Advertenties


Stuurhuishoes vervangen, vaag stuurgevoel nu

Gestart door rono, 9 november 2010, 10:02:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rono

Hallo,

Ik heb voor de apk mijn stuurhuishoes moeten laten vervangen, normaal doe ik dit soort dingen liever zelf maar ik had er geen tijd voor jammer genoeg.

Nu zit er speling op mijn stuur (als je het stuur heen en weer beweegt bij stilstand hoor je hem " kloenken " en de auto staat voor mijn gevoel niet meer goed uitgelijnd. Kan dit gekomen zijn door het vervangen van deze hoes? De garage kan natuurlijk makkelijk zeggen dat dit al zo was...


RobScénic

Ja dat kan zeker. Omdat ze de stuurkogel moeten verwijderen voor het vervangen van de hoes, kan het zijn dat de sporing niet meer goed is. Eigenlijk moet na het vervangen van zo'n hoes de auto opnieuw uitgelijnd worden.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mike_megane

Citaat van: RobCoupe op  9 november 2010, 20:23:41
Ja dat kan zeker. Omdat ze de stuurkogel moeten verwijderen voor het vervangen van de hoes, kan het zijn dat de sporing niet meer goed is. Eigenlijk moet na het vervangen van zo'n hoes de auto opnieuw uitgelijnd worden.

Het uitlijnen van de auto kost tussen de 40 en 50 euro. 
Megane 2 ph1 1.6 16v Privilege Luxe

rono

Okay, thanks voor het antwoord! Kan hij voor de tweede keer dit jaar naar de uitlijner, maar het is niet anders.

RobScénic

Uitlijnen is het enige waar ik voor naar kwikshit ga..... Daar kost het 22,50.
(En dan kunnen ze je geen onnodige onderdelen en reparaties aansmeren)
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Patrick84

#5
Hmm dat kloenkgeluid heb ik ook en bij de dealer hadden ze het er bij mij over
dat er ruimte in de bussen zit waar de stang doorheen loopt.
En ze hadden het erover dat het stuurhuis dan vervangen dient te worden.
Toevallig ook last van zo nu en dan irriterende klopperende geluiden tijdens het rijden en dat je dit iets voelt in het stuur?. Ben toch wel benieuwd als dit hetzelfde is. Het vervangen van het stuurhuis is nogal een pijnlijke kwestie en mij werd geadviseerd ermee door te rijden aangezien het niet gevaarlijk is en hij er oud mee kan worden.
Ik heb trouwens een 1.4 16v Phase 2 uit 2001.

Heb je trouwens ook dat de auto soms slingerig reageert..
twijfel dus altijd als dit aan de wind licht of het stuur 8)7

rono

#6
Citaat van: Patrick84 op 10 november 2010, 12:19:16
Hmm dat kloenkgeluid heb ik ook en bij de dealer hadden ze het er bij mij over
dat er ruimte in de bussen zit waar de stang doorheen loopt.
En ze hadden het erover dat het stuurhuis dan vervangen dient te worden.
Toevallig ook last van zo nu en dan irriterende klopperende geluiden tijdens het rijden en dat je dit iets voelt in het stuur?. Ben toch wel benieuwd als dit hetzelfde is. Het vervangen van het stuurhuis is nogal een pijnlijke kwestie en mij werd geadviseerd ermee door te rijden aangezien het niet gevaarlijk is en hij er oud mee kan worden.
Ik heb trouwens een 1.4 16v Phase 2 uit 2001.

Heb je trouwens ook dat de auto soms slingerig reageert..
twijfel dus altijd als dit aan de wind licht of het stuur 8)7

Ik heb het ff laten nakijken en er blijkt een beetje speling te zitten op een stuurstang, het is niet zoveel dus ik merk het niet zo.
Dat kloenk-geluid wat je beschrijft heb ik ook, maar slingerig reageren niet echt. Hij stuurt eigenlijk wel strak (nu dat hij weer uitgelijnd is!), bij jou kunnen dat misschien de dempers zijn?
Hoe dan ook, het beestje heeft er ook bijna 2 ton op zitten en als ik het zo zie rijdt hij nog prima.

Waar ik me wel aan erger is de plas met water achter de bestuurdersstoel dus ik moet wel snel wat aan de doorgerotte accubak gaan doen!

rono

Citaat van: RobCoupe op 10 november 2010, 05:55:17
Uitlijnen is het enige waar ik voor naar kwikshit ga..... Daar kost het 22,50.
(En dan kunnen ze je geen onnodige onderdelen en reparaties aansmeren)

Ik heb er weleens een auto gebracht voor uitlijnen en daar bleek achteraf gezien niks aan gedaan, wel stond toen ik er mee weg reed mijn temperatuurmeter bijna in het rood...dus wat er wel gebeurd is weet ik niet, maar ga nog steeds liever niet naar de kwikshit.

RobScénic

Daarom blijf ik er altijd zelf bij...... Maar dat doe ik bij iedere garage. Ik wil het met eigen ogen zien, omdat ik garages per definitie niet vertrouw !-!
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Paul

Als je de monteurs maar vertouwd is het geen probleem :q
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

RobScénic

Ook die niet altijd, maar meer het management.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

rono

Citaat van: RobCoupe op 15 november 2010, 08:13:30
Daarom blijf ik er altijd zelf bij...... Maar dat doe ik bij iedere garage. Ik wil het met eigen ogen zien, omdat ik garages per definitie niet vertrouw !-!

Ja daar heb ik ook last van, gelukkig is de garage waar ik vaker kom van me gewend dat ik een dag later terug kom om alles weer te checken onder de brug of er bij blijf :-) . Nu ook weer, maar als het ff kan dan doe ik het altijd liever zelf.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev