Advertenties


Megane Dynamique luxe 2003 start probleem!

Gestart door dynamiquel, 26 oktober 2010, 12:42:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dynamiquel

Hoi ik ben nieuw hier op dit forum. Ik heb een heel irritant probleem met mijn auto. Het gaat om een Renault Megane Dynamique Luxe uit 2003. Als ik de auto wil starten (startknop) dan slaat de auto wel aan maar met gepruttel en slaat dan weer af. Meestal de 2e keer en zeker de 3e keer dan gaat hij wel gewoon normaal aan! Dit is overigens alleen met een koude auto, als de auto eenmaal is gestart en ik probeer het 5 minuten later weer dan gaat het wel goed.

Onlangs is mijn startmotor vervangen en nokkenaspositiesensor omdat de auto bij het indrukken van de startknop niets deed, pas na 5 a 10 minuten proberen sloeg de motor wel aan (maar ook met gepruttel en dan pas na de 2e startpoging).

Me auto is deze maand al 7 keer bij de garage geweest (5x geen renault garage, 2x wel renault garage) Geen van beide garage kan het probleem vinden en tijdens het uitlezen word er ook geen storing gevonden. Maar de geldmeter blijft maar wel lopen.....

Heeft iemand nog ideeen wat het kan zijn?

Mvg Jeroen 

meganemaarssen

accu voldoende spanning nog?
toen ik de mijne kocht starte hij in het begin ook soms niet of dat je eerst een getik hoorde...

Bleek later uit onderzoek dat mijn Accu gewoon verouderd was.. Nadat er een nieuwe erin was gezet heb ik nooit meer problemen gehad..

check anders ook of je accupolen nog schoon zijn.. wil nog is voorkomen dat ze vies zijn.
op naar een RS...Look dan....;)

dynamiquel

De accu kan het ook niet zijn, want die is onlangs ook vervangen. En het lijkt mij dat als de accu niet goed was dat ie ook niet aan sloeg en blijft pruttelen? Ik ben zelf een leek met auto's dus heb daar geen verstand van. Tevens ruik ik ook een sterke benzine lucht als de auto gaat pruttelen en weer afslaat! Ik vind het echt vreemd dat zelfs de vakkundige mensen in de Renault garage het probleem niet kunnen ontdekken:(.

A110

Blijft er geen benzine-injector na druppelen? Dan krijg je hetzelfde effect als vroeger dat de motor aan het verzuipen is.
Hebben ze al benzinedruk gemeten? Als 's nachts de benzinedruk wegvalt dan kan de auto ook slecht lopen bij de koude start totdat de pomp het systeem weer op druk heeft gepompt.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

Gaat het om een 1.6 16v?

Anders kan het nog de nokkenasverstellerpoelie zijn.
Hier zijn al meerdere topics over,probeer deze eens te lezen en kijk of je jou probleem er in erkent.


dynamiquel

Het gaat inderdaad om een 1.6 16v. Na vele garage bezoeken is het nu eindelijk gevonden het was inderdaad de nokkenasversteller. Het nadeel hier van is dat de distributieriem ook vervangen moet worden en dit was pas geleden al gedaan.

Overigens is het probleem niet helemaal verholpen, de auto start wel gewoon in een keer. Alleen met een echte koude start dan zakt de toerenteller weer helemaal naar beneden en blijft de auto paar seconden pruttelen en dan loopt ie pas stationnair.

Zou dit kunnen komen door de vsnaar? De garage had het er over dat ik deze binnenkort ook moet laten vervangen... je hoort ook een fluittoon bij een koude start als ik weggrijd.

matthew

Sowiezo diend de multisnaar(niet vsnaar)samen met de d riem vervangen te worden.
En  zo ook alle loop rollen en spanrollen!

Maar dat daardoor even inzakt nee dat ligt niet daar aan.

Je kunt even je gasklephuis opnieuw laten inleren.(eerst reinigen).

dynamiquel

Oke, driem is pas al vervangen met de nokkenasversteller. Dan neem ik aan dat de multisnaar ook vervangen is dan toch? Gasklep huis is ook al gedaan. Of zou een niet goed werkende bobine dit ook kunnen veroorzaken? Ik heb soms ook wel is het idee dat de motor inhoud.

A110

Even een gekke vraag maar zou het niet de dynamopoelie kunnen zijn die vastzit (deze hoort vrij te draaien ze noemen het ook wel een vrijloopdynamo)?

Als deze vastzit dan zou er teveel vermogen gepakt kunnen worden op het moment dat dat dus niet kan, koude start, dan heeft de motor het al moeilijk om te blijven draaien.

Of anders nogmaals het gasklephuis schoonmaken, wat ook wel helpt is de B.D.P. senor schoonmaken en de computer opnieuw resetten en opnieuw inlezen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev