Advertenties

KM STAND GECONTROLEERD.

Gestart door dennis21, 12 november 2010, 17:47:43

Vorige topic - Volgende topic

dennis21

ik ben vanmiddag bij een garage geweest, heb het over inruil van mij auto gehad.

Meneer vraagt aan mij wat is je km stand ik zeg tegen hem 178.000.

Hij ging het checken bij nap en belde mij en zij :

Maar meneer u km stand in 2008 was 389.542 km.

Ik heb de auto nu 3 maanden..

Kan ik hier nog iets aan doen?

Rick Santbergen

Waar heb je die auto gekocht, via particulier of bedrijf?

Het lijkt me echt balen om te horen, vandaar dat ik altijd zelf de nap check als ik auto koop via sms.
Een auto van deze kilometerstand is helaas niets meer waard, ben ik bang.

Nicole

Dat is balen, het gebeurd tegenwoordig helaas (te) veel.

Waarschijnlijk kan je er niets meer aan doen, gezien de vorige eigenaar er misschien ook niets van weet..
Het kan bij alle eigenaren zijn gebeurd in de tijd van 2 jaar..
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

Roy (Coup a One)

Flip, dat is balen 8)7

Mocht je de auto bij een bovag aangesloten garage weg hebben, dan zou ik als eerste naar de garage gaan om verhaal te halen maar ga niet alleen. Willen ze echter niets voor je doen dan moet je hogere stappen ondernemen maar wat heb je v/d auto betaald als we zo vrij mogen zijn!?

Nicole

Je zou trouwens op een of andere manier kunnen achterhalen (vraag me niet hoe haha!) bij welke eigenaar/bedrijf de KMstand ineens zoveel naar beneden gehaald is.
Misschien een rare vraag, maar heb je de auto van het huidige bedrijfof particulier mét nieuwe APK gekocht en zat het keuringsrapport erbij?
Zo ja, neem contact op of hij ook een keuringsrapport had bij aankoop van de auto.
Soms wordt hij na een APK terug gezet, en geven ze het keuringsrapport er dus niet bij omdat dan de oude KMstand erbij vermeld staat. :)

Nicole

Zou ik anders even de RDW navragen (heb er gewerkt dus kan zo voor je vragen, en mijn moeder werkt er nog) wat je er eventueel aan zou kunnen doen? :)
Hun hebben namelijk zowiezo zicht over de huidige APK, (ook adviespunten etc. zijn zichtbaar), ik weet alleen niet of de KMstand, en eventuele APK geschiedenis te zien is, als dit wel kan, kan je vragen of hun een brief versturen of de oude (eigena(a)r(en) contact met je op willen nemen, dit kan namelijk, alleen jij krijgt geen gegevens door, hun vragen alleen de oude eigenaar of hij contact zou willen met de huidige.
Zo niet, dan heb je (helaas) pech.

Edit: Ik heb ff gevraagd. Je kan de RDW vragen of zij een brief willen versturen of de oude eigena(a)r(en) contact met je willen. Vooraf moet je wél een bedrag van rond de €5 overmaken.
Die persoon kan aangeven of zijn gegevens vrijgegeven mogen worden aan jou, of niet. Als hij dit goed vindt, krijg je zijn gegevens. Zo niet, pech en geld kwijt..
Ze hebben geen zicht over de km-standen, hiervoor zou je eventueel contact op kunnen nemen met de NAP. Of ze je kunnen helpen is een ander verhaal!

Succes

Rick Santbergen

De persoon bij wie de auto is terug gedraaid geeft natuurlijk zijn gegevens niet vrij ;)

Nicole

Zolang hij van te voren niet weet waarvoor hij contact wil, heb je altijd een kans! :)
Die persoon weet vast niet dat hij erachter is dat de KMstand terug gedraaid is. :)

Rick Santbergen

Vast wel, het is heel makkelijk om daar achter te komen. (no offence)

Nicole

Maar.. 't was alleen een tip haha! :)
Als je 't ervoor over hebt kan je altijd zeggen; Nee heb je, Ja kun je krijgen! Y

Rogier

zou het niet kunnen zijn dat de vorige eigenaar een andere tellerunit heeft gemonteerd, en ook de kmstandplaatjes heeft meegenomen ? of wordt dat niet opgeslagen in die unit ???

matthew

Jep dat wordt opgeslagen in de unit,maar wat ook nog weleens gebeurt is een tikfout bij het invoeren van de kmstand bij nap.

Je krijgt altijd een nap uitdraai van de laatste 10 jaar,als daar geen logisch verloop in zit naar die 389000,dan weet je dat het een typ fout is.(dit komt ook echt voor helaas,waardoor je dus foutive nap's krijgt).

Vond/vind je je auto er anders uit zien dat hij ruim 300000km zou hebben gelopen,want vaak zien veel onderdelen er dan wat slechter uit.

DHL

Hier in Belgie heb je rechtsbijstand. ik zou contact opnemen met de verzekering en vragen of je hiervoor een advocaat kan krijgen. Die kent de procedure. Hij zal de vorige eigenaar in gebreke stellen, die dan zal moeten bewijzen dat hij de wagen met een exacte kilometerstand doorverkocht...

Nicole

@DHL: Maar stel dat de vorige eigenaar er niets van weet, en het eerder gebeurd is, wordt hij net als Dennis ook het ''slachtoffer" hiervan. :)

dennis21

nou ik ben eindelijk weer eens online..

Heb een aantal dingen gedaan...

Ik ben naar me oom gegaan (Heeft autobedrijf)
heb daar een uitdraai laten maken van de NAP.
389.542 km  08/05/2008
kwam daaruit..

maar ik heb een ander auto bedrijf achter op mijn kenteken staan.

Autobedrijf Bl***

Daar heb ik naar toegebeld en hun hadden de auto in 2007 verkocht met een km stand van :

282283 km.

En toen vroeg ik wanneer hebben jullie hem voor het laatst in onderhoud gehad?

Waarop ik antwoord kreeg : 23-08-2008.
en toen had die 432.385 km gelopen...

Toen schrok ik natuurlijk me helemaal rot.

Toen heeft me oom naar die man gebeld (Blijkbaar kennen die handelaren elkaar allemaal)

en die vroeg wie was de eigenaar..

Toen heeft die een naam gekregen Theo. k met het adres en tel nummer.(Niet erg netjes maar goed)

meneer proberen te pakken te krijgen helaas nam der iemand anders op en meneer was verhuist... ik zei weet u waarheen... en de mevrouw zei ja (Omdat ze nog post kreeg voor hem op zijn oude adres en het door moest sturen) en daar ik het nieuwe adres van gekregen..

ik ben meteen bij meneer langs gegaan en toevallig was die thuis...

Alleen meneer wist natuurlijk van niks..

Ik weer terug naar de garage gegaan die heeft het volgende voorstel gedaan..

Ik neem de auto terug van ik geef 90% van het aankoop bedrijf retour..

+ eventuele reparatie kosten..

En daar ben ik mee akkoord gegaan..

Alleen nu nog een andere auto..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev