laten draaien, geen lek.

Iemand een idee wat het wel kan zijn?

Zou er gewoon te weinig vloeistof in hebben gezeten, of zou er ergens toch echt een lek moeten zijn wat alleen gaat lekken tijdens het rijden?
Kan namelijk nooit natte plekken ontdekken als ik wegrij van de parkeerplaats.

Hoop dat jullie me kunnen helpen. Anders maak ik toch even een afspraak bij de garage as weekend.

Alvast bedankt!

Laurens Klein

loopt de auto goed?
De dop van je reservoir, is die schoon?

En kun je de auto een nacht droog zetten zodat je kunt zien of er druppels onder liggen(na een lange tijd stil te hebben gestaan)?

Jeroen_natas


matthew

Niet mee doorrijden.
Eerst zeker weten dat je koelsysteem goed ontlucht is.
Dan gaan kijken of er nog lekkage's te zien zijn.
En een koppakking test doen.

blond1989

Ik heb net mn reservoir nog eens opengedraaid, hij is nu weer voor helft leeg, had m gisteravond gevuld tot de max.
ik bel gelijk even de garage. nu maar hopen dat het allemaal een beetje meevalt

blond1989

Citaat van: Laurens Klein op 22 november 2010, 23:05:24
loopt de auto goed?
De dop van je reservoir, is die schoon?

En kun je de auto een nacht droog zetten zodat je kunt zien of er druppels onder liggen(na een lange tijd stil te hebben gestaan)?

smorgens liggen er geen druppels onder. de auto loopt verder prima. af en toe wilt ie niet helemaal lekker starten, maar misschien heeft dat wel met de lage temperaturen te maken. beetje gas erbij, en hij start prima.

wat kan er aan de hand zijn als die dop niet goed schoon is?

albert_coupe



zoef100

Laat je systeem ff onder druk zetten bij de garage dan weet je snel wat er loos is .

Marcooob

Ik had dit probleem ook, vandaag laten verhelpen. Waterpomp was kapot.

Roy16v

trek je olie pijlstok er eens uit en draai de olie vul dop eens los,
kan ook zijn dat de koppaking lekt tussen cilinder en olie kanaal.
dan drukt ie het water langzaam bij het olie in.

als in de dop en pijlstok mayo zit,dan zit er water bij.

ander oorzaak kan zijn dat het in de cilinder ruimte terecht komt en dan word het verdampt maar,,,, dan zou je auto ook wit moeten roken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev