Advertenties

Xenon lamp vervangen

Gestart door mike_megane, 4 november 2010, 11:03:10

Vorige topic - Volgende topic

mike_megane

Hallo forumleden,

Ik heb een vraag. Ik heb mijn rechter xenon lamp kapot (xenon af fabriek). Nu wil ik er een nieuw setje in gaan zetten, maar nu is mijn vraag of de 2 xenon lampen van een pilot set kan gebruiken hiervoor?

Ik heb namelijk vorig jaar een set van pilot gekocht en heb die 2 lampen dus nog liggen en het zou ideaal zijn als ik deze er gewoon in kan zetten. Het gaat dus puur om de 2 lampen die ik wil gebruiken en niet de canbus en de ballast, want dit werkt sowieso niet bij een af fabriek xenon.

Kan iemand mij a.u.b. advies geven.

Alvast bedankt.

Groet,
Mike
Megane 2 ph1 1.6 16v Privilege Luxe

A110

Wat voor xenonlamp heb je er nu in zitten? Waarschijnlijk D2S maar dit kan je in het boekje vinden.
Als de lampen van Pilot ook van het type D2S zijn kun je ze gewoon gebruiken. Heb ikzelf ook gedaan en werkt perfect.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mike_megane

Citaat van: A110 op  4 november 2010, 17:27:38
Wat voor xenonlamp heb je er nu in zitten? Waarschijnlijk D2S maar dit kan je in het boekje vinden.
Als de lampen van Pilot ook van het type D2S zijn kun je ze gewoon gebruiken. Heb ikzelf ook gedaan en werkt perfect.

Ik zou niet weten of het een D2S lamp is. Heb het boekje doorgelezen, maar staat alleen dat het een H7 lampje is. Waar kan ik zien wat er nu in zit dan?
En is het ergens op de lamp te lezen die ik nu heb liggen of dit een D2S lamp is?

Dit is de lamp die ik nu heb liggen van Pilot

Marc H.

Dit is een aftermarket-xenon op een H7-voet. Gaat niet passen in een xenon af-fabriek, aangezien een D2S lamp een andere voet heeft waarmee hij in de koplamp zit. Ben bang dat je gewoon aan een nieuwe originele D2S lamp vastzit, zijn helaas niet goedkoop.

mike_megane

Citaat van: Marc H. op  5 november 2010, 08:59:09
Dit is een aftermarket-xenon op een H7-voet. Gaat niet passen in een xenon af-fabriek, aangezien een D2S lamp een andere voet heeft waarmee hij in de koplamp zit. Ben bang dat je gewoon aan een nieuwe originele D2S lamp vastzit, zijn helaas niet goedkoop.

Hier was ik al bang voor. Weet iemand waar ik deze kan uithalen. Voor een redelijke prijs, maar wel goede kwaliteit?
Heb zelf bij NL tuning gekeken en daar kosten ze 140 euro per set en dan wel het merk Pilot.

BIj de dealer kost het ongeveer 160 euro per lamp  l-

rened

mike_megane

Citaat van: rened op  8 november 2010, 09:12:50
zoals altijd is ebay je vriend:

Hier op ebay

Heb ze besteld bij NLTUNING van het merk Pilot. Weet ik dat het meteen een goed merk is en dat er 2 jaar garantie op zit. Kosten 140 euro voor de set.

Toch bedankt!

A110

Ik weet niet of jij je automatische verlichting aan hebt staan. Maar zet dit dan uit en regel zelf waneer je je verlichting aanzet.
Je xenonlampen gaat op deze manier veel langer mee. Anders regelt de sensor het en gaan ze om de haverklap aan en uit wat niet bevordelijk is voor je lampen.

Dit geld trouwens ook voor gewone lampen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Stefan

Mee eens Y
Ik heb bij mijn auto de automatische verlichting ook uitstaan, ik heb toch altijd mijn licht aan.
En bovendien duurt het soms wel erg lang voordat de lichtsensor reageert (bossige omgeving / mist / tunnels etc.)
Licht aandoen is voor mij een gewoonte als ik instap eigenlijk.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

mike_megane

Citaat van: Stefan op  8 november 2010, 16:50:47
Mee eens Y
Ik heb bij mijn auto de automatische verlichting ook uitstaan, ik heb toch altijd mijn licht aan.
En bovendien duurt het soms wel erg lang voordat de lichtsensor reageert (bossige omgeving / mist / tunnels etc.)
Licht aandoen is voor mij een gewoonte als ik instap eigenlijk.

Ga ik ook doen de automatische verlichting uitzetten. is ook beter voor de levensduur.

Ik heb alleen een probleem met uit uit/aan gaan van de verlichting.

Als ik mijn lampen aanzet (handmatig) en stap uit de auto dan gaan ze altijd automatisch uit. Als iemand anders zonder key of als ik zonder key dan de klink aanraak gaan de lampen automatisch aan. Heb jij een idee wat dit zou kunnen zijn?

Anders open ik hiet een new topic voor.

Stefan

nee, helaas niet echt een idee hoe dat zit. :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

meganemaarssen

hoe werkt dat om je auto licht uit te zetten?

Ik heb namelijk gelezen dat je dan de AUTO knop voor 5 seconden ni moet houden, echter werkt dit niet bij mij.

Weet iemand exact hoe dit werkt?
op naar een RS...Look dan....;)

mike_megane

Citaat van: meganemaarssen op  9 november 2010, 13:31:24
hoe werkt dat om je auto licht uit te zetten?

Ik heb namelijk gelezen dat je dan de AUTO knop voor 5 seconden ni moet houden, echter werkt dit niet bij mij.

Weet iemand exact hoe dit werkt?

Ik heb het net even geprobeerd en na een seconden of 7 gaf die een piep. daarna auto op slot gedaan en toen weer geopend enbij het starten van de auto sprongen de lampen niet aan.

Hoop dat je heir iets aan hebt.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev