Advertenties


Megane 2 ph1: Airbag spoel / Airbag doorgever

Gestart door Rens, 15 november 2010, 22:38:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Rens

Eind vorige maand is mijn auto nog terug geweest voor wat klachtjes na de aflevering
Waaronder een extra geluidje in/achter mn stuur wanneer ik richting aangeef.
Ik omschrijf dit alszijnde: Flik-Flak geluidje.

De dealer heeft toen die dag daarvoor mijn Airbag-spoel (ook wel airbag doorgever genoemd volgens Renault) vervangen.
Echter nu, nog geen 2 weken later, maakt hij weer dit geluid.
Wat is dit eigenlijk voor iets, en kennen jullie het geluid in je stuur, wanneer je richtingaanwijzer uitstaat, en je je stuur draait.

Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

matthew

Dat is je ring airbag,en dat zul je nog wel 100x kunnen vervangen,dat geluidje zal altijd zachtjes aanwezig zijn.

mike_megane

Ik heb dit ook gehad. Airbag lint was het.

Heb dit laten vervangen en het probleem is nu verholpen Onderdeel kost € 185,- bij de dealer, want het is een compleet stuk waar ook je hendel van het licht en knipperlicht opzitten.

Megane 2 ph1 1.6 16v Privilege Luxe

Rens

Citaat van: matthew op 16 november 2010, 19:49:28
Dat is je ring airbag,en dat zul je nog wel 100x kunnen vervangen,dat geluidje zal altijd zachtjes aanwezig zijn.

Kun je ook aangeven hoe dat kan?
Waarom het dus zo kwetsbaar is.

Ik vind het alleen vrij storend, snap dat het niet veel kwaad kan, maar ik woon in een wijk met alleen maar rotondes haha
En wat is de reden van stuk gaan? Ik heb zelf het idee dat het opkomt wanneer je je stuur volledig heb uitgedraaid, kan dat? (bijv bij in- en uitparkeren)
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Rens

Ik ben dus vorige week donderdag bij de dealer geweest voor mn 2e key-kaart, maar ook voor die Airbagdoorgever/spoel, en gelijk bij de balie werd er al lomp aangegeven dat als het de airbagspoel betreft, hier waarschijnlijk niet aan zal worden gedaan.
Ik leg uit dat het nog een garantie termijn betreft, en ik het bijgeluid niet had toen ik de auto kocht, en toen het de 1e keer gerepareerd was, DUS dat het ook zónder kon.

Gelijk begon meneer dat ze er dan wel ff aar zouden kijken, maar als het norm was, ze het zo lieten.
Uiteraard weet je dan het antwoord al, wanneer je de auto weer komt halen, het was natuurlijk binnen de norm.
Eens goed gevraagd wat er nou gebeurd, maar het schijnt dus te zijn dan de spoel afwikkelt wanneer je je stuur draait. En dat hij eigenlijk altijd na een week of 2 weer geluid maakt.
''Het was innorent aan de constuctie'' gaf de balie meneer aan. Oftewel, het euvel blijft altijd.

Hoe vinden jullie dit? Accepteren, of eisen om te vervangen zolang de garantie loopt?
(p.s ik ben bereid veel te accepteren hoor, maar sommige dingen werken ook samen met de manier waarop je geholpen word)
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

arend-wim

Niet mee accoord gaan. Wat voor dealer is het? Als heb bovag is kan je daar een beroep op doen, is het Renault zelf, kan je ook een beroep doen op bovag. Nu heb je dit, over een jaar (op eigen kosten) een echt probleem. Die garantie is een verzekering waar je zelf voor betaald hebt bij aanschaf, dus de dealer moet niet zeuren. Anders een second opinion aanvragen bij een andere dealer. Suc6.
Grand Scénic 1.6-16v Bussinessline 1-2009 Blauw

mike_megane

Zeker niet accepteren. Als je er een tijdje mee blijft rijden en je hebt een keer snel het stuur volledig omgedraaid om bijv te keren dan gaat het lint helemaal los zitten en gaat het airbag lampje branden. De airbags in de auto zullen dan niet meer werken en de automatische deurslot zal ook niet meer werken. (dit ivm veiligheid als je een ongeluk zou krijgen de duren open zijn en niet op slot aangezien je airbag niet werkt)

Zoals ik eerder al aangaf kost het je E 185,- excl monteren. Ik zou het dus zeker laten vervangen. En net zoals arend-wim al zegt, als ze het niet willen vervangen de bovag inschakelen.

Megane 2 ph1 1.6 16v Privilege Luxe

matthew

Als het geluid te horen is wanneer je radio uit is of heel zachtjes staat is het inderdaad acceptabel.
Er is inderdaad weinig aan te doen ,want het komt bij elk ding weer terug.
Dit is dus een (nare)eigenschap van de auto.
Je kunt je het jezelf er dus heel moeilijk mee gaan maken en doen wat de mensen hier boven zeggen,en zo dus onmin gaan krijgen met je dealer waardoor je dus in de toekomst gezien zal worden van daar heb je hem weer hoor.
En dus minder plezier met de auto hebben.

Je kunt het ook accepteren en mocht het echt teveel (Hard) gaan kraken kun je zeker nog terug gaan en zullen ze het weer moeten vervangen.

mike_megane

Of met de dealer op papier overeenkomen dat je het nu laat voor wat het is, maar als het binnen een bepaalde tijd (bijv 6 maanden) erger wordt dat ze het alsnog kostenloos vervangen.

Megane 2 ph1 1.6 16v Privilege Luxe

Rens

Citaat van: matthew op 25 november 2010, 23:01:12

Je kunt het ook accepteren en mocht het echt teveel (Hard) gaan kraken kun je zeker nog terug gaan en zullen ze het weer moeten vervangen.

Alleen buiten de garantie om zal dit lastig gaan denk ik..
Verder snap ik ook dat ik er geen reet mee opschiet als ik het laat make, want binnen 2 weken is het toch weer terug, maar gaat ook om de manier waarop ze het melden enzo.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Rens

Citaat van: mike_megane op 26 november 2010, 08:55:28
Of met de dealer op papier overeenkomen dat je het nu laat voor wat het is, maar als het binnen een bepaalde tijd (bijv 6 maanden) erger wordt dat ze het alsnog kostenloos vervangen.

Dat is nog niet zo'n slecht idee, maar of ze erin trappen. :S
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

matthew

Dat kun je idd ook nog proberen.
Niet geschoten is altijd mis.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev