Advertenties


Pilot Xenon

Gestart door Marc, 3 november 2010, 19:47:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Marc

Heren

Heb afgelopen weekend een setje van Pilot ingebouwd.

Maar als ik nu groot licht aan zet, dan blijven de dimlichten ook branden,
Deze gaan dus niet automatiche uit ?

Heb ik ergens iets fout gedaan of................................ ?

Thnx Marc

Ps) wat een wereld van verschil zeg xenon of gewoon licht
Renault Megane  2005 1.5 DCI

mike_megane

Citaat van: Marc op  3 november 2010, 19:47:40
Heren

Heb afgelopen weekend een setje van Pilot ingebouwd.

Maar als ik nu groot licht aan zet, dan blijven de dimlichten ook branden,
Deze gaan dus niet automatiche uit ?

Heb ik ergens iets fout gedaan of................................ ?

Thnx Marc

Ps) wat een wereld van verschil zeg xenon of gewoon licht

Marc,

Toen ik in mijn Stilo Abarth de pilot xenon set had ingebouwd, had ik hetzelfde. Ik weet niet hoe dit kwam, maar heb het groot licht nooit gebruik aangezien Xenon al veel lichtopbrengst geeft.

Groet,
Mike
Megane 2 ph1 1.6 16v Privilege Luxe

matthew


Marc

Slechte massa kan het niet zijn, je gebruikt immers de oude massa van je normale lampen
Heb ook een ballast tegen de carrosorie vast geschroeft, dus dat kan het ook niet zijn.

Maar grootlicht en xenon dan schijn je de volgels uit de bomen ;-)
Renault Megane  2005 1.5 DCI

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Volgens mij gaan je dimlicht idd niet uit als je grootlicht aan zet.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

meganemaarssen

van het weekend me xenon vervangen voor een nieuwe set..Pilot 6000k.

Dit keer gelukt zonder me bumper te demonteren..
Als je de zwarte plastic delen eraf haalt, Accu kap weg haalt en aan de andere kant de ruitenvloeistofslang verwijdert is dit goed te doen. Was binnen 45min klaar. Volledig vervangen, dus ook met kastje.

Tip: zet een grotere zekering in je standaard zekeringkast.

Moet ook zeggen dat de 6000k van Pilot netter toont dan een aftermarket 6000k.. Deze is niet te blauw maar oogt wel netter dan de 4300k. Tevens is hij ook niet verblindend door de standaard koplampen.
op naar een RS...Look dan....;)

Marc H.

Xenon lampen hebben een langere opstarttijd dan halogeen lampen. Als je dan gaat seinen met je grootlicht, en je dimlichten gaan uit, dan zorgt de langere opstarttijd van xenon ervoor dat je een seconde (of meer bij oudere types xenon) geen licht hebt (want je grootlicht is dan allang weer uit).
Daarom vermeldt de regelgeving ook dat bij het overschakelen naar grootlicht de dimlichten moeten blijven branden.

Het is dus geen defect van je pilotset, maar het hoort zo.

Marc

Heb een mail gestuurd naar Pilot en dit is hun antwoord :

Beste,

Dat zal wel in de schakeling naar de lampen toe liggen. Dat is juist goed dat ze aanblijven, dan heb je des te meer licht.

Hopelijk U hiermee voldoende te hebben geinformeerd.



Met vriendelijke groeten,

Renault Megane  2005 1.5 DCI

A110

Bij een megane zit het grootlicht en dimlicht apart in de koplampunit.
Dan is het toch logisch dat als je dimlicht voert en je zet je grootlicht aan of je seint dat je dimlicht blijft branden Dit is altijd al zo geweest. Het staat niet gekoppeld aan elkaar.
Vroeger bij de H4 lampen was dat ook al dat als je dimlicht voerde en je gebruikte het grootlicht dan bleef het dimlicht ook branden. Alleen viel dit minder op omdat de gloeispiralen allebij in 1 lampje zaten. 1 voor het dimlicht en 1 gloeispiraal voor het grootlicht.

Gr. Jeroen
Een H7 lamp heeft maar 1 gloeispiraal.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev