Advertenties

Banden verhaal.

Gestart door alex1968, 2 november 2010, 22:30:59

Vorige topic - Volgende topic

alex1968

Ik heb net winterbandjes gekocht voor mijn Megane II phase 2.
Dunlop SP winter sport 3D.
195/65 R15 91H.

Hopelijk is dit een goede keuze, zeker gezien enkele tests.

Straks wil ik voor de zomer sportvelgen kopen en bijpassende banden
Pirelli Cinturato P7.
205/55 R16 91 H.

Nu blijven er bij het overzetten de bandenspanningssensoren zitten.
Kan ik bij de zomerset een nieuw setje monteren en laten communiceren met de UCH.

Groeten, Alex.

Rens

Wat ik van je verhaal snap is dat je telkens dezelfde velgen gebruikt? Klopt dat?
Zoja, dan is 1x inleren van de sensor in je ventiel op de juiste plek toch voldoende?
Mijn buurjongen heeft vroeger veel bande omgelegd, en baalde altijd van Renault met sensoren.
Die gaan vaak stuk wanneer ze de band erop '' lepelen'' zei hij.

Ik krijg morgen mij winterset staal eronder, maar laat de functie uitschakelen.
Sensoren waren 200euro extra voor de winterset en dat vond ik echt te duur.
Ford Mondeo Wagon Ghia 2.5 V6 automaat 2005

Roy16v

als ik het lees,heb je er een 2e set bij,
heb geen ervaring met 2e set sensoren maar zou volgens mij geen probleem moeten zijn.
en als je een goeie banden center bij je in de buurt hebt,dan kunnen ze de sensors zelfs overzetten.
een sleutel 11 is genoeg.

Rens

Hmm ik lees het nu nog eens.... :D

Wanneer je een 2e set sensoren koopt moeten deze ingeleerd worden door de dealer bij de auto zegmaar, dus dat kan.
Maar dan komt de vraag, wil je het gebruiken? Het kost 200 euro incl inleren.
Ik ga het vandaag laten uitschakelen, en ik merk zelf wel op mn band lek is... flopflop... flopflop... ik hoor het wel 8)7 !-! :D

Alleen denkt je auto dan dat hij zonder wielen rijdt, die zie je dan niet in je display.

ramon16v

je kan wintersetup laten inleren bij dealer bij ander setje wielen wel met andere velgen

alex1968

Thanx guys
een 2e setje sensoren kan dus
nu nog een paar mooie zomersport velgen
iemand nog ideen 
RS velgen misschien
Groet alex

Rens

Dan zul je ook adapters nodig hebben.
Die hebben 5x100.

Staan nu wel 2 setjes op MP.

Roadkill (Michiel)

Uhm hoe zit dat nu met het inleren enzo? ik ga ook winterbanden om de stalen velgen laten leggen,laat ik de sensoren ook gewoon op zitten,maar van de zomer komen er 16 inch onder zónder sensoren.... Heb ik dan continu een storingsmelding of houd het na een tijdje gewoon op (dit heb ik namelijk wel gehad met de zomervakantie dat ik met een hogere druk in de achtebanden reed)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roy16v

de sensors zijn gewoon over te zetten ,even op de goede plaats weer terug onder de auto zetten heb je geen last.
ik doe dit bijna dagelijks daar ik bij een bandenservice werk en heeeeel veel megane 2 en espace`sen op de brug krijg met mensen die de 16 inch zomer er onder weg laten halen en 15 of 16 inch staal er weer onder maar wel graag de sensoren willen hebben.
audi heeft ze ook veel en de dikkere vw`s.

gebruik gewoon een pijpsleutel 11 met een platte schroevendraaier en veel beleid.

Rens

Ik heb dit vandaag laten doen, daar ik sinds vanmorgen een nieuwe winterset erop heb, zonder sensoren.
Er werd gezegd dat ze de storing, die opkomt wanneer je zonder sensoren rijdt, eruit konden halen.
Nu blijkt dat ze enkel de geluidsmelding eruit krijgen.

Bij starten van de auto, geeft de auto dus wel aan dat de ''sensor defect'' is, maar piept niet.
Zelf weet je natuurlijk dat hij niet defect is maar dat hij er niet zit  !-!

Ik had zelf gehoopt op een andere oplossing, maar ik kan er nu eenmalig wel mee leven.
Ik koop volgende winter alsnog een setje sensoren, want ik vind melding lichtelijk storend.

Wanneer je voor jezelf kunt besluiten dit niet storend te vinden, kun je de dealer gewoon opdracht geven het storingsgeluid uit te laten zetten,
Vraag wel vooraf na of dit bij jou model ook kan. Dit is niet op alle bouwjaren standaard te doen namelijk.

Marc H.

Heb zelf een Meg II, phase I uit 2004. Ik heb een zomer en een winterset, allebei met sensoren. Alleen toen ik de winterset wilde laten inleren bij de dealer werd mij verteld dat dit niet kon, omdat de computer maar 1 set kan onthouden. In de winter krijg ik alleen een melding dat de wielsensor defect is, geen geluidssignaal.

renault@soest

ik heb ook geen sensoren meer,heb ze via de dealer laten uitzetten,geen melding en de wielen zitten op het display nog gewoon onder de auto...
Signature verwijderd, geen afbeeldingen gebruiken alsjeblieft.

Rens

Citaat van: renault@soest op  4 november 2010, 12:55:01
ik heb ook geen sensoren meer,heb ze via de dealer laten uitzetten,geen melding en de wielen zitten op het display nog gewoon onder de auto...

Ok..!! Er kan dus wel meer gedaan worden dan wat ze mij vertellen?

Citaat van: Marc H. op  4 november 2010, 12:42:17
Heb zelf een Meg II, phase I uit 2004. Ik heb een zomer en een winterset, allebei met sensoren. Alleen toen ik de winterset wilde laten inleren bij de dealer werd mij verteld dat dit niet kon, omdat de computer maar 1 set kan onthouden. In de winter krijg ik alleen een melding dat de wielsensor defect is, geen geluidssignaal.

Even voor de duidelijheid. Er is dus geen geluidssignaal door de dealer uitgezet?
Ik ga namelijk twijfelen nu of de dealer bij mij heeft gedaan wat het zegt gedaan te hebben.

Bij mij zeggen ze de geluidsstoring uit te hebben gezet, maar niks te kunnen doen aan de visuele storingsmelding in de boordcomputer.
Bij mij brand ook het ''service'' lampje nu dus.

matthew

Je krijgt geen geluid melding!

De sensoren zijn wel weg te configureren via de uch,alleen dit kost wel wat tijd.

Je kunt gewoon 2 setjes inleren.1 voor de zomer en 1 voor de winter.
En het mooie bij een meg2 is,dat als het eenmaal is ingeleerd,dan hoef je ze bij de bandenwissel niet om te zetten.

En zoals al gemeld wordt,zonder sensoren krijg je foutmelding.

En dat ze stuk gaan bij bandendraaien,dan heb je het ventiel gewoon niet op de juiste positie zitten als je de band aan het los lepelen bent.

En voor nog iemand over rs velgen,het is steek 5x108 en niet 5x100.

alex1968

wat vinden jullie van OZ Michelangelo 8 black diamont cut
16 inch onder een zwarte meg II phase 2
tuurlijk wel ff de remmen rood verven

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev