Advertenties


achterruitenwisser motor en mistachterlicht

Gestart door Rataplan, 19 november 2010, 08:05:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rataplan

ik heb afgelopen week mijn achterruitenwisser (althans de sproeifunctie) nog gebruikt.
nu was deze bijna leeg en heb ik ruitensproeier vloeistof ( de winterversie) in het vat gedaan.
Voor de voorruit werkt de sproeifunctie nog wel, achter niet meer.
Ik hoor achter ook geen motor voor het sproeisysteem terwijl ik deze voor wel hoor.
Zijn dit 2 aparte motors?
Hoe kan ik kijken of de leiding niet verstopt zit?

Ook krijg ik met geen mogeljkheid mijn mistachterlicht aan het branden
Lampje is ok, zekering is goed.
Als ik hem probeer in te schakelen via de hendel gebeurt er niks, terwijl die voor de voorkant geen probleem heeft.
iemand enig idee in welke richting ik moet zoeken?

A110

Sproeierpomp is 1 pompje voor zowel de voorzijde als achterzijde en waarschijnlijk is die kapot. Komt regelmatig voor. Via rechtervoorwielkuip kun je erbij komen met een paar soepele handen.

Heeft jou auto een trekhaak? dan zal waarschijnlijk daarin het probleem zitten van het mistachterlicht. Had ik pas geleden ook. Ik heb er een nieuwe stekkerdoos opgezet omdat deze helemaal geoxideerd was aan de binnenkant waar de bedrading zit.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Rataplan

bedankt voor het snelle antwoord.
Als de sproeierpomp kapot is, dan zou de voorrruit toch ook niet werken?
Die doet het namelijk wel.

ik heb geen trekhaak, maar bedenk net dat toen ik de auto kocht deze apk was afgekeurd omdat de veer op de groot licht hendel lam was, daarna is de hele hendel vervangen. Ik ga die eens uit elkaar halen om te kijken of het daarin zit.
Hij moet eerst gewerkt hebben want anders was hij ook daarop afgekeurd
bedankt voor de hulp

A110

Als je 1 sproeierpompje hebt dan worden de plus en de min omgedraaid. Bij gebruik van de sproeier op de achterruit wordt de draairichting omgedraaid en daar zal wel het probleem zitten. Gewoon het pompje vervangen.

Handel kan je niet uitelkaar halen. Als je het mistachterlicht aanzet gaat dan wel het controle lampje branden? Als dit zo is dan hoef je niet naar de handel te kijken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Rataplan

hoi Jeroen,
nee ook het controle lampje brandt niet, ik heb even naar de hendel gekeken en het hele stuur moet eraf als ik de hendel wil losmaken.
Ivm de airbag lijkt mij dit niet iets wat ik zelf moet gaan doen
Die pomp is dat een duur geintje?

Ik moet toch nog eens langs de garage want mijn controle lampjes blijven branden als de auto op slot zit en dat lijkt mij ook niet juist.


A110

Pomp kost een paar tientje's en kan je best zelf doen als je handig bent.

Voor je mistlicht zal ik toch maar even naar de dealer/garage terug gaan. Misschien verkeerde schakelaar of stekker niet goed gemonteerd. En die controlelampje's is inderdaad ook niet goed dat die blijven branden als auto op slot is.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Rataplan

wat inderderdaad pompje,koste me 12 euro op internet .voorbumper verwijderd en kon hem zo vervangen.
voor de mistachterlicht, zie dit topic:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=11760.new#new

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev