Advertenties

Verborgen opties, knopjes enz,enz.

Gestart door Jeroen, 21 maart 2005, 18:47:22

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen

Zojuist geprobeerd en nee het is nu niet donker  ;)

Dus in het donker zouden de lichten dan aan gaan, vanavond ff proberen dan.

rombartus

Citaat van: GVR op  4 juli 2006, 13:21:13
De megane2 heeft wel het nadeel dat als je je lichtsensor hebt geactiveerd, en iemand probeerd je kofferbak te openen terwijl de auto op slot staat ,de verlichting aanspringt en aan blijft staan. Y

Dat zou toch niet moeten kunnen denk ik?
Ben je hiermee al langs de dealer geweest?

GVR

Nee,zet de verlichting meestal uit.Kwam er zelf perongeluk achter.Net als wanneer je de auto ontgrendeld (in het donker) dat de lampen aan springen. Y  Dat kan heel handig zijn maar niet als je perongeluk de auto ontgrendeld en niet door hebt dat de lampen aan zijn gesprongen. l- Ben wel eens gebeld door de overbuurvrouw dat de lampen "nog"aanstonden. 8)7 Dat van de waarschuwingslampen dat wist ik al wel.Gelukkig niet uit eigen ervaring.

kampvuur

Jongens en meisjes,
Ik rij ongeveer 3 mnd in een Megane Phase2, ik vond de boordcomputer ontzettend irritant, dat deze niet terugspringt naar mijn voorkeur; als ik de auto start dan druk ik 5 x op de knop v boordcomputer tot ik 'actueel' (verbruik) zie. Als ik dan de cruisecontrol gebruik dan verandert de display van de boordcomputer en moet ik weer 1 x op de knop drukken om weer het actueel verbruik te zien; ook nadat ik even op de rem heb gedrukt of als ik de cruisecontrol ga vervolgen (R-knop).
Ongeveer een week geleden merkte ik dat de boordcomputer AUTOMATISCH terugsprong naar 'actueel', als ik tijdens het rijden de cruise activeer.. Ook als ik even op de rem druk of de cruise uitzet (o-knop) springt de boordcomputer na een paar sec op 'actueel'.

Ik heb gisteren de auto voor een onderhoudsbeurt naar de garage gebracht, nu is die automatische functie weer verdwenen.. en ik kan me niet herinneren hoe ik de boordcomputer zover heb gekregen om automatisch terug te laten springen naar een bepaalde voorkeur (in mijn geval 'actueel verbruik'). Iemand ideeën??

kampvuur

Nee, dan reset ie de verbruiks-gegevens.. ;) Al 'getest'.. nu rij ik opeens gemiddeld 7.5L/100km! Dat was 5.0L/100km! ;)
Zal over tijdje wel weer goedkomen met het gemiddelde verbruik.. dat zakt na wat lange ritten wel terug naar 5L/100km. Nu die boordcomputer nog! :(

Marcelo

Citaat van: Bart op  6 juli 2006, 17:05:57
Ik merkte vandaag dat als je vol in de remmen moet,dan je gevarenlichten gaan branden automatisch.

Is dat geen Traction-Control ???

michel81

nee niet echt nee dit is gewoon een onderdeel van de auto dat als je een noodstop moetmaken de lampen aangaan staat daar dus los van.

Marcelo

oh oke !-!

nee omdat mij pa dat had met z'n bmw toen hij te hard optrok vandaar ;)

bengek

!-!
mijn knipperlichten gaan wel vaker branden als ik rem.
leuke optie en werkt goed ;)
rij meer als 40 000 km per jaar en er zijn nou eenmaal mensen op de weg
waar je welleens hard voor moet remmen.

vertcitroen

dat je verlichting automatisch aanspringt als de auto in het donker staat heb ik ook  >:(
1x zag ik het op tijd en had ik het perongeluk zelf gedaan maar vorige week stond ik wel met een lege accu, op het moment dat de startkabels erop gingen stonden de lampen meteen weer aan.
Is hier al een oplossing voor? elke dronken gast kan de accu van mijn megane leegmaken als ik vergeet de automaat uit te zetten.
dit moet toch niet kunnen?

A110

Is dit dan follow-me home verlichting?

Want als je de verlichting aanzet en je zet de auto uit en haalt de kaart uit de lezer en opent het bestuurdersportier dan gaat alles automatische uit. Althans bij mijn auto wel.

A110
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

Het licht moet idd altijd uitgaan als je de auto uitstapt of op slot zet en de follow me home verlichting moet ook na 30 seconden uitgaan.
Dus ik denk dat je accu gewoon slecht is en idd als je de verlichting hendel dan nog aan hebt en je accu is plat en je zet er spanning op dan springen ze aan.

Mocht het licht toch blijven branden dan is er iets niet goed!

vertcitroen

nee de lampen gaan aan als een vreemd  iemand aan mijn deurhandel zit, dus iemand die geen kaart heeft. dit gebeurt alleen in de avond.

Jacob

Klopt, dat komt doordat je lichtsensor aanstaat en als iemand dan in het donker je deur probeert open te maken springt de verlichting aan. Schrok de eerste keer hier ook van, een maatje van me probeerde de auto open te doen terwijl ik op het balkon stond. Gelukkig bleven de deuren dicht, maar is niet echt prettig als de accu daardoor leeg getrokken wordt. Ik weet overigens niet hoe lang ze blijven branden, ben toen naar beneden gegaan om ze uit te zetten.

Heb zelf dat probleem ook gehad, nu geen last meer van. Maar dat is dan ook alleen maar omdat ik nu
vanwege de xenon met de lichtsensor uit rij (en de xenon altijd aan  :))

GVR

De verlichting blijft branden totdat de accu leeg is.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev