Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn auto] DEEL 39

Gestart door Stefan, 17 november 2010, 08:46:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

cmonsprenger

#195
Zojuist led kenteken verlichting gemonteerd, staat stukje netter! !-!
Oud VS nieuw:

Ook voor mijn verjaardag universele elektrische ramen gekregen,al bezig geweest met inbouwen. Werkt mooi, werk om kabels mooi door originele rubbers weg te werken. Zal binnenkort fotootjes van posten :q

Stefan

Goed bezig !-!
Het zijn de details die het hem doen he meestal Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rogier

@csmonsprenger is het veel werk om de elecktrische ramen in te bouwen ?
en welk merk heb je gebruikt om dit te doen ?

cmonsprenger

@rogier Ja ik ben er nu al 2 halve daagjes mee bezig geweest, wat het meeste werk is is om de kabels mooi door de rubbers weggewerkt te krijgen. Ik kan straks wel even fotootje/filmpje posten van hoe het eruit zag/ziet. Het mechanisme is opzich echt heel simpel te installeren, heel easy met alle meegeleverde universele opzetstukken, goede opzetstukkje er even opzetten en dan het raammotortje erover. Maar aangezien ik al extra speakerkabels, kabels voor knipperlichten in spiegels door de deurrubbers had liggen, en nu moesten er nog wat extra kabels doorheen doe je er gewoon ff over om gat groter te krijgen en netjes doorheen te werken. Maar tijdje prutsen beloont je daarna wel met mooi netjes weggewerkte elektr. ramen !-!
Ik heb het setje van SPY europe gebruikt, op de cargoods site staat die voor 50 euro :q En wordt netjes thuis geleverd, alles erbij compleet kabelboom, schakelaars zelfs schroefjes rubbertjes alles er netjes bij. Zelfs mogelijk om op je originele deurbakken met elektr ramen schakelaars zo op te klikken ipv schakelaars van hun.

Als er meer vraag naar is voor mensen die geen elektr. ramen hebben maar het wel goedkoop willen kan ik er miss wel een FAQ van schrijven? ;)

Robin

Ik denk dat dat best een handige FAQ is, met goeie foto's (je hebt het meeste nog los liggen) !-!
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Rogier

Ik heb nog 2 van die slinger apen in me auto hangen, om me ramen open te krijgen.
en wil ook over gaan op elecktrische ramen, dus de FAQ kan goed van pas komen, ik denk dat ik ze ook ga bestellen.
Denk dat dit wel beter is dan die autostyle dingen of maakt het niet veel uit ?

cmonsprenger

Ja die had ik er ook nog inhangen :neen: En aangezien ik leren deurpanelen van Jan van heteren overgenomen had, waar 2 gaten per deurpaneel in zat, moest ik weer andere deurbakken kopen om die gaten af te dekken, daardoor konden de slingers er niet meer aan en moest ik wel aan de elektr. ramen o-)

Ik heb even gekeken op autostyle.nl en dan bedoel je denk ik dat setjes van 160 euro of dat beter is of niet? Want die andere die er op staat, is precies dezelfde als ik heb en is dus precies dezelfde als cargoods (van SPY-europe). Ik denk dat deze minstens net zo goed zijn hoor, als je het een beetje netjes vastzet en doet, gaat dit goed werken hoor en het verschil niet veel uitmaakt.

Dan denk ik dat als je slim bent rogier (en anderen) de deurbakken even ergens op de kop kunt tikken met de standaard schakelaars erin, dat is het mooiste, hou je het origineel en netjes in je auto.

Ik heb ff een filmpje op youtube gegooid en hoop dat jullie die hier nou kunnen zien?

(het tikkend geluid op het einde wat jullie horen, is die irritante recirculatieklep wat ik nog een keer moet verhelpen, krijg alleen mn ruitenwissers er met geen mogelijkheid vanaf l-)

Hier nog even fotootje ervan hoe het erin zit. Uitleg volgt dus nog !-!

PS: ik zal morgen of binnenkort even de FAQ maken met foto's en alles duidelijk erbij, want vandaag heb ik er geen tijd voor i.v.m. mn laatste autotechniek tentamens morgen :q

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rogier

#203
je ruitenwisser kan je eraf halen met een "poelietrekker" kost een paar euro bij de praxis, je gebruikt het en je brengt het ding weer terug. heb ik ook gedaan :D

kan je je passagiers kant ook open doen vanaf de bestuurders kant ?

cmonsprenger

Ow haha handige tip !-! Dat wist ik niet dat dat zo mooi kon. Toevallig heeft vader van mijn vriendin er nog een liggen zei ie gister dus binnenkort maar eens de ruitenwissers eraf halen.

Ja dat kan dus ook, daarom loop ik in dat filmpje dus ook naar voren naar accu. Toen had ik nog aangesloten met kabels gewoon ff buitenlangs naar accu om te testen. Waar ik hem als eerst dus mee open doe in filmpje is bijrijders kant, en daarna doe ik hem open met schakelaar van bestuurderskant Y

Rogier

graag gedaan ;) dat is wel ideaal ik ga denk ook binnenkort ff kijken of ik ze ga bestellen is wel erg ideaal thanks !-!

Nicole

Ik heb gister een leren stuur gekocht voor m'n megane.
En een splinternieuwe Espace onderlip, zag een nog nieuw in de verpakking op marktplaats staan voor een heel mooi prijsje, dus meteen opgehaald. !-!

Had laatst een gemonteerd van de sloop, maar deze sluit niet mooi aan. Die kwam van een Espace af die een flinke kopschade had, en ik denk dat de onderlip ook heel wat te lijden heeft gehad, ook zit er een scheurtje in, dus denk dat het daardoor komt.

We gaan hem nog wel proberen onder de 2.0 16v van m'n vriend, kijken of het toch nog gaat lukken om hem er netjes onder te krijgen.



Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Erwin Haanen




Vandaag mn eerste poetsspullen gehaald ,had me voorgenomen deze auto in orde te houden
megane 4 station 1200 gtline

cmonsprenger

Ik heb nu niet iets nieuws gemonteerd, maar wel iets nieuws gemaakt voor julie !-! Heb de How To elektrische ramen installeren net helemaal getypt en is vrij uitgebreid. Hoe willen jullie dat ik hem stuur. moet ik hem hier posten met links van imageshack erbij of moet ik hem mailen naar iemand zoals ik hem nu heb als word bestand, daar waar een foto moet heb ik staan (foto1) in het word bestand en de fotos die erin moeten heb ik dus foto1 etc genoemd. U zegt het maar Y ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat misschien meer mensen dit gaan doen, ik vind het iig echt top! :q

Rick Santbergen

Hier kan je hem plaatsen Simon
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?board=76.0

In ieder geval top dat jij deze faq heb gemaakt. Ik denk dat het voor veel personen een handige faq is.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev